ba
door babi3ah Jun 14, 2008 om 09:20
Huishouden & energie

Raven

Wij hebben VEEL last van Raven, ze jagen andere vogels uit de tuin, broedende duiven uit onze boom,nestelen onder de dakgoot,maken VEEL rotzooi en kabaal,vallen je af en toe aan,mijn vraag is ;
WAAROM IS DEZE RAAF EN SOORTEN ERVAN (die geen vijanden hebben) BESCHERMD???????????????????????????????????????????????????????
Groetjes babi3ah

1458 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2008 om 09:32
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Omdat dat zo wettelijk geregeld is binnen ons democratische bestel. Ik ga er echter vanuit, dat als u echt veel hinder heeft u via uw Gemeente best iets voor elkaar kunt krijgen. Beschermde diersoort zijn betekent namelijk niet dat er helemaal niets gedaan zou kunnen worden. Bovendien, u kunt m.i. gerust de nesten onder de dakgoot verwijderen uit oogpunt van onderhoud.

ba
door babi3ah - Jun 14, 2008 om 09:36
6 Antwoorden / 3 Vragen

We mogen de nesten pas weghalen als ze uitgevlogen zijn.vorig jaar hebben we zoveel overlast gehad met waterschade en Rotzooi maar dat is gekomen doordat ze de dakgoot te hoog hebben gehangen na vervanging, diegene die `t verkeerd hadden gedaan wilden niet voor de kosten opdraaien,de woningbouw heeft er weer rekjes voor gezet, maar toen ze er voor stonden begonnen de raven weer te vernielen en zitten ze er aklweer onder.nu moeten we wachten tot ze weer uitgevlogen zijn.
Groetjes babi3ah

akkefiet
door akkefiet - Jun 14, 2008 om 11:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Als het werkelijk Raven betreft: proficiat, u heeft een van de meest zeldzame vogels in uw tuin! In dat geval zou ik contact opnemen met de plaatselijke vogelbescherming: die zullen u met raad en daad en eventueel financieel bijstaan.

ba
door babi3ah - Jun 14, 2008 om 12:55
6 Antwoorden / 3 Vragen

Als u goed hebt gelezen heb ik raven en soort ervan gesgreven omdat ik NIET weet welke soort het is,ze lijken allemaal op elkaar,de een nog groter dan de ander en allemaal zwart en wat voor soort t is kan mij niet schelen, ze maken t ons moerlijk,dat hindert mij t meest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2008 om 13:54
16883 Antwoorden / 202 Vragen

en toch: .... stel dat u de bovenramen schoonspuit met een sterke waterstraal? En dan de straal uitschiet. Wel minder diervriendelijk. Uw latere reactie lezend lijkt het mij echter dat dit echt een probleem is voor uw verhuurder en u mogelijk de huurcommissie kunt inschakelen. Als u8 de overlast heeft zoals u noem zou dat wel eens kunnen leiden tot een (tijdelijke) huurverlaging en zal men wel gaan optreden.(de verhuurder)