we
door werme022_1 Oct 24, 2004 om 09:57
Huishouden & energie

Regenwormen

Het verbaast me elke keer weer, als het regent, dat de regenwormen uit het gras komen en het voetpad of fietspad op kruipen.

Wordt het na een half uurtje droog dan verdrogen ze Blijft het regenen zoals vanmorgen dan worden ze platgereden. Op stille paden zie je ze natuurlijk nauwelijks, maar langs een redelijk drukke weg, waar ik vanmorgen liep, was het asfalt bezaait met vermorzelde regenwormen.

Waarom verlaten ze met nat weer het gras???

3452 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 24, 2004 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert u het ens bij Google . Als u de naam regenwormen in typt, en daarna Nederlands zoeken, verschijnt er een schat aan informatie, misschien dat u daar een antwoord vindt, of door informatie  te combineren, er achter komt wat u graag wilt weten.

Wat dit alles betreft, is Google een onuitputtelijke informatiebron.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2004 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad Cats,
en als ik daar nog een tip aan mag vastplakken, installeer dan de
Google Toolbar.

Dan hoef je niet steeds naar de site van Google maar kun je de zoekopdracht gelijk invoeren in het venster waarin je op dat moment werkt.
Er zit ook nog een prima pop-upblocker in en de Toolbar is spywarevrij.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2004 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprise, de pop-ups blokker had ik al en staat al op 445, maar deze toolbaar lijkt me inderdaad nog handiger, dan het schermpje, dat ik in de adresbalk had.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2004 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan enterprise,

Sorry dat ik even inbreek maar ik heb (alweer) enterprise even nodig.

Een paar berichten terug heb ik op Google Toolbar geklikt, daarna op Google werkbalk downloaden, daarna op Opslaan. Dan krijg ik mijn map Mijn afbeeldingen, dan klik ik daar op Opslaan.

Als ik dat gedaan heb en ik tik bijvoorbeeld 'advocaat' in de adresbalk en ik klik op Ga naar, dan krijg ik een keuze van MSN en niet van Google. Wat doe ik fout??? want het lijkt me toch wel handig wat je schrijft. Alvast met dank, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 00:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ton,

Wat je nu gedaan hebt is de Google Toolbar downloaden maar je hebt hem nog niet geïnstalleerd, althans dat denk ik te kunnen opmaken uit je verhaal.
Ik begrijp dat het installatiebestand van de Toolbar nu opgeslagen staat in de de map Mijn afbeeldingen.

Sluit Internet Explorer.
Ga weer naar de map Mijn afbeeldingen en dubbelklik op het icoontje van de Google Toolbar Installer.(2 oogjes)
Volg de aanwijzingen.
De Toolbar staat nu na openen van Internet Explorer ander de adresbalk van Explorer.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag enterprise,

Het is gelukt en het lijkt me erg gemakkelijk. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat deze vraag over regenwormen ging en dat de vraagsteller daar een antwoord op wilde hebben.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Werme022 en redactie,

We wijken inderdaad af van de oorspronkelijke vraag, mijn excuses hiervoor.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag redactie,

Heel goed dat jullie een oogje in het zeil houden. Dat zouden jullie meer moeten doen. Ook mijn excuses voor het misbruik maken van dit draadje aan werme022. Maar ik heb hier wel weer een mooie tool bijgeleerd, wat ook weer ten goede komt aan medeconsumenten die in de toekomst nieuwe vragen stellen. Zogezegd heeft elk nadeel zijn voordeel. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2004 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben blij dat we weer kunnen terugkeren naar mijn vraag.

Natuurlijk had ik al op Google gekeken (de toolbar heb ik al), maar kwam hier niet verder. Mijn vraag blijft bestaan. Misschien heeft nog nooit iemand zich zoiets onnozels afgevraagd en is er gewoon geen antwoord op. Jammer, maar ik wandel graag, ook als het regent dus zal er wel mee gconfronteerd blijven worden.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat je d.m.v. een mailtje via de volgende site je antwoordt kan krijgen: Regenwormen

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Gery, dat had ik in mijn allereerste antwoord ook al geschreven.

Via Google kom je dus  direct op deze regenwormen-site.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2004 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou sorry hoor cats, maar deze kwam bij Ilse er gelijk uit rollen en ik verwijs direct door naar die site, da;s wel zo handig.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2005 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

bang voor natte voeten

ve
door verwijderd - Jan 25, 2005 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn personen die denken dat dit een zendbakkie is

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mag er even een vraagje tussen door,over regenwormen.?

Weet er iemand hoe je regenwormen kweekt,of waar je moet zijn voor informatie.over dit onderwerp.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

enterprise:Zie, je bent zeer kleurrijk.Ieder zijn hobby TOCH?jij als snuffel de snuffellaar moet dat toch geen probleem zijn.

Enterprise: heb jij zelf geen adres waar ik naar toekan voor mijn vragen lijkt mij makelijk Hoefd dat niet ieder keer via Kassa

laat eens wat zien/horen

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nouuuuuuw........laten we dat maar niet doen hè... ;-)

Ik heb het al druk zat zo, en het is natuurlijk ook wel zo handig om vragen en problemen op deze website te behandelen.

Dan kunnen er meer mensen meedenken, want ik weet ook niet alles hoor...:-)

En daar is deze website tenslotte voor op Internet gezet.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi enterprise. Tool bar werkt, bedankt weer wat geleerd. trouwens ik kreeg de indruk dat strwl op nonactief is gezet.Zie PP  groet Fred

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft het verstandelijk vermogen van Felix overeenkomsten met regenwormen?

Jij legt 'm voor het doel, dan schiet ik 'm wel er in.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vladja - na het verfrissende buitje van vanmiddag kwamen de regenwormen in rijen van vier de grond uit. Ik heb er één apart genomen en hij/zij verzekerde mij dat hij/zij alsmede al zijn/haar soortgenoten  a-b-s-o-l-u-u-t  niet met FR vergeleken wensen te worden :-))))

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta,

Ik heb mij laten vertellen dat als een regenworm per ongeluk doormidden
gaat, beide einden een andere kant op kruipen.Ik weet niet of dit waar
is of een broodje aap verhaal. Nooit uitgeprobeerd.  Dat is dan
een sprekend voorbeeld van een gespleten persoonlijkheid. Overgigens is
stroopwafel niet gebanned. Hij geeft nog steeds antwoorden op

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Regenworem is twee slachtig.Die maakt van zichzelf twee.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heeft een eenvoudige reden: waarschijnlijk om te vermijden dat zij onder water zouden komen. Er bestaat voor hen echter geen gevaar om te verdrinken, aangezien men regenwormen maandenlang onder water kan houden zonder dat zij sterven.

Maar op de een of andere manier hebben ze het idee, dat ze zullen verdrinken. Dat is dus de reden! Ik kan het ook niet spannender maken.

Groet, Miguel