he
door heijden47 Mar 28, 2012 om 20:35
Huishouden & energie

Remeha Calenta cv-ketel

Twee jaar geleden kochten wij een Remeha Calenta cv-ketel.
Vandaag hoorde ik van een groot cv-onderhoudsbedrijf, dat de series uit 2010 en 2011 van deze Calenta ketel frequent problemen vertonen met pakkingen. Deze gaan zodanig lekken, dat er in de ketel behoorlijk veel water komt te staan, waardoor de ketel in storing gaat. De monteur, die teneinde de storing op te sporen de voorzijde van de ketel weghaalt, krijgt dan een lading water over zich heen. Remeha repareert wel, maar van een 'terugroep-actie''' is geen sprake. Is een bedrijf hiertoe niet verplicht, wanneer zoveel ketels (1 monteur had in 4 weken 26 van deze storingen gekregen) dezelfde mankementen vertonen?

11616 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

heijden47, neemt u dan contact op met de firma en vraag wat ze met uw ketel, ter voorkoming van de problemen, van plan zijn.
www.remeha.nl/over-remeha/contact/ (sorry, kan helaas niet linken).

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe roep je een ketel terug? Wil jij een tijdje zonder ketel zitten dan?

Remeha kan er voor kiezen de problemen op te lossen als ze zich voor doen. Het is aan hun hoe ze er mee om gaan.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er zijn best wel terugroepacties voor cv-ketels hoor:

Nefit SmartLine Basic (link)

Nefit Topline (link1) (link2)

AGPO (link)

Vaillant (link)

Een bedrijf is verplicht om een terugroepactie te houden als een product een ernstig risico oplevert voor veiligheid van consumente.. Dat moeten zij bepalen door middel van een gestandaardiseerde risicobeoordeling (link - het gaat om bijlage II)

Een cv-ketel die volloopt met water en in storing gaat lijkt mij niet tot een ernstig risico te leiden. Daarom zal een terugroepactie niet nodig zijn.

Overigens kunt u op de Rapex website (link) wekelijks nakijken welke producten er in Europa afgekeurd zijn. Leuk om te lezen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Leuk, maar dat zijn productwaarschuwingen en geen terugroepacties.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@winterman Dat hangt dus af

Wellicht verstaat u onder het begrip 'terugroepactie' dat een bedrijf alle producten terug laat komen en de consument een nieuw product geeft? Of het aankoopbedrag terugbetaald? Dat kan. Dat zijn inderdaad terugroepacties. Dat zie je regelmatig bij kleine, goedkope, producten.

Echter zijn er ook terugroepacties die -noodgedwongen- anders in elkaar steken. Zo is het bijvoorbeeld bijzonder moeilijk om aan een consument te vragen of hij zijn cv-ketel van de muur wil halen en naar de fabrikant terug te sturen. Ook in die gevallen is er toch sprake van een terugroepactie.

Maar ach, wat maakt het uit hoe je het noemt. Waar het om gaat is dat een onveilige situatie wordt verholpen, toch?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

peedee, goede linken.
Ten overvloede: hoeveel auto's zijn er de afgelopen jaren al niet teruggeroepen! Gelukkig kunnen ze (meestal) nog rijden en dat zijn dat toch "de grotere gevallen". Natuurlijk moet winterman de clown uithangen met zijn stelling van gisteren, 22:10.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tenormin schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:52: Natuurlijk moet winterman de clown uithangen met zijn stelling van gisteren, 22:10.


O, nu begrijp je het wel ineens?

Een monteur die een beetje water over zich heen krijgt is nu niet bepaald een onveilige situatie en als dat die monteur overkomt bij een dusdanig bekend probleem, dan schrikt hij in ieder geval wakker en let hij de volgende keer beter op.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

heb er ook een nog helemaal geen last gehad,,,,,,,, je hoort wat maar je weet niet of het echt zo is
het is je zelf nog niet overkomen ....wat wil je met je vraag bereiken ? het is net als met de economie als je steeds maar hoort dat wij niet meer besteden dan houdt iedereen de hand op de knip dus zet er een echte vraag op !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer