zi
door zingen1 Jun 25, 2007 om 14:40
Huishouden & energie

Schoonmaken witte uitslag buitenmuren

Van mijn nieuwbouw appartement zijn de stenen muren wit uitgeslagen. Volgens de aannemer zal dat op den duur vanzelf verdwijnen, Ook de andere bewoners hebben hier last van. Een bedrijf heeft aangeboden voor  € 100  per M2 de muren tereinigen, omdat de witte anslag niet vanzelf weggaat .Is hier een betere oplossing voor ??

2598 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zingen1,

Voorzover ik weet is de witte uitslag van een gewone stenen buitenmuur, het gevolg van te veel (zee)zout in de stenen. Het gaat in principe niet weg bij veroudering en is ook niet weg te poetsen door een "gespecialiseerd" bedrijf. Ik zou er dus geen geld aan besteden omdat bij de gebruikte stenen alle andere functies wel van toepassing zijn..

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zingen1.

Kijk eens op de volgende site:
http://www.betrouwbaarbaksteen.nl/infoblad_detail.asp?infoblad_id=8

Hier staat veel informatie over oorzaken en oplossingen.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitbloeiingen bij vers metselwerk komen vaak voor en de link geeft u al de nodige informatie. De prijs voor reiniging van het metselwerk is mijns inziens exorbitant hoog (ongeveer het dubbele tarief dat voor renovatie van oude gevels wordt aangehouden inclusief uithakken en opnieuw voegen). Het tarief is zelfs hoger dan voor nieuw metselwerk gebruikelijk is, want dat bedraagt exclusief BTW ongeveer 90 euro.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2007 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord is achterlijk gezwets.