Problemen met NLE
Ik heb problemen met NLE energie. Ik betaal elke maand netjes mijn rekening. Maar nu zeggen ze dat ik vanaf januari niet betaal. Ik heb netjes een overzicht gestuurd met wat ik heb betaald. Het enigste wat ik terug krijg is een overzicht met openstaande bedragen. En als je belt sta je een uur in de wacht. En als je ze dan eindelijk de lijn hebt word je van het kastje na de muur gestuurd. Wat moet ik nu doen.
U betaalt blijkbaar niet per automatische incasso? Als u het zelf overmaakt vermeldt u dan wel alle benodigde gegevens?
Wat ook nog fout gegaan kan zijn is dat TS een eerste rekening heeft gepakt en die als periodieke betaling heeft ingesteld in de bankierapp. En als de betalingskenmerk iedere maand anders is, gaat het vanaf maand 2 fout. Heb ik wel eens meegemaakt met iemand die dacht slim te zijn en zo zijn zorgverzekeringspremie betaalde....
Zo dom was ik ook :-(
Maar als u als betalingskenmerk uw polisnummer en geboortedatum intikt, dan komt het goed.
Betaald u middels een overboeking of per automatische incasso? Als u handmatig betaald moet u nakijken of de factuurnummers, omschrijving en rekeningnummer wel kloppend is. De meeste fouten worden daar namelijk mee gemaakt. Als u bv 1 cijfer verkeerd heeft in het betalingskenmerk kan de computer van NLE deze niet herkennen alszijnde betaling voor een bepaalde factuur. Uw factuur blijft open staan en uw betaling blijft hangen in het systeem. Deze zou regelmatig opgeschoond moeten worden daarbij u uw geld weer terug zou moeten krijgen.
Als alles juist blijkt te zijn dit gewoon eenmaling per mail, met bewijs aangeven.
@Mama, schrijft u even hoe u betaald: automatische incasso, het beste systeem, of inderdaad handmatig, dus zelf. Heel belangrijk te weten want automatische afschrijvingen gaan nooit (zelden) verkeerd, handmatig wel. U weet wel, 1 cijfertje verkeerd en het komt niet goed. In ieder geval: niet snel. En 5 maanden op rij: tenzij hun incasso-afdeling ondersteboven ligt, bent u de zwakste schakel, ben ik bang.
Als een e-mail niet helpt zou u het nog eens via een contactformulier haarfijn uit kunnen leggen.
Hopelijk krijgt een begripvol persoon het onder ogen.
https://www.nle.nl/energie/klantenservice/contactformulier
Je kunt bij NLE alleen per automatische incasso betalen.
Lukt het niet automatisch te betalen, dan krijg je een factuur. Die factuur betaal je dus netjes elke maand.
Maar omdat je steeds de factuur betaalt, ben je elke maand te laat met betalen. Je staat dan te boek als wanbetaler.
Je zult er voor moeten zorgen dat je voldoende geld op je rekening hebt staan om NLE op tijd te betalen.
Je zou je vakantiegeld hiervoor kunnen gebruiken.
https://www.nle.nl/alles-in-1/veelgestelde-vragen/betalingen
Heel vlug daar weg gaan, ik heb dezelfde problemen met die maatschappij.
Hoezo. Betaalt u ook niet op tijd of verkeerd? Dan lost men dat niet op door elders te shoppen en op dezelfde voet voortgaan met betalen.
Betaal je zelfs voor de uiterste betaaldag zelfs dan krijg je een mail dat je niet zou hebben betaald :-)
Stap over naar de NUON, dan kun je zelf de betaaldag kiezen.
https://www.nuon.nl/service/energienota-betalen/
Het gaat er niet om dat je voor de betaaldag betaald hebt, maar dat het op de betaaldag binnen is.
Als u heeft betaald en dat op uw afschriften staat heeft u gedaan wat u moet doen. NLE moet uiteindelijk tcoh aantonen dat u niet heeft betaald en datgaat dan niet lukken.
als u betaald heeft met de juiste gegevens vermeld en u heeft hen een overzicht hiervan gestuurd geen moeite meer in steken, op een gegeven moment zal er een incassant langskomen, deze laat u binnen, geeft een kop koffie en hierbij overhandigt u het betalingsoverzicht...
dan is het snel afgelopen, deze zal dan terug melden dat u netjes heeft betaald...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer