ta
door tamazicht May 14, 2013 om 11:34
Huishouden & energie

Schimmel in de woonkmaer

Ik leed jarenlang aan schimmel in de woonkamer, ik dacht al die jaren dat het aan ons lag. Blijkbaar lag het toch aan achterstallige onderhoud van de woningcorporatie. Het onderhandelen tussen de woningcorporatie en een bouwbedrijf die de reparaties raat uitvoeren duurden lang. Ik heb inmiddels mijn woonkamer helemaal gerenoveerd. De schade was meer dan €2000 exclusief mijn werkdagen. De verzekeraar zegt dat ik niet verzekerd ben wanneer er sprake is van achterstallige onderhoud, en de woningcorporatie zegt, u kunt de schade via uw verzekeraar verhalen. Beiden verwijzen naar elkaar, hoe kan ik mijn schade verhalen bij de woningcorporatie?
Alvast bedankt.

1151 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 14, 2013 om 12:08
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Of u nu dacht dat het aan uzelf lag (dan had de Woningbouw u tips moeten geven om het op te lossen); feit blijft dat de WBV deze problemen had moeten oplossen. U heeft het nu zelf gedaan en ja, zie dan dat bedrag maar eens los te peuteren van de verantwoordelijke. U heeft wel jarenlang in een omgeving geleefd die nooit goed voor de gezondheid is. De verzekeraar heeft gelijk dat u daar niet tegen verzekerd bent, dat is de Woningbouw zelf. Dat weten ze ook wel, maar ja: hoe krijgt u uw geld nu terug. Is er een Bewoners Commissie die met de WBV daarover een gesprek kan hebben? Schrijft u anders een brief waarin U hen verantwoordelijk stelt voor de kosten en stel een termijn waarop u een duidelijk antwoord verwacht. Is dit niet naar uw zin, informeert u dan eens telefonisch bij het Juridisch Loket wat u nog kunt doen om uw geld terug te krijgen.

ik
door ikke en ikke - May 17, 2013 om 12:01
13 Antwoorden / 1 Vragen

De woningbouw vereniging had dit moeten repareren.
heeft u hun de kans gegeven om dit ook daadwerkelijk te doen?
Heeft U ook schriftelijk een termijn gesteld ?
Als u dit gedaan heeft dan stel U de wbv in gebreke.
Hierin steld als u een huur woning heeft dat u bij verlaten deze woning
deze verbouwing ongedaan zult maken daar het Uw verbouwing is.
Ook raad ik u aan een juridisch verzekering aan te nemen .
Daar ondanks het niet schriftelijk vast leggen van termijnen
heeft u wel de rekening van de aannemer .
ik wens u succes

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikke en ikke

Wat bedoelt u hiermee?

Ook raad ik u aan een juridisch verzekering aan te nemen .

tenormin
door tenormin - May 17, 2013 om 12:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ikke en ikke schreef op vrijdag 17 mei 2013, 12:01]De woningbouw vereniging had dit moeten repareren.
heeft u hun de kans gegeven om dit ook daadwerkelijk te doen?
Heeft U ook schriftelijk een termijn gesteld ?
Als u dit gedaan heeft dan stel U de wbv in gebreke.
Hierin steld als u een huur woning heeft dat u bij verlaten deze woning
deze verbouwing ongedaan zult maken daar het Uw verbouwing is.
Ook raad ik u aan een juridisch verzekering aan te nemen .
Daar ondanks het niet schriftelijk vast leggen van termijnen
heeft u wel de rekening van de aannemer .
ik wens u succes

Ikke en ikke, waarom zou er een rekening van een aannemer zijn als tamazicht schrijft dat alles zelf gedaan is en er vrije dagen voor heeft moeten inleveren? "Doe-het-zelven" noemt men dit meestal. De bonnen van de uitgaven zullen er, hoop ik, wel zijn. Maar schimmelgevallen zijn toch meestal "het pakkie aan van de WBV".