ea
door eagle_1 Jun 4, 2004 om 17:40
Huishouden & energie

Shading

Mijn 80 jarige moeder heeft vorig jaar een tapijt van Parade gekocht. Hierin is een grote vlek onstaan. Volgens de Parade expert is dit het gevolg van "shading" dat onstaat door plaatselijke omstandigheden zoals magnetisme en zullen zij niets vergoeden. Moet zij dit zomaar accepteren of is er een weg om toch tot schadevergoeding te komen?

1960 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ee
door eeyore - Jun 5, 2004 om 13:38
23 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


 


Bij leveranciers is van tevoren bekend dat er in een tapijt shading kan ontstaan, en zij zijn verplicht dit voor de koop aan te geven. Maar 98% doet dit niet... Toch zijn zij verantwoordelijk als ze dit niet bij de koop hebben aangegeven!


 


Succes,


Joyce.

user123
door user123 - Jun 6, 2004 om 22:41
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Shading is een verschijnsel wat slechts sporadisch voorkomt. Het is onmogelijk om elke eventualiteit met een klant door te nemen. De bovenstaande reactie is te eenvoudig.


Dergelijke zaken zijn een aantal keren voor de geschillencommissie wonen gekomen. Informeert u daar eens naar uw mogelijkheden.

pkalter
door pkalter - Jun 9, 2004 om 22:39
38 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eeyore heeft volledig gelijk. De verkoper kiest ervoor niets te melden over het risico van shading. Hij of zij loopt dan namelijk het risico dat de koop niet doorgaat. Als het dan toch fout loopt moet hij hier ook voor staan.

si
door six10again - Jun 15, 2004 om 09:32
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Iemand van 80 is misschien te overdonderen, maar het lijkt mij onzin dat magnetisme hier echt niets mee te maken heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer