Profijtmeubel niet aangesloten bij CBW. Nu toplaag slecht bankstel
Wij hebben bij Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel een twee en twee en half zit bankstel gekocht. Het is van Pull-up leder.
De toplaag (Profijtmeubel noemt het een silecone laag) is versleten op de 2,5 zit. Hierdoor zit je op de lijmlaag en plak je kleding als je op staat van de bank.
U heeft pech is het antwoord. Er zit maar een half jaar garantie op en we zijn niet aangesloten bij het CBW.
Leg er maar een plaid op.
Wat zijn de ervaringen met Profijtmeubel bij de lezers. En wat kan hier tegen gedaan worden.
Bankstel is nog geen 4 jaar oud en kost 1400 euro. Dit moet toch veel langer meegaan bij normaal gebruik?
Dag wiheda,
Als je rond 22.00 uur op deze vraag nog geen adequate antwoorden gekregen hebt, kom ik op jouw probleem terug. Mits je het bankstel niet vòòr 1-5-2003 gekocht hebt, want dan heb je vette pech omdat je niet kunt terugvallen op het levensduurprincipe.
Groetjes, Read2.
Even voor de goede orde: ik weet niet wat voor medewerker u heeft gesproken, maar Profijtmeubel in Capelle is wel degelijk aangesloten bij het CBW. Zie:
Tenzij de informatie van het CBW zelf incorrect is.
Mvgr - B
Zoals Read al aangaf heeft u te maken met een garantie op basis van de te verwachten economische levensduur van dit bankstel.
Maar alleen als dit bankstel aangeschaft is, na 1 mei 2003. Toen is namelijk de nieuwe consumentenwetgeving in werking getreden.
Voornoemde levensduur kan u medegedeeld worden door Profijtmeubel of de fabrikant. Normaliter kan men wel uitgaan van zo'n 8 jaar. Tenminste bij een beetje kwaliteitsproduct.
Om een eenvoudig rekensommetje te maken: stel dat Profijt zegt, dat een door haar verkocht bankstel inderdaad 8 jaar mee gaat, dient u grofweg ongeveer de helft mee te betalen van de totale reparatiekosten. Dit is dus inclusief alle, door Profijt gemaakte kosten, zoals halen en brengen.....
In uw geval zou ik echter niet zelf naar die winkel stappen, maar iemand anders een soortgelijke bank (liefst van dezelfde fabrikant) uitzoeken en interesse tonen. Laat hem/haar 'tussen neus en lippen door' vragen, hoelang die bank mee gaat of dient te gaan. Indien u dit namelijk zelf vraagt, weet u van tevoren het antwoord al.
Ook kunt u terecht bij de Geschillencommissie Wonen (zie ook de link van het CBW, die Brynnar geplaatst heeft), indien u en Profijtmeubel er niet uitkomen. Klik hiervoor op de volgende link:
Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar krijgt u (alleen) terug, indien u geheel in het gelijk wordt gesteld. Dus alles bij elkaar moet u afwegen of de kosten en de moeite waard is.
Wel moet mij van het hart, dat dergelijke opmerkingen geplaatst door (personeel van) profijtmeubel getuigt van desinteresse naar haar klanten toe en zegt in feite ook alles over zo'n bedrijf. Indien dit (bij dat bedrijf) de normale gang van zaken is, snap ik niet dat Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel nog bestaansrecht heeft. Zo'n bedrijf moet op den duur toch vanzelf 'oplossen'. . . . . . .
Gr. Hutch
Inmiddels hebben wij onze rechtbijstand er op gezet. De aankoopdatum is 07-10-2003.
Met de brief die naar het filiaal gaat laten we het op non-conformiteit komen. Ik heb een voorbeeldbrief ontvangen en onze brief is al opgemaakt en gaat morgen aangetekend naar profijtmeubel.
Het blijkt van Pull-up leder meer voor te komen dat de toplaag er snel af gaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schadevergoeding voor Oekrainers
Als een Oekraïner materiële schade heeft geleden nadat hij is aangevallen door een onbekende persoon, is het dan mogelijk om via een verzekeringsmaatschappij een vergoeding voor de veroorzaakte schade te krijgen? RMO dekt dergelijke gevallen niet. Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer