dinekes
door dinekes Oct 11, 2007 om 20:33
Huishouden & energie

SENSEO

Het oude senseokoffiezetapparaat van mijn moeder geeft nog maar halve kopjes koffie.

Natuurlijk hebben we het ontkalkt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Is er ook iemand die het heeft kunnen oplossen?

3739 24 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 11, 2007 om 20:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien heb je hier iets aan ?

Link - - > Senseo Instellen

Succes,

poltol
door poltol - Oct 11, 2007 om 20:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Misschien nog onderdelen nodig. Op deze site staan ook handige tips en hoe repareer ik mijn SENSEO.

http://www.onderdelensenseo.nl/

Succes, Poltol

sc
door schulz - Oct 12, 2007 om 13:22
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben dit probleem ook gehad met de caffeine vrije pads van de aldi, half kopje gemeld bij aldi, nooit meer wat van gehoord, probleem ook nooit opgelost.

verder succes met het probleem,

groet geje

vl
door vlokje - Oct 12, 2007 om 13:28
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, wij hadden dat vorige maand ook.

Het bleek dat de gaatjes in de filter verstopt zaten door een keer met kapotte pads te hebben gewerkt.

Met een naald schoonprikken en je hebt weer volle kopjes.

hu
door huiberdina_1 - Oct 12, 2007 om 13:30
19 Antwoorden / 2 Vragen

Dan is de houder waar je de koffiepads in doet verstopt. Er zit een gaatje in, die moet je met een naald open maken en hoera we hebben weer een volle bak!

ma
door markanika - Oct 12, 2007 om 13:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het een hele goede oplossing  maar met mijn oude senceo zit dat schroefje er wel maar met de nieuwe niet deze is van vorig jaar maart.  Weet je daar dan ook een oplossing voor

groeten jolanda

us
door ushi1 - Oct 12, 2007 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een oud Senseo-apparaat (aug. 2001) en had al snel hetzelfde probleem. Ik heb tot nu toe 2x de rubberen ring vervangen. Die kan je oa. kopen bij onderdelen-huizen. Na vervanging doet mijn apparaat het weer prima (alleen 2 kopjes tegelijk blijft problematisch, dus doe ik het gewoon om de beurt).

we
door wende - Oct 12, 2007 om 14:06
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hay,

Heel veel mensen weten niet dat je de Senseo af kan stellen.Ik hou van sterke koffie dus ik heb het met weinig water afgesteld.Maar je kan het dus ook met meer water afstellen en dus grote kopjes.

Hier staat hoe het moethttp://hhfbrouwer.free.fr/senseo/

we
door wende - Oct 12, 2007 om 14:06
11 Antwoorden / 2 Vragen

Onder aan zit het klipje

ar
door are2039 - Oct 12, 2007 om 14:08
39 Antwoorden / 9 Vragen

Ik had hetzelfde toevallig ook vorige week. Bleek inderdaad, dat het gaatje in het filter verstopt was. Ook kun je de tuit waar het filter ingaat er uithalen en ook daar de gaatjes schoonmaken. Vaak is een van de tuitjes verstopt en krijg je, als je 2 kopjes wilt vaak 1 volle en 1 die half vol is. Veel koffie plezier.

op
door oph1309 - Oct 12, 2007 om 14:21
7 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb hetzelfde euvel ondervonden. Om wat meer water te krijgen druk ik (nadat het kopje of kopjes gezet zijn) nog eens op beide knopjes tegelijkertijd (1kop/2koppen) en schakel de machine na zo'n 2 sec uit met de middelste knop. Op deze manier kun je, door de tijd eventueel te varieren, nog wat water er door laten lopen al naar behoefte.

groet, en succes

deschuimer
door deschuimer - Oct 12, 2007 om 14:37
20 Antwoorden / 0 Vragen

Dit begrijp ik ff niet.Als je twee bakkies koffie wilt hebben doe je er twee pads in.Je moet dus twee kopjes eronder zetten anders is de een heel sterk en de ander heel slap.Hoe kan het dan dat de een vol is en de andere halfvol.Als je het een voor een doet dan doe je het fout.

he
door henkjoosten - Oct 12, 2007 om 15:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een oude Senseo van 2002 en heb het zelfde probleem geef ook halve kopjes maar het Rode lampje gaat ook uit weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?

enrique
door enrique - Oct 12, 2007 om 15:39
68 Antwoorden / 17 Vragen

Ik kwam laatst in een kringloopwinkel en zag daar meer dan 10 Senseo appareten staan.Ze kosten allemaal € 5.- per stuk. Ik zou zeggen ga daar eens snuffelen. Ikheb er twee gekocht en ze waren allebei in een prima conditie. Men wil nu eenmaal weer het nieuwe model hebben en dan gaat oude naar de kringloop.

an
door annafranken - Oct 12, 2007 om 16:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het piepkleine filtertje waar de koffiepad in gelegd wordt is verstopt. Prik voorzichtig met een speld door het uitloopgaatje en verwijder daadoor die ene koffiekorrel die de boel verstopt. Ik heb het al vaker bij de hand gehad en iedereen die mijn idee uitprobeert heeft er baat bij. Pas wel op dat je dat filtertje niet kapot maakt.

jans8418
door jans8418 - Oct 12, 2007 om 16:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het vlotterje van de watertank zit wellicht iets vast het komt dan niet goed omhoog, waardoor er minder water per kopje wordt door gevoerd. Even de watertank onder goed heet stromend water houden en het probleem is voor maanden opgelost!!!!!

SUCCES

sw
door swaas01 - Oct 12, 2007 om 18:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

jij bent niet de enige met dit probleem en niet alleen halve bakkie's koffie maar de koffie word ook steeds kouder gezet

carolyn
door carolyn - Oct 12, 2007 om 20:20
39 Antwoorden / 15 Vragen

Allemaal redelyke goede antwoorden ,maar ik heb een aparaat van 2003 maar daar zit geen klepje van onder waar je het by kan stellen .

En de myne geeft te veel water , waar de senseo kopjes overlopen  gebruik ik dus grotere kommen maar dan is wel de koffie slap , en als je van een sterk bakje houd is het allemaal maar niks gedaan met die aparaten .

En hy lekt nog ook ,en het is ook al de tweede die ik heb , eerste lekte ook.

sa
door sangenjan - Oct 12, 2007 om 22:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank

voor deze gouden tip. Senseo is bij ons aan zijn 2e jeugd begonnen.

Jan

kn
door knuffelhond - Oct 12, 2007 om 23:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik had hetzelfde met mijn apparaat. Op een gegeven moment zoog hij zelfs facuum. Nu bleek dit aan de pad van de Aldi te liggen. Ik gebruik nu een ander merk pad en met deze krijg ik weer gewoon volle kopjes

an
door antje1966 - Oct 12, 2007 om 23:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

hahahaha. wat ben ik blij dat ik dat ...ding de deur heb uit gedaan jaren geleden. ik kon er een collega blij mee maken. ik heb hem de pads erbij gegeven. wat een bocht. het is gauw koud. en slap. en aangezien ik van een sterk bakkie hou. vooral s'morgens. om goed wakker te worden. senseo? geef mijn portie maar aan fikkie.

christin
door christin - Oct 13, 2007 om 01:10
105 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat mijn zus niet wist dat je het kon stellen met een knopje. Ze heeft net een nieuwe gekocht na 3 jaar ergernis omdat het apparaat halve kopjes gaf.

le
door leekmeer - Oct 13, 2007 om 17:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Meerdere malen door spoelen met iets azijn in het water

be
door bettyenpiet - Oct 13, 2007 om 17:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

ook bij het nieuwe type zit er een inbusboutje,het lipje dat er zit moet afgebroken worden daaronder kun je stellen.stel wel kleine stukjes anders wordt de afgave teveel