ro
door ronaldinho May 9, 2007 om 16:52
Huishouden & energie

Recirculatie

Ik heb een recirculatie afzuigkap met 2 motoren.

Mag deze worden aangesloten op de centrale afzuiging van het huis.?

Omdat deze toch het vet en de vieze lucht eruit haalt via het koolstoffilter.

Alvast bedankt voor het antwoord.

591 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 9, 2007 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Nee, U kunt deze daar niet op aansluiten. DE afzuigkap blaast harder dan het centrale afzuigsysteem aan kan. Woont U in een flat, dan krijgen de buren U kookgeurtjes.

Als dit had gekunt, had U de kap ook niet hoeven uit te rusten met koolstoffilters.

gr Buitenkamp

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een "luchtdichte" pijp in de afvoer zit en er verder niets op aangesloten zit en de afstand naar de uitgang niet te lang is kan het heel goed.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee een kap met motoren mag niet worden aangesloten op het systeem! de zaak wordt dan compleet ontregeld.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee mag niet. Is het een huurwoning, helaas. Is het een koop woning, dan is het makkelijker om een gat te maken naar buiten en daar de afzuigkap op aan te sluiten.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woont u un een appartement of een eensgezinswoning bij de laatste is er wel een mogelijk heid.

Valerius

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik woon in een eensgezinswoning , het is een koophuis maar het is onmogelijk om een afvoer naar buiten te plaatsen.

 ronald.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft dus een centraal afvoer system loopt het afvoer kanaal van uit de keuken recht omhoog naaar de afzuig ventilator en wat zit er nog meerop dit kanaal waarschijnelijk de badkamer en het toilet.

Dan zijn er dus verschillen mogelijk eden,

Als het kanaal du haast recht omhoog gaat dan kunt u door dit kanaal waarschijnl;ijk een buigzame aluluminium doorvoer door heen brengen.

een tweede mogelijk heid is om de afzuig in de badkamer een klep toepassen die bij overdruk zich sluit.

Met vr.groet Valerius

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een oplossing voor u.

Misschien heeft u wel eens gehoort over toilet ventilatoren die elke keer als het in het toilet aan gaat deze ventilatoren gaan dan afzuigen tot u het licht weer uit gaat dan stop na ongeveer 4 minuten daar achter zit dan een klep die dan open geduwd word door de wind van de ventilator kan ook voor de badkamer worden gebruikt. Dan kunt u de hoofdventilator die u nu gebruikt buiten werking stellen en gebruik u dus alleen maar stroom als het noodzakelijk is. De hoofd ventilator zit meestal op zolder of vliering die moet er wel tussen uit en de opening die onstaat een stukje kanaal weer in brengen.

Dus nog energie zuinig  met deze oplossing, als u het zelf niet kan uitvoeren vraag eens een vrijblijvende prijs opgave bij een vakman u weet nu precies wat de mogelijkheden zijn succes ermee.

Valerius