wa
door wagelmans Oct 9, 2011 om 17:37
Huishouden & energie

Robotstofzuiger

Ik wil een robotstofzuiger kopen. Voldoen ze in de praktijk? Of botsen ze overal tegenaan en rijden ze zich klem onder het meubilair?. J. van Dijk

11831 43 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2011 om 19:13
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb een robot stofzuiger gekocht; een half jaar geleden. Ik zal niet de naam noemen van verkoopplaats noch naam van stofzuiger maar ik moet zeggen: dit was de grootste miskoop van mijn leven. Hij (de stofzuiger dan) trekt zijn baantje tot hij ergens tegenaan komt. Verandert dan van richting, komt uiteraard weer ergens tegenaan en dan neemt hij de geprogrammeerde draai en blijft dezelfde "rondjes" of baantjes trekken. Over een dun kabeltje gaat het nog maar een drempel, dan stopt hij en kan dan niet voor- of achterwaarts. Zelfs als hij goed geprogrammeert zou staan komt hij nimmer of nooit in hoeken. Hoop geld kwijt maar dat is, uiteraard, mijn eigen schuld. Alleen in een totaal lege ruimte is hij van nut, maar ja, ik leef in een huis met spulletjes!!

nosource
door nosource - Oct 10, 2011 om 09:13
81 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin 't Is juist wel handig voor TS om te weten welk merk stofzuiger het is.

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 09:46
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een overzicht van robotstofzuigers met de keuze van de beste drie:
klik hier

Ik heb er zelf geen.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2011 om 10:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 10 okt 2011, 09:46]Een overzicht van robotstofzuigers met de keuze van de beste drie:
klik hier

Ik heb er zelf geen.

wagelmans, ik neem aan dat u de demo van tdehond hebt bekeken? Hierop is duidelijk een vrij lege kamer te zien, alleen voorzien van kale vloer, tafel, bank en een paar stoelen. Geen kleed, geen lampen etc. Maar ook duidelijk is dat dit versneld is afgespeeld, zo gaat het dus niet.
Let vooral op de beweging (het zich telkens repeterende programmaatje wat er in robot zit). Ik kan u alleen maar zeggen: ik zou het nooit meer kopen.

@nosource, het heeft echt weinig zin om te schrijven welke stofzuiger het is; ik heb er diverse eerst uitgeprobeerd en zijn nagenoeg, op de prijs na, hetzelfde qua "werkuitvoering". Maar nogmaals, dit zijn mijn ervaringen en als TS het wel aandurft, wel, wie ben ik om hem/haar tegen te houden.
Wel, om toch ook iets positiefs te zeggen, heb je een eye catcher in huis staan omdat het er zo leuk uitziet, dat dan wel weer!

sj
door sjaantje109 - Oct 10, 2011 om 12:16
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben de irobot, en ik vind het een ideaal ding. Inderdaad moet je wel zorgen dat sommige draden even aan de kant zijn, maar hij draait gewoon zijn programma af en als je ziet wat er in het reservoir zit als je hem schoonmaakt nou dan schrik je ervan! Kijk, in de moeilijkste hoekjes komt hij niet. Maar als je daar een keer in de zoveel tijd de "gewone" stofzuiger voor neemt, is dat ook geen probleem. Het is gewoon ideaal dat je zelf andere dingen kunt doen en de robot doet zijn werk. Dus onze ervaringen zijn gewoon goed.

traporgel
door traporgel - Oct 10, 2011 om 14:05
191 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie in de info dat deze stofzuigers een geluid maken van 80 dBA. Ongeveer het geluid van een passerende auto op 4 meter afstand.... Wel heeeel erg pittig in vergelijking met normale stofzuigers.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 10, 2011 om 14:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
wat is eigenlijk de waarde van uw bijdrage ?
U geeft een negatief advies , maar weigert het merk te noemen.
Lekker informatief, en geheel zonder info waarde.
Volgens u zijn ze allen gelijk qua werkuitvoering.
En daar zit u er helemaal naast, er zijn wel degelijk merken met meer kunstmatige ïntelligentie dan andere merken.
Voor ik er een kocht heb ik mij hierin verdiept en kocht het merk met de S uit Korea.
Niet het duurste model, dat is niet nodig, het goedkopere type kan en doet precies hetzelfde.
Wilt u behoorlijk geld besparen dan zou ik eens surfen naar een bedrijf dat met C begint.
Gewoon googleloeren op robotstofzuiger.
Sinds kort maakt Philips er ook een, maar die is 2 keer zo duur.
Bevalt ie mij ? Gaat wel.
Als enige heeft dit merk een camera die de positie in huis bekijkt en zo een intelligent parcours aflegt.
Draden van speakers en lampen loopt hij op vast.
Die vreet hij op en de motor stopt dan vanzelf.
Kleden met lange franje loopt hij ook op vast.
Ik heb een volkomen gladde vloer, over draden heb ik duct tape geplakt zodat hij er gemakkelijk overheen rolt.
Bij mijn hulpje zit een afstandbediening met diverse programma's en een hulpje met een batterij erin waar een lichtstraaltje uitkomt.
Met dat straaltje kun je een kunstmatig muurtje creeren waar de robot niet voorbijgaat.
Het verdient wel aanbeveling om stoelen die rond en half onder een tafel staan weg te halen.
Daar raakt robotje behoorlijk de weg kwijt.
Kortom, ik heb mij verdiept in de materie voordat ik kocht, het werd de S.
Ik heb hem gisteren voor de deur gezet om de stoep te vegen, maar hij is nog steeds niet terug om op te laden.

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 14:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=sjaantje109 schreef op maandag 10 okt 2011, 12:16]Wij hebben de irobot, en ik vind het een ideaal ding. Het is gewoon ideaal dat je zelf andere dingen kunt doen en de robot doet zijn werk. Dus onze ervaringen zijn gewoon goed.
Hoeveel geluid wordt er geproduceerd?
Ik vond de demonstratie robots veel decibellen produceren en vraag me af hoe honden hierop reageren.

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 14:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=traporgel schreef op maandag 10 okt 2011, 14:05]Ik zie in de info dat deze stofzuigers een geluid maken van 80 dBA. Ongeveer het geluid van een passerende auto op 4 meter afstand.... Wel heeeel erg pittig in vergelijking met normale stofzuigers.
U beantwoordt mijn vraag al over het aantal decibellen. thanks.

sj
door sjaantje109 - Oct 10, 2011 om 15:13
52 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb echt geen idee hoeveel geluid hij produceert, het is wel aardig wat maar zeker niet meer als een "gewone" stofzuiger. Ik heb er geen last van. Maar het is ook zo: Je zet hem aan en je gaat wat anders doen, niet zitten wachten tot hij zijn rondje heeft gedaan. Wij hebben er ook zo'n apparaatje bij zodat je kun bepalen waar hij niet heen mag...bijv. niet naar het balkon of niet naar een andere kamer. Werkt ideaal.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2011 om 15:34
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wimmi20, wagelmans vraagt: Voldoen ze in de praktijk of botsen ze overal tegenaan en rijden ze zich klem onder meubilair?
Dit is een vraag en antwoord site van mensen die er dit of dat over denken. Ik mag mijn mening hebben en u de uwe. Mijn bijdrage van mij draagt niets voor u bij, soit, zo zij het.
Dat ik merk en zaak niet noem heeft te maken met de verkoper die het me afraadde; maar ik was zelf degene uiteraard die besliste. Het zou de man misschien op minstens een reprimande komen te staan; dat wil ik niet. Dat anderen er wel veel plezier aan beleven is toch erg prettig om te lezen voor TS. Het apparaat maakt inderdaad net zo'n "lawaai" als gewone stofzuiger en dat is best veel, gezien de compactheid en het "schattige uiterlijk".

wimmi20
door wimmi20 - Oct 10, 2011 om 15:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om de geluidsvraag te beantwoorden :
ik heb net een proefje gedaan, de robot maakt beduidend minder geluid dan een gewone stofzuiger.
De gewone stofzuiger is recent aangeschaft, dus niet zo'n herriemaker als de oudere modellen.
Het is het zgn stofzakloze model.
Knudde met een rietje !
Verliest snel aan zuigkracht, doorlopend moet je de filters schoonmaken (op straat vanwege de stofwolken)
En het legen en uitkloppen van het stof reservoir is ook een stofzootje, dat kun je beter op straat doen.
Heeft nix met het onderwerp te maken, weet ik heus wel.
Maar ik heb wel alvast de vraag van de volgende week beantwoord.

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 16:57
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=wagelmans schreef op zondag 9 okt 2011, 17:37]Ik wil een robotstofzuiger kopen. Voldoen ze in de praktijk? Of botsen ze overal tegenaan en rijden ze zich klem onder het meubilair?. J. van Dijk

ik ben er niet over te spreken ze stofzuigen echter niet alles in hoeken komen ze niet goed. ze botsen wel eens ergens tegen. niet onder alle meubilair komen ze goed onder door of komen klem te zitten.

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 17:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 10 okt 2011, 15:37]Om de geluidsvraag te beantwoorden :
ik heb net een proefje gedaan, de robot maakt beduidend minder geluid dan een gewone stofzuiger.
De gewone stofzuiger is recent aangeschaft, dus niet zo'n herriemaker als de oudere modellen.
Het is het zgn stofzakloze model.
Knudde met een rietje !
Verliest snel aan zuigkracht, doorlopend moet je de filters schoonmaken (op straat vanwege de stofwolken)

Ik vind de filters schoonmaken van mijn stofzuiger zonder weggooibare zakken ook een crime die na elke stofzuigerbeurt gedaan moet worden. ( stofmasker voor)

Het zal wel een leuk speeltje voor de honden zijn als ze tegen het geluid ervan kunnen. :)

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2011 om 19:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Aldi heeft de komende week in de aanbieding kijk maar eens op hun site is een verhaalytje bij zelf heeft hij een afstand bediening.

lintie
door lintie - Oct 10, 2011 om 19:37
22 Antwoorden / 0 Vragen

In de laatste uitgave van het tijdschrift c't (http://www.fnl.nl/ct/) staat een uitgebreide praktijktest van robot stofzuigers. Misschien heb je daar wat aan?

wa
door wagelmans - Oct 10, 2011 om 20:10
11 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor de reaktie,s Ik begrijp wel dat een robot niet in hoekjes en onder de kast kan komen. Ik wil hem als "bij" stofzuiger. Ik heb 2 katten en een hond dus als de robot de dagelijkse haren voor zijn rekening neemt kan ik éénmaal per week de hoekjes doen. Ik moet toch de ligplaatsen van de katten van de haren ontdoen.Ik heb niet zo veel op de vloer staan, de hondenmand kan ik wel omhoog zetten. Ik ga voor de Aldi robot. Die kost € 149. en dat vind ik een redelijk bedrag. Ik laat jullie weten hoe hij bevalt. Josefien

birdies
door birdies - Oct 10, 2011 om 20:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kan me niet voorstellen dat zo'n robot geval goed is in het verwijderen van honden- en kattenharen. Ben bang dat je geld gaat weggooien. Hoor graag je bevindingen.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2011 om 20:53
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wagelmans schreef op maandag 10 okt 2011, 20:10]Dank voor de reaktie,s Ik begrijp wel dat een robot niet in hoekjes en onder de kast kan komen. Ik wil hem als "bij" stofzuiger. Ik heb 2 katten en een hond dus als de robot de dagelijkse haren voor zijn rekening neemt kan ik éénmaal per week de hoekjes doen. Ik moet toch de ligplaatsen van de katten van de haren ontdoen.Ik heb niet zo veel op de vloer staan, de hondenmand kan ik wel omhoog zetten. Ik ga voor de Aldi robot. Die kost € 149. en dat vind ik een redelijk bedrag. Ik laat jullie weten hoe hij bevalt. Josefien

Kunt u, nu u voor Aldi hebt gekozen, wel zeker zijn dat ruilen c.q. tegoedbon kunt krijgen? Pas nu lees ik dat het bedoelt is voor kattenharen, wel, dat is echt een utopie dat robottie die weghaalt. Had u dat dat bij uw vraag gezet, kon ik u helemaal uit de droom helpen.
Maar evengoed, ik wens u succes met uw apparaat.

confix
door confix - Oct 10, 2011 om 21:05
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er een: via Conrad.
Werkt prima, maar:
-alleen voor gladde vloeren en 'lege' kamers.
-je moet (evt.) de kamer aanpassen, anders rijdt hij zich vast onder de verwarming (dus een latje eronder maken oid).
-verwacht geen wonderapparaat, in hoekjes komt hij niet.
-je moet elke keer het bakje legen, hij heeft een klein reservoir.
-hij maakt redelijk wat geluid, maar je hoeft er natuurlijk niet naast te staan.......
-ik ben benieuwd hoelang hij het volhoudt.

Als we de hond uitlaten laten we de robot 'los'. Bij terugkomst een bak vol haren (zuigt hij dus prima op!) en stof. Op die manier een handig apparaat dat voorkomt dat je elke dag zelf moet stofzuigen.
De versie van de Aldi is duurder, maar heeft een afstandsbediening (en is vast programmeerbaar), zuigt langer en gaat zelf terug naar het laadstation. Dat doet de mijne niet. Ik heb hem dus misschien wel wat te vroeg gekocht.....
Kortom: Een leuk gadget, niet goedkoop, kán heel wat plezier opleveren (zeker met een hond en kat) als je bovenstaande zaken in acht neemt. En grappig is hij zeker, dat vindt mijn hond onderhand ook!!

Succes ermee.

sj
door sjaantje109 - Oct 10, 2011 om 21:10
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben ook katten en honden en daarvoor is het gewoon ideaal. Het is gewoon een leuke stofzuiger voor "erbij", je hoeft dan nog maar 1x per week met de gewone stofzuiger aan de gang, en de rest doet de robotstofzuiger. Die van ons gaat ook zelf naar zijn dockingstation, geeft aan als hij vast zit (wat niet vaak gebeurt) of vol is of leeg, wij zijn er blij mee, gewoon als "aanvulling" op de gewone stofzuiger.

toolboy
door toolboy - Oct 10, 2011 om 21:28
965 Antwoorden / 40 Vragen

Deze dingen zijn hebbedingetjes., en hebben geen enkele nut.
Deze mogen de naam stofzuiger niet dragen.
Kruimelzuiger dat eerder en die verliezen snel hun zuigkracht.
Maar ja als je zo`n ding hebt, en je voor de aankoop schaamt ,dan prijs je m de lucht in toch.

sj
door sjaantje109 - Oct 10, 2011 om 21:49
52 Antwoorden / 25 Vragen

Beetje flauwe reactie van Toolboy...wat de een handig vindt, hoeft een ander niet af te kraken. Ik zeg niet dat het "de stofzuiger der stofzuigers" is, maar het is voor ons een handige aanvulling op ons huishouden. En ja, zonder zouden we het ook wel overleven hoor!! Maar dat geldt voor zoveel dingen. Wij zijn er nog steeds blij mee.

wa
door wagelmans - Oct 10, 2011 om 21:54
11 Antwoorden / 2 Vragen

Toolboy, als je weet dat het niet meer is als een "hebbeding" heb je er zelf dus ook een? Hoeveel "hebbedingetjes" heeft een mens? Ik heb geen playstation, geen ipad, geen ipod, geen iphone en hoe al dat spul van mijnheer Apple ook mag heten. Ik funtioneer prima zonder al die "hebbedingetjes". Het enigste wat ik heb is een mobieltje dat nooit aanstaat. Die heb ik alleen maar nodig als ik s,avonds met de auto weg moet en eventueel panne krijgt. Josefien

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2011 om 21:59
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjaantje109 schreef op maandag 10 okt 2011, 21:49]Beetje flauwe reactie van Toolboy...wat de een handig vindt, hoeft een ander niet af te kraken. Ik zeg niet dat het "de stofzuiger der stofzuigers" is, maar het is voor ons een handige aanvulling op ons huishouden. En ja, zonder zouden we het ook wel overleven hoor!! Maar dat geldt voor zoveel dingen. Wij zijn er nog steeds blij mee.

En daar sluit ik me volledig bij aan. Je hebt waarschijklijk gelezen dat ik zeer teleurgesteld ben; dat mag en kan en jij bent er wel tevreden mee en ook dat is meer dan prima. Gelukkig mogen we hier (nog) wel onze eigen mening hebben in dit land. Stel je voor dat we allemaal een zelfde mening hadden: wordt het wel heel saai!

wa
door wagelmans - Oct 12, 2011 om 20:22
11 Antwoorden / 2 Vragen

Robbie de robot gekocht. Eerste indruk: prima. De handleiding adviseert om eerst zelf te stofzuigen en dan nog een keer met de robot. Dat heb ik gedaan, ik heb boven een plankenvloer met de nodige kieren en daar haalde hij nog stof uit dus zuigkracht is goed. Bij de trap stopt hij. Hij heeft in zijn automatische programma 6 schoonmaakpatronen. Je kan er ook voor kiezen om zelf een patroon in te stellen. Ook volgens de handleiding: Het is belangrijk dat u het toestel volledig zijn gang laat gaan zelfs wanneer hij voor u op een onlogische manier te werk gaat. Hij maakt een berekening van de indeling van de ruimte terwijl het schoonmaakproces in werking is. Net als je denkt nu draait hij alleen maar rondjes kiest hij een ander patroon. Na afloop heeft hij de hele kamer gehad. Ook het kleine drempeltje tussen kamer en keuken geeft geen probleem. Ik heb een kast met een geschulpte rand. Daar kan hij in het midden onderdoor als hij er onderuit wil draait hij net zo lang tot hij de goede opening weer gevonden heeft. Komt hij toch klem zitten stopt de motor meteen.Hij heeft een hoogte van 9 cm dus hij kan bijna overal onder. Ik moet in de praktijk nog uitvinden hoeveel tijd hij nodig heeft dat is per 10 min. in te stellen. Zijn standaard tijd is 80 min. en ik geloof niet dat hij eerder stopt. Ondanks dat hij een verende stootrand heeft vind ik het een minpunt dat hij overal tegen aan stoot. (doen andere merken dat ook?) Katten/hondenharen zijn geen probleem waarbij aangetekend dat ik nergens vloerbedekking heb. Het lawaai is het zelfde als van de gewone stofzuiger. Kortom ik denk dat hij prima voldoet aan mijn voorwaarde: hij de dagelijkse haren ik 1x per week de hoekjes. Over een paar weken zal ik me nog een keer melden om te laten weten of ik dan nog blij ben. Josefien

robtien
door robtien - Oct 12, 2011 om 20:27
269 Antwoorden / 10 Vragen

fijn dat u er over te spreken bent

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2011 om 21:45
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wagemans, fijn dat u wel tevreden bent; daar kocht u hem inmmers voor. Het minpunt wat u noemt, de stootrand, is eigenlijk het pluspunt want dat bepaald dan dat zijn ingebouwde verstand een andere route moet nemen, dus dat hoort erbij. Ja, dat is bij mij waarscijnlijk het probleem: ik heb vloerbedekking en u een houten vloer. Dus ook u bent met mij van mening dat het geluid overeenkomt met gewone stofzuiger. Is wel grappig, hé, zo'n kruipende vlieg over de vloeren te zien gaan? Veel plezier ermee.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 13, 2011 om 02:06
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Josefien Wagelmans,

wat een lang en zinloos verhaal.
U noemt niet het merk en type waar u het over heeft.
Er zijn veel merken en typen dus de aspirant koper weet nog niet welk merk u tevreden over bent.
Net als Tenormin met een raar verhaal, niemand mag weten over welk merk het gaat, dat heeft ze zelf hierboven vermeld dat dit om een vreemde reden geheim moet blijven.
Dus dan weet je nog niets.

wa
door wagelmans - Oct 13, 2011 om 08:55
11 Antwoorden / 2 Vragen

Goedemorgen wat een boze toon. Ik heb geen aandelen bij de Aldi dus hoef ik het merk niet geheim te houden. We hebben het over de QUIGG. RVC1N €149 Doorsnede 36 cm, hoogte 9 cm Gewicht 3 kilo (is beduidend lichter dan mijn gewone stofzuiger dus minder naar boven sjouwen) Batterij 14.4 V, inhoud stofbakje 0,3 liter, afstandsbediening, 3 jaar garantie. En nogmaals het is een "bij" stofzuiger alle tussenruimtes die smaller zijn dan 36 cm bereikt hij niet. Ik heb een hekel aan huishoudelijk werk dus alles waarmee ik het mezelf makkelijker kan maken is welkom. Ik heb een grote tuin daar steek ik liever mijn energie in. Maar zoals al gezegd over een paar weken laat ik weten of ik dan nog blij ben. Josefien

tdehond
door tdehond - Oct 13, 2011 om 09:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wagelmans schreef op donderdag 13 okt 2011, 08:55]Goedemorgen wat een boze toon. Ik heb geen aandelen bij de Aldi dus hoef ik het merk niet geheim te houden. We hebben het over de QUIGG. RVC1N €149 Doorsnede 36 cm, hoogte 9 cm Gewicht 3 kilo (is beduidend lichter dan mijn gewone stofzuiger dus minder naar boven sjouwen) Batterij 14.4 V, inhoud stofbakje 0,3 liter, afstandsbediening, 3 jaar garantie.
Zo weet de consument waar u het over heeft. Anders heeft een bijdrage geen zin als het merk robotstofzuiger niet bekend is.

Ik heb mijn twijfels gezien de test die ik gelezen heb of deze robots overweg kunnen met plukjes lang haar van mijn langharige honden.

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2011 om 12:55
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 13 okt 2011, 02:06]Josefien Wagelmans,

wat een lang en zinloos verhaal.
U noemt niet het merk en type waar u het over heeft.
Er zijn veel merken en typen dus de aspirant koper weet nog niet welk merk u tevreden over bent.
Net als Tenormin met een raar verhaal, niemand mag weten over welk merk het gaat, dat heeft ze zelf hierboven vermeld dat dit om een vreemde reden geheim moet blijven.
Dus dan weet je nog niets.

Tjonge jonge, als je persé het merk wilt weten: Cleanmate QQ2 Plus. Hoop dat je dat gelukkig maakt. Wilde alleen de verkoper "beschermen" als ik vertelde waar ik dit gekocht had. Had je toch gewoon kunnen lezen.

birdies
door birdies - Oct 13, 2011 om 13:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Wilde alleen de verkoper "beschermen" als ik vertelde waar ik dit gekocht had....... Hoezo? Merk heeft toch niets met verkoper te maken. Het merk heet overigens Infinuvo Cleanmate QQ-2 Plus.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 13, 2011 om 13:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,

ik heb even gegoogled op het merk robot dat u gekocht heeft.
(Infinovo)
Laat die nou niet al te best uit de test komen.
Kortom een afrader als je de test leest.
Voor hetzelfde geld dat u betaald zou hebben kocht ik het merk met de S.
En voor datzelfde bedrag krijg je veel meer intelligentie en een paaltje om een denkbeeldig muurtje te creeren.
Ik schrijf de S omdat ik geen reclame wil maken voor Samsung.
En u, Tenormin, met altijd een deskundige mening heeft dus de totaal verkeerde robot gekocht.
En over die S ben ik redelijk tevreden.
Als ik mij verveel stofzuig ik de kamer vanuit mijn luie stoel.
Ik zet hem dan op handbediening en met de afstandbediening stuur ik hem naar alle plekjes.
Een bron van decadent vermaak !

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2011 om 13:28
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 13 okt 2011, 13:02].....Wilde alleen de verkoper "beschermen" als ik vertelde waar ik dit gekocht had....... Hoezo? Merk heeft toch niets met verkoper te maken. Het merk heet overigens Infinuvo Cleanmate QQ-2 Plus.

Omdat de verkoper het me afraadde! Dat Infinuvo erbij hoort weet ik ook wel, de naam is voldoende.

wi
door willem4800 - Oct 14, 2011 om 19:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren bij aldi de quigg RVC1N gekocht. 139 euro. Vandaag uitgepakt. EErst de gebruiksaanwijzing goed gelezen. Accu helemaal opgeladen..... Midden op onze gladde laminaatvloer geplaats...die eerst grondig was gestofzuigd......Op start gedrukt......instel tijd 80 minuten....En jaaa Hij ging.. Todat...Midden op de vloer..NA 2,5 minuten....STOND HIJ STIL> alles uit lampjes uit helemaal dood. Weer aangezet en jaaaa daar ging hij weer,, TODAT>> NA precies 2,5 minuten. JAAAA HOOR. Hij kapte er gelijk weer mee. Wat een geweldig ding. en zo snel ... na 2,5 minuut 1 vierkante meter gezogen, Alleen Tja ,,je moet hem wel om de 2,5 minuut weer aanzetten. Leuk als je ff niks te doen hebt. Alleen niet te hopen dat hij niet net na de maximale werktijd van 2,5 minuut onder je bank zit. Kortom. EEn leuk ding als bezigheids therapie, Een waardeloos ding voor waar hij eigenlijk bedoeld is. ADVIES; Spaar ff door voor een echte goeie. Dit is weggegooid geld.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 14, 2011 om 22:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Willem 4800

Willem,

Je hebt een totaal verkeerde start gemaakt.
Je moet robotje laten starten vanuit een hoek van de kamer.
Dan kan hij een patroon in zijn geheugen opnemen.
Dat patroon herkent ie niet vanuit het midden van een ruimte.
En als je een houten vloer hebt met naden dan moet robotje starten in de lengterichting van de planken, dan komt de borstel beter tussen de naden .
Je hebt kans dat robotje niet stopt na korte tijd omdat hij vanaf een muur gestart wel een patroon opbouwt.
Wat ook mogelijk is : je hebt de knop spot ingedrukt.
De mijne doet dan een vierkantje van enkele minuten.
Spot indrukken betekent PLEK schoonmaken, en niet de hele vloer.

wa
door wagelmans - Oct 14, 2011 om 22:45
11 Antwoorden / 2 Vragen

willem, ik heb hem ook en de mijne doet het goed. Is hij goed opgeladen? Dat heeft bij mijn ongeveer 31/2 uur geduurd. Tijdens het laden zie je het batterijsymbool lopen. Als hij opgeladen is geeft hij een signaal. Heb je de 80 minutentijd zelf ingesteld? Dat geeft hij zelf aan als hij helemaal vol is. Als je op de afstandsbediening de voorwaarts/links/rechtsknop gebruikt stopt de mijne ook na een paar meter, de zijverlichting gaat dan uit maar de verlichting bovenop blijft aan. Dan moet eerst weer de startknop worden ingedrukt. Als hij het bij jou niet goed doet kan je het beste terug gaan naar de Aldi en hem omruilen. Succes er mee! Josefien

wi
door willem4800 - Oct 15, 2011 om 00:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

\hallo wimmie 20 . Alles gedaan hoor.Vanuit de hoek gestart,dus vanaf de muur.
exact na 2,5 minuut stopt hij er gewoon mee,of komt het nadat hij enkele keren,tegen de salontafel botste? SPOTKNOP? Nou vertel me dan maar eens waar die zit. nog op het apparaat en nog op de afst bediening zit er een spotknop. De uv lamp brand ook niet aan de onderkant. de groene verlichting aan de zijkant dus de ledjes knipperen,hoort dat? Of werkt hij alleen in ruimten zonder obstakels. Dat betekent dat eerst al je meubelen uit de kamer moeten . Lijkt me niet.

tenormin
door tenormin - Oct 15, 2011 om 10:22
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=willem4800 schreef op zaterdag 15 okt 2011, 00:12]hallo wimmie 20 . Alles gedaan hoor.Vanuit de hoek gestart,dus vanaf de muur.
exact na 2,5 minuut stopt hij er gewoon mee,of komt het nadat hij enkele keren,tegen de salontafel botste? SPOTKNOP? Nou vertel me dan maar eens waar die zit. nog op het apparaat en nog op de afst bediening zit er een spotknop. De uv lamp brand ook niet aan de onderkant. de groene verlichting aan de zijkant dus de ledjes knipperen,hoort dat? Of werkt hij alleen in ruimten zonder obstakels. Dat betekent dat eerst al je meubelen uit de kamer moeten . Lijkt me niet.

Geeft Aldi service op dit soort apparaten? Zoals omruilen of tegoedbon? Wij hebben hier geen Aldi, vandaar mijn vraag? Wat jou robot doet, doet de mijne n.l. ook en daarom ben ik er niet tevreden mee. Het is een robot en heeft kennelijk een eigen willetje, lekker is dat, he, als het niet werkt.

tdehond
door tdehond - Oct 15, 2011 om 11:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=willem4800 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 19:46] ADVIES; Spaar ff door voor een echte goeie. Dit is weggegooid geld.

Deze lijkt mij de miskoop van het jaar. Bedankt voor hetplaatsen van uw eerste gebruikerservaring.

wa
door wagelmans - Oct 15, 2011 om 11:47
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hebben jullie niet willen lezen dat ik ook de robot heb van de Aldi en dat die het prima doet? vrijdag 14 okt. 22.45 uur. Ik heb goede ervaringen met de Aldi bij ons in het dorp. Na het plotselinge overlijden van mijn man had ik gereedschap dat nog wel in de verpakking zat maar waarvan de teruggeef datum was al lang verlopen. Ze namen het terug en ik kreeg mijn geld terug. Josefien

wa
door wagelmans - Nov 18, 2011 om 20:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals beloofd hier na een paar weken gebruik mijn ervaring met de Quigg robotstofzuiger van de Aldi. Ik ben er zeer tevreden over. Het enige wat hij niet doet en wel zou moeten doen volgens de gebruiksaanwijziging is het volgende: als hij de hele kamer gehad heeft moet hij stoppen maar dat doet hij niet. Hij blijft stofzuigen tot de accu leeg is. Ik weet nu hoeveel tijd hij per kamer nodig heeft dus dan zet ik hem af. Josefien