salute
door salute Jul 19, 2023 om 11:52
Huishouden & energie

Schoon maken van punten van het hemdboord, niet schoon tekrijgen, weet iemand??

door het heel veel kwijlen van mij, zijn de punten van mijn overhemden niet schoon te krijgen, vooral koffie is het probleem, boord van het hemd is dan bruin, wat en welk schoonmaak middel ook gebruiken,  ze worden niet echt  schoon, weet iemand een goed middel??
alvast bedankt. en groeten
salute.

3720 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jul 19, 2023 om 11:59
856 Antwoorden / 3 Vragen

ja, dasty halen bij de wibra, dan de vlekken (zelfs vetvlekken) ermee inspuiten en in nde wasmachine of met de hand wassen (dat hangt van het materiaal af). Doe je het in machine doe er wat vanish bij.

Top spul dat Dasty (de gele variant aanschaffen), ik gebruik het al jaren en zelf voor verkleurde bandje van mijn lingerie. Is het een wit overhemd dan vanish oxi action white erbij doen.

Succes en laat weten of het gelukt is.

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2023 om 12:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Probeert u het eens door uw overhemden in een ruime emmer water te doen en minstens een kopje baking soda erbij, goed laten inweken en daarna, in de wasmachine, ligt aan de temperatuur die de overhemden mogen: weer een kopje baking soda, met ook toevoeging van het wasmiddel.

Gr
door Grunn1 - Jul 19, 2023 om 12:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een slabbetje gebruiken tijdens eten en drinken zo voorkom je smerige punten en hoef je ook niet schoon te maken.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 19, 2023 om 12:37
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan ongemerkt in de baard terecht komen met alle gevolgen daarna.

salute
door salute Jul 19, 2023 om 12:39
48 Antwoorden / 110 Vragen

dank voor uw suggestie, slabbe gebruik ik al tijdens het eten, het probleem is kwijlen na het drinken van bv koffie, kwijlen komt door het vervormen van mijn mond, (ben bijna 89 j.)

me
door mein33 - Jul 19, 2023 om 13:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Spuitfles SHOUT vlekkenoplosser.
Opspuiten, even laten inweken en dan in de wasmachine (samen met de andere was).

sira
door sira - Jul 19, 2023 om 13:33
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Wat ook goed helpt om vlekken te verwijderen is citroenzuur. Dit is zowel vloeibaar als in korrels (kristallen) verkrijgbaar.

Citroenzuur klinkt nogal ernstig, maar je kunt er ook limonade van maken, bij de vis een enkel druppeltje en het ontkalken van apparaten.
Zelf gebruik ik het al jaren voor allerlei reinigingsklusjes, eerst de kristallen, maar die zijn zo schrikbarend duur geworden dat ik overgestapt ben op vloeibaar. Uiteindelijk worden de kristallen ook vloeibaar.

rj
door rjw - Jul 19, 2023 om 19:51
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Zo snel mogelijk nadat het is gebeurd schoonmaken.

meeuwtje
door meeuwtje - Jul 21, 2023 om 10:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

De vlekken inwrijven met het onverdunde wasmiddel, groene zeep, shampoo of dreft afwasmiddel.......geeft geen kringen en daarna in de wasmachine wassen

Reinhilde
door Reinhilde - Jul 21, 2023 om 11:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe er altijd dreft op en terug spierwit

ze
door zeemannetje - Jul 21, 2023 om 12:01
120 Antwoorden / 0 Vragen

Hemden met een andere kleur gaan dragen?