pj
door pjottr115 Dec 8, 2013 om 22:07
Huishouden & energie

Problemen Essent

Ik heb bij Essent om info. gevraagd om klant te worden.
In een winkel van Saturn heb ik info. gekregen en werd er al een overstapdocument aangemaakt .
Vervolgens heb ik per mail een contract opgestuurd gekregen met een bedenktijd van 14 dagen. Voor 25 november moest ik laten weten dat i geen klant wilde worden. Dit kan telefonisch maar ook schriftelijk.
Op 22 november heb ik pr mail meegedeeld dat ik van de overstap af zie en dat ik bij mijn huidige leverancier blijf.
Nu is Essent van mening dat email niet rechtsgeldig is.

Ik heb geantwoord dat ik het vreemd is dat Essent wel alle correspondentie per mail doet dat zij dit niet accepteren van hun klanten. Daarnaast ben ik van mening dat als ik telefonisch had gereageerd dat ik geen bewijs heb.
In eerste instantie was de klantenservice het hier mee eens (mail was op tijd ontvangen) en kon ik alles laten herstellen door een heraansluiting aan te vragen. Ik heb de afspraak per mail bevestigd en om een bevestiging gevraagd.
Nu blijkt men geen heraansluiting te verzorgen en kan ik alleen onder het contract uit komen door een boete te betalen.
Ben van mening dat dit niet correct is. Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

931 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2013 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De webcare van Essent zal wel hier reageren en dan komt het in orde. Raar dat het telefonisch kan, inderdaad dat heb je geen bewijs, en niet per mail. Omgekeerde wereld.

Maar waarom als u info vraagt al een overstapdocument aangemaakt?

pj
door pjottr115 - Dec 8, 2013 om 22:24
6 Antwoorden / 2 Vragen

overstapdocument (her-aansluiting) is aangevraagd is nodig omdat de overstap al een feit is.

Mijn oude leverancier heeft dit ook aangegeven.

Essent heeft telefonisch aangegeven dat dit ook allemaal in orde zou komen.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2013 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u vraagt info bij Essent. Later vraagt u weer info bij Saturn en daar laat u een overstap document opmaken. Maar waarom stapt u dan niet over?

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2013 om 22:36
11721 Antwoorden / 52 Vragen

Van de site:

"De leverancier geeft de contractant het recht gedurende veertien kalenderdagen na ontvangst van de vastgelegde overeenkomst de leveringsovereenkomst te ontbinden. De leverancier zal gedurende deze dagen
- indien van toepassing - nog niet overgaan tot het opzeggen van de lopende overeenkomst tot levering en het doen van een verzoek tot leverancierswisseling aan de netbeheerder. Indien de contractant de leverancier hierom schriftelijk uitdrukkelijk verzoekt, kan de leverancier van het bepaalde in de voorgaande zinnen afwijken. Wanneer de contractant tijdens de bedenktermijn gebruik maakt van zijn wettelijk recht de overeenkomst te ontbinden nadat de levering is begonnen, is hij voor het reeds geleverde de overeengekomen vergoeding verschuldigd.

19.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geldt de leveringsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
19.2 De leveringsovereenkomst kan schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen tenzij schriftelijk een kortere opzegtermijn is overeengekomen."

Ik heb bij Essent om info. gevraagd om klant te worden. TS heeft willens en wetens alle gegevens gegeven en de wens te kennen gegeven om klant te worden.

In een winkel van Saturn heb ik info. gekregen en werd er al een overstapdocument aangemaakt . TS heeft dus willens en wetens een contract aangegaan en waarschijnlijk ook getekend. Waarschijnlijk heeft TS een op provisie beluste verkoper getroffen. Het blijft vreemd dat email wel mag voor contracten maar niet voor opzeggen.

fo
door forumessent - Dec 9, 2013 om 10:39
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pjottr115,

Bedankt voor uw bericht. Jammer dat het zo is gelopen zoals u omschrijft.

Ik wil dit graag voor u nakijken. Hiervoor heb ik wel meer gegevens van u nodig. Als u dit ook wilt, stuur dan in een e-mail naar webcare@essent.nl uw klantnummer, postcode/huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw klacht. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Richard
Essent Klantenservice
Webcare