ti
door tiope Aug 7, 2015 om 07:52
Huishouden & energie

Recht op Schadevergoeding

Hallo, Wesselink heeft de vloer geluidsisolerend gemaakt met Isofloc. Er was afgesproken dat er iedere keer slechts 2 plankjes parket uitgehaald zouden worden. Dit werden er vier. Op sommige plaatsen is het oude parket beschadigd. De was die op een deel van de beschadigingen is gedaan (is uiteindelijk toegestaan), hardt niet uit en op de nieuwe plankjes is olie i.p.v. was gedaan. Bedrijf kwam pas in actie nadat de brancheorganisatie Warmteplan was ingeschakeld door terugstorting van een bedrag voor het niet isoleren vanwege een draagmuur. Was blijkbaar niet opgemerkt. Ze geven maar ca. €60 schadevergoeding. Moest betalen vanwege deadline; anders waarschijnlijk een incassobureau op mijn nek. In Alg. Vwd. staat dat alleen de rechter kan beslissen bij geschillen. Kan ik nog op een andere manier geld terugkrijgen?

2057 11 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Aug 7, 2015 om 09:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 09:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Jammer dat u heeft betaald, u hoeft helemaal niets van een incassobureau te vrezen, zeker niet als u in uw recht staat. Met een deadline heeft u dan verder niets te maken. De enige manier om geld van u los te krijgen was nl via de rechter geweest en daar had u mooi uw kant van de zaak kunnen vertellen. Nu u heeft betaald lijkt het ook nog alsof u het met die 50 euro schadevergoeding eens was. U had bij de betaling zelf een schadevergoeding die u redelijk acht van het oorspronkelijke bedrag kunnen afhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.

Wat vindt u zelf een redelijk bedrag als schadevergoeding? Probeer dat alsnog schriftelijk af te dwingen, verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. Maar ik vrees dat het een lastige weg wordt.

Misschien kunt u nog wat druk zetten door op klacht.nl en op de klachtenkompas.nl uw klacht neer te zetten.

ti
door tiope - Aug 7, 2015 om 09:46
11 Antwoorden / 11 Vragen

Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 09:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tiope schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:46]Een jurist had me dit advies gegeven. Klachtenkompas doet niets, want het bedrijf is niet aangesloten.
Even voor de duidelijkheid, een jurist had u wat voor advies gegeven?

Een klacht kan evengoed op klachtenkompas staan, een bedrijf hoeft daarvoor niet aangesloten te zijn. Bij klacht.nl hetzelfde.
Bedrijven houden niet van negatieve kritiek, ook al reageren ze niet publiekelijk op de klacht.

uwjurist
door uwjurist - Aug 7, 2015 om 10:09
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster: Ik denk dat vraagsteller bedoelt een advies om te betalen. Dat is een vreemd advies, zeker als er niet ook -aantoonbaar- is aangegeven dat betaling onder protest plaats vindt.
@ vraagsteller: het is inderdaad de moeite waard de klacht toch te plaatsen op sites als klacht.nl en op fora zoals deze.
En hebt u onder protest betaald?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ti
door tiope - Aug 8, 2015 om 18:04
11 Antwoorden / 11 Vragen

Men had mij inderdaad het advies gegeven te betalen, aangezien er een deadline opzat en de mogelijkheid dat er een incassobureau op de stoep zou staan. Er is onder protest betaald, dus het bedrijf krijgt volgende week de aangetekende brief. Hartelijk dank voor alle reacties.

ho
door hopetobehelping - Aug 8, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tiope,

het advies om te betalen omdat er de mogelijkheid aanwezig was dat er een incassobureau op de stoep zou staan bij u begrijp ik niet.
Een incassobureau kan wellicht bedreigend en intimiderend overkomen. Maar u verplichten om te betalen kan een incassobureau niet. Een incassobureau kan u alleen maar aanmanen om te betalen. Dat moet een jurist toch ook weten.
Om iemand daadwerkelijk tot betalen te dwingen zal er een deurwaarder (en dus een rechtszaak en uitspraak van de rechter dat u moet betalen) aan te pas moeten komen.

Aangezien u al eerder contract heeft gehad met de brancheorganisatie Warmteplan zou ik als ik u was nogmaals contact zoeken. Vraag ze anders om een onafhankelijk advies om de daadwerkelijke schade vast te stellen. Gezien uw eerdere ervaring (bedrag teruggestort op aangeven van brancheorganisatie Warmteplan) zou ik verwachten dat de leverancier vervolgens het vastgestelde schade bedrag aan u overmaakt (onder druk van branche organisatie Warmteplan).

door 1953 - Aug 9, 2015 om 05:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=uwjurist schreef op vrijdag 7 aug 2015, 09:26]Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem volledig op te lossen. Wijs ze op de voorwaarden.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

En de schadeloosstelling van de geleden en/of nog te lijden (gevolg)schades.

door 1953 - Aug 9, 2015 om 05:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Was het duidelijk op papier gezet de uitvoerende werkzaamheden, zogenaamde bestek, gespecificeerd met de werkwijze en de te hanteren materialen?

uwjurist
door uwjurist - Aug 9, 2015 om 10:40
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt wel veel problemen ontdek ik zojuist. Dit topic startte u ook: [url=http://]http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassalib[commentsoffset]=0&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord[uid]=578367[/url]
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ti
door tiope - Aug 10, 2015 om 08:22
11 Antwoorden / 11 Vragen

Blijkbaar is dat de dank als je leveranciers met veel zorg uitzoekt na jaren nadenken en sparen en niet naar klusjesmannen gaat die niet weten wat ze doen. Ik laat nu ook niets meer doen. Ik heb meer dan mijn buik vol van die oplichters.