ti
door tiope Aug 7, 2015 om 07:52
Huishouden & energie

Recht op Schadevergoeding

Hallo, Wesselink heeft de vloer geluidsisolerend gemaakt met Isofloc. Er was afgesproken dat er iedere keer slechts 2 plankjes parket uitgehaald zouden worden. Dit werden er vier. Op sommige plaatsen is het oude parket beschadigd. De was die op een deel van de beschadigingen is gedaan (is uiteindelijk toegestaan), hardt niet uit en op de nieuwe plankjes is olie i.p.v. was gedaan. Bedrijf kwam pas in actie nadat de brancheorganisatie Warmteplan was ingeschakeld door terugstorting van een bedrag voor het niet isoleren vanwege een draagmuur. Was blijkbaar niet opgemerkt. Ze geven maar ca. €60 schadevergoeding. Moest betalen vanwege deadline; anders waarschijnlijk een incassobureau op mijn nek. In Alg. Vwd. staat dat alleen de rechter kan beslissen bij geschillen. Kan ik nog op een andere manier geld terugkrijgen?

2057 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

uwjurist
door uwjurist - Aug 7, 2015 om 09:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 09:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Jammer dat u heeft betaald, u hoeft helemaal niets van een incassobureau te vrezen, zeker niet als u in uw recht staat. Met een deadline heeft u dan verder niets te maken. De enige manier om geld van u los te krijgen was nl via de rechter geweest en daar had u mooi uw kant van de zaak kunnen vertellen. Nu u heeft betaald lijkt het ook nog alsof u het met die 50 euro schadevergoeding eens was. U had bij de betaling zelf een schadevergoeding die u redelijk acht van het oorspronkelijke bedrag kunnen afhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Wat vindt u zelf een redelijk bedrag als schadevergoeding? Probeer dat alsnog schriftelijk af te dwingen, verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. Maar ik vrees dat het een lastige weg wordt.

Misschien kunt u nog wat druk zetten door op klacht.nl en op de klachtenkompas.nl uw klacht neer te zetten.

ti
door tiope - Aug 7, 2015 om 09:46
11 Antwoorden / 11 Vragen
0

Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 09:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tiope schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:46]Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.
Even voor de duidelijkheid, een jurist had u wat voor advies gegeven?

Een klacht kan evengoed op klachtenkompas staan, een bedrijf hoeft daarvoor niet aangesloten te zijn. Bij klacht.nl hetzelfde.
Bedrijven houden niet van negatieve kritiek, ook al reageren ze niet publiekelijk op de klacht.

uwjurist
door uwjurist - Aug 7, 2015 om 10:09
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

@zoekster: Ik denk dat vraagsteller bedoelt een advies om te betalen. Dat is een vreemd advies, zeker als er niet ook -aantoonbaar- is aangegeven dat betaling onder protest plaats vindt.
@ vraagsteller: het is inderdaad de moeite waard de klacht toch te plaatsen op sites als klacht.nl en op fora zoals deze.
En hebt u onder protest betaald?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ti
door tiope - Aug 8, 2015 om 18:04
11 Antwoorden / 11 Vragen
0

Men had mij inderdaad het advies gegeven te betalen, aangezien er een deadline opzat en de mogelijkheid dat er een incassobureau op de stoep zou staan. Er is onder protest betaald, dus het bedrijf krijgt volgende week de aangetekende brief. Hartelijk dank voor alle reacties.

ho
door hopetobehelping - Aug 8, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste tiope,

het advies om te betalen omdat er de mogelijkheid aanwezig was dat er een incassobureau op de stoep zou staan bij u begrijp ik niet.
Een incassobureau kan wellicht bedreigend en intimiderend overkomen. Maar u verplichten om te betalen kan een incassobureau niet. Een incassobureau kan u alleen maar aanmanen om te betalen. Dat moet een jurist toch ook weten.
Om iemand daadwerkelijk tot betalen te dwingen zal er een deurwaarder (en dus een rechtszaak en uitspraak van de rechter dat u moet betalen) aan te pas moeten komen.

Aangezien u al eerder contract heeft gehad met de brancheorganisatie Warmteplan zou ik als ik u was nogmaals contact zoeken. Vraag ze anders om een onafhankelijk advies om de daadwerkelijke schade vast te stellen. Gezien uw eerdere ervaring (bedrag teruggestort op aangeven van brancheorganisatie Warmteplan) zou ik verwachten dat de leverancier vervolgens het vastgestelde schade bedrag aan u overmaakt (onder druk van branche organisatie Warmteplan).

19
door 1953 - Aug 9, 2015 om 05:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:26]Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

En de schadeloosstelling van de geleden en/of nog te lijden (gevolg)schades.

19
door 1953 - Aug 9, 2015 om 05:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Was het duidelijk op papier gezet de uitvoerende werkzaamheden, zogenaamde bestek, gespecificeerd met de werkwijze en de te hanteren materialen?

uwjurist
door uwjurist - Aug 9, 2015 om 10:40
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

U hebt wel veel problemen ontdek ik zojuist. Dit topic startte u ook: [url=http://]http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassalib[commentsoffset]=0&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord[uid]=578367[/url]
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ti
door tiope - Aug 10, 2015 om 08:22
11 Antwoorden / 11 Vragen
0

Blijkbaar is dat de dank als je leveranciers met veel zorg uitzoekt na jaren nadenken en sparen en niet naar klusjesmannen gaat die niet weten wat ze doen. Ik laat nu ook niets meer doen. Ik heb meer dan mijn buik vol van die oplichters.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer