door wi1pa2 Dec 3, 2010 om 15:52
Huishouden & energie

Regeninslag voordeurkozijn

Wij hebben door een aannemer een nieuw voordeurkozijn laten plaatsen. De bestaande voordeur werd niet vervangen. Die werd opnieuw in het nieuwe kozijn geplaatst.Door regeninslag heb ik iedere keer een natte dorpel en de aannemer is hier al 2 keer voor teruggekomen,maar het probleem is nog niet over. De monteurs kwamen vanmiddag terug om dit probleem hopelijk op te lossen(is voor hun veel werk).Er moet een nieuwe strip in het kozijn geplaatst worden. Maar om dit op te lossen wordt ik verzocht een bedrag van € 100,00 extra te betalen en dan is volgens de aannemer het probleem op gelost. Ik verwacht van een aannemer,dat hij goed werk afleverd. Hebben € 2800,00 voor deze klus betaald.
Wat moeten wij in dit geval doen? Zijn wij "verplicht"om deze € 100,00 te betalen.
In afwachting op Uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

[edit redactie]

2761 4 Rapporteer

erik008
door erik008 - Dec 3, 2010 om 16:05
1401 Antwoorden / 25 Vragen

ligt er aan wat het werk is, meerwerk of herstel van een gebrek.
In geval van een gebrek, is het voor rekening aannemer.

Ik vind het bedrag wel hoog voor slechts een kozijn.

wi
door wi1pa2 - Dec 3, 2010 om 16:33
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Erik,

In de prijs was ook diverse andere kleine klusjes berekend. Door het nieuwe kozijn regent het naar binnen,bij de onderdorpel. Hij vraagt hiervoor € 100,00 als meerwerk,om dit probleem op te lossen. De aannemer wil niet meewerken.
Persoonlijk wil ik ook niet meewerken. Voor het voordeurkozijn heb ik een redelijke prijs betaald en verwacht van de aannemer een goed produkt,wat niet inregent.
Hoe lossen wij dit probleem op?
In afwachting op Uw antwoord,

Mvgr. W. de Droog

erik008
door erik008 - Dec 3, 2010 om 20:39
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Wat vaak gebruikt wordt bij dit soort problemen is een valdorpel
Die gaat naar beneden als de deur zich sluit.
Of je er voor moet betalen, hangt af van wat je afgesproken hebt.
Staat er een tochtwering op de nota, dient die ook te werken.

user123
door user123 - Dec 4, 2010 om 22:15
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Bij dit soort klussen (nieuw kozijn, oude deur) is het lastig te voorspellen hoe regen en wind zich gedragen in de nieuwe situatie.

Wanneer het zoveel werk is om zo'n strip te plaatsen denk ik dat u slechts een deel van de kosten moet betalen, de werkelijke kosten zullen ongetwijfeld hoger liggen dan die 100 euro.