Problemen Verisure Alarm
Sinds december 2016 hebben wij een alarminstallatie van het bedrijf Verisure.
Al snel kwamen wij er achter dat de werking zoals deze in het verkoopgesprek was voorgedaan niet overeen kwam met de werkelijkheid.
Na flinke discussie met Verisure is dit probleem uiteindelijk opgelost door het plaatsten van een extra component. Uiteindelijk is deze gratis gemonteerd maar kregen wel extra meldkamerkosten. Weer in discussie om ook de maandelijkse extra kosten op nul te krijgen. Ook dit is uiteindelijk gelukt.
Nu kom ik er achter dat de facturen niet kloppen. Het gaat om kleine bedragen, maar toch. €4 hier, €2 daar. Het loopt toch op.
Normaal contact met Verisure is niet mogelijk. Zeer onvriendelijke klantenservice. Verbreken de verbinding, komen afspraken niet na, nemen geen contact op, en bieden geen oplossing.
Klantenservice zit in Belgie. Medewerkers in Nederland buitelen over elkaar en vinden dat je met hen contact moet opnemen. Dit terwijl Verisure een afdeling heeft voor vragen betreft de facturen. Het wordt er allemaal niet helderder door. Maar ook via die weg worden afspraken niet nagekomen etc..
Ik ben eigenlijk wel op het punt dat Verisure de boel maar moet terug nemen. We zijn pas 2.5 maand onderweg en hebben alleen maar gedoe met het bedrijf.
Wie herkennen deze problemen met het bedrijf Verisure. Is er een oplossing gekomen..
Kortom. Wie heeft er informatie..
Hallo Eric - W ,
Plaats hier een klacht , klik op de rode regel .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/verisure/details?companyId=ec29d942-f763-46f7-a312-fe0166306d1a
U heeft inmiddels ook een klacht geplaatst op FB .
Dien ook een klacht in bij consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
We zijn nu een week verder. Ik had mij even op de achtergrond gehouden omdat mij voorgedaan werd alsof er een oplossing was.
@eric-w , als u rechtsbijstand heeft maak er gebruik van , heeft u geen rechtsbijstand , vraag dan eens inlichtingen bij een advocaat , gratis inloopspreekuur klik op de rode tweede regel (target blank ) https://www.inloopspreekuuradvocaat.nl/
Goie tip. Dank hier voor.
Graag gedaan .
Vandaag heeft Verisure wederom contact met mij opgenomen. Gisteren werd ik nog gedreigd met juridische stappen, vandaag kreeg ik het voorstel om 30% kosten te balen naar de waarde van het systeem = 228euro in ons geval het restandbedrag naar ons terug te storten. Ik heb kennis genomen van het voorstel. Verisure vind dat het niet nodig is om de algemene voorwaarden in het verkoopgesprek te betrekken en of te bespreken. Ook niet als deze cruciaal zijn om een overwogen keuze te ...kunnen maken. Zo is er bijvoorbeeld niet in het gesprek naar voren gebracht dat het systeem nimmer eigendom is van de klant. Het systeem wordt wel als aankoop voorgedaan. Verisure geeft toe dat er veel fouten zijn gemaakt maar dat dit voor Verisure niet voldoende zwaarwegend is om de koop te ontbinden. Ondanks eerdere toezegging. Nu tracht Verisure deze woorden anders te interpreteren. Ik heb per mail een geluidsfragment naar Verisure verzonden waarin de toezegging gedaan wordt. Maar wanneer je als bedrijf moet gaan goochelen met woorden en interpretaties dan is er naar mijn bescheiden mening toch echt iets mis en werk je naar mijn mening op het randje van toelaatbaar.
Ik mag toch aannemen dat u een contract hebt, en ook dat u dat contract hebt doorgelezen voordat u tot aankoop/installatie bent overgegaan?
Daar moet alles instaan.
Bij Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer procederen we met enige regelmaat tegen alarmverkopers zoals Verisure. We hebben al meerdere zaken gewonnen. Komt u vooral een keer langs op een van onze spreekuren (iedere dinsdag- en donderdagavond) in de Amsterdamse Bijlmermeer. Wij helpen u kosteloos.
U hoeft waarschijnlijk niets te betalen, en krijgt misschien nog wel geld terug. Laat u niet ompraten door de klantenservice voordat u juridisch advies heeft ingewonnen.
Nadere informatie, inclusief vindt u op onze website: www.rechtswinkelbijlmermeer.nl
Onder het tabblad 'dossiers' vindt u ons dossier over Verisure.
Geachte SRB, hartelijke dank voor uw reactie. Ondertussen heb ik al contact met u. De uitnodiging neem ik ter harte. Ik moet wel even kijken hoe ik naar u toe ga komen aangezien ik mantelzorger ben van mijn vrouw en ik zwaar overbelast ben.
Ik heb u benaderd omdat ik inderdaad heb gezien dat u met postieve uitkomst meerdere zaken tegen Verisure heeft gevoerd.
Beste Erik,
Wij zien uit naar uw komst. Veel sterkte met het vinden van een manier om naar ons toe te komen. Mocht u er niet in slagen om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat iemand één avond uw zorgverplichtingen waarneemt, dan kunt u contact opnemen met mij via het mailadres secretaris@rechtswinkelbijlmermeer.nl. Dan kijken we of we er een mouw aan kunnen passen.
Wat geweldig. Hartelijke dank voor het meedenken.
Zoals te zien heeft Verisure via dit en andere mediums geen enkele reactie gegeven. De reden kan ik alleen naar gissen. Toch begint het er op te lijken dat er een oplossing is geforceerd. Verisure heeft aangegeven op mijn voorstel in te gaan. Kost mij €100 maar dan hebben we een snel resultaat tegenover anders mogelijk maanden touwtrekken en juridisch wapengekletter. De door onze gemaakte kosten voor het systeem zouden ondertussen retour zijn naar ons rekeningnummer. Dit is door ons nog niet ontvangen, maar ik ga er vanuit dat dit goed komt.
Dat zou ik dan maar eerst afwachten tot dat binnen is.
Vandaag is de terugbetaling voor de kosten van het Systeem door ons terug onvangen op de rekening. Nu moeten wij nog een betaling van de maand april voor meldkamer kosten terug ontvangen maar heb hier alle vertrouwen in. In het ergste geval kan ik deze laten storneren maar denk niet dat het nodig is.
Voor ons is deze hele zaak gelukkig dus afgehandeld.
Stichting Rechtswinkel Bijlmermeer hartelijke dank voor de aangeboden hulp..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer