Slechte klantenservice of niet?
Ik heb meteen gebeld met de klantenservice, weer mijn verhaal uitgelegd, hij heeft mij in de wacht gezet om met de hogere leiding te kunnen overleggen, dit kreeg ik als antwoord:
Ik moest het bedrag gewoon betalen.
Na deze reactie heb ik tot 3 keer er op aangedrongen om met de tweede lijn te spreken, hij heeft mij weer in de wacht gezet en op eens kreeg ik een andere mevrouw ervoor.
Ze betreurde het enorm en ze zou er voor zorgen de administratie kosten zouden vervallen. Maar voor de fouten van haar collega's kon ze alleen haar excuses aanbieden en daar moest ik het maar mee doen.
Ik heb gezegd dat ze me tegemoet kan komen, om de rekening te schrappen, na alle telefoontjes en fouten.
Dit wou ze echter niet doen, ik heb haar toen op de klacht gewezen die ik heb ingediend, ze heeft de klachten opgezocht en als antwoord kreeg ik hier op, dat ze hier 24-9 op terug zou komen want het was bijna 18:00 uur en dan stoppen zij.
Ik betreur deze situatie heel erg en vind hun service enorm slecht, ik vind dat dit wel eens duidelijk mag worden gemaakt!
Mvg,
Fokje de Haan
Sorry ik heb dit er vergeten er onder te zetten, zijn er meer klachten over deze maatschappij, woonenergie?
als op dezelfde manier contact met hun opneemt dan kan ik het wel begrijpen.
Wat is er aan de hand?
Waardoor komt het?
Wat heeft u al gedaan?
Wat wilt u bereiken?
Dan snappen we het een beetje
Sorry, het was een heel verhaal, en de vraag staat als titel, slechte klantenservice of niet?
Er staat nog een verhaal bij vragen, waar ik dit verhaal duidelijk maak.
2 september 2013;
In de week voor 2 september, heb ik gebeld met de klantenservice van woonenergie.
Ik heb aangegeven dat ik mijn contract per 2-9-2013 wil laten beëindigen bij deze energiemaatschappij.
Zij leverden mij gas en elektrisch. ik had daar een contract voor onbepaalde tijd, omdat deze woning tijdelijk voor mij was.
Ik heb duidelijk aan gegeven, dat ik mijn contract wou laten beëindigen per 2 september. Ik heb deze mevrouw gevraagd, wanneer de betaling stop gezet zou worden,waarop haar antwoord was, dat ik geen voorschot meer hoefde te betalen, omdat ik voor september had aangegeven, dat ik het stop zette bij hun als leverancier.
De medewerker betreurde het zeer dat ik niet door wou gaan met woonenergie als leverancier.
4 September 2013;
Heb ik nogmaals gebeld met de klantenservice, ik heb toen de eind meterstanden door gegeven en mijn nieuwe adres te melden, voor de eind afrekening, om deze brief goed te kunnen ontvangen.
Weer kreeg ik te horen dat zei het als maatschappij betreuren dat ik niet overstapte naar mijn nieuwe adres met hun als leverancier.
27 september 2013;
Deze dag keek ik op mijn internetbankieren en tot mijn verbazing zag ik, dat woonenergie het voorschot van september van mijn rekening hebben afgeschreven.
Ik heb meteen de klantenservice gebeld en mijn verhaal uitgelegd, ze heeft mij een lange tijd in de wacht gezet, om deze situatie zo goed mogelijk te kunnen oplossen.
Kreeg meteen een oprechte excuses en ik kon naar de Rabobank gaan, om het bedrag terug te laten storten op mijn rekening.
Kreeg nogmaals een excuses en ze hoopte dat ik zo naar tevredenheid was geholpen.
Een week later, kreeg ik een brief op de mat, van woonenergie, dat ik het voorschot terug had laten storten en dat dit niet de bedoeling was en dat ik zo spoedig mogelijk het bedrag moest overmaken op hun rekening.
gas; 98.35 euro.
stroom; 83.26 euro
Het voorschot bedrag ik ontzettend hoog, was ook een fout van deze maatschappij is.
Ze hebben de meterstand kaart te laat op gestuurd en daardoor ben ik geschat op de vorige eigenaar zijn/haar gebruik, heel fijn, want dit was een gezin en ik ben alleen!
Deze dag heb ik meteen weer de klantenservice gebeld, kreeg ik er een aardige mevrouw ervoor, die deze hele situatie betreurde en die mij in de wacht zette om dit te overleggen met een hoger persoon.
Na een tijd in de wacht te hebben gestaan, zeker 10 minuten, kreeg ik een hele partij oprechte excuses aan geboden, ik mocht deze brief als niet verzonden beschouwen en zij zou alles goed in het systeem zetten.
Er was door haar collega niet een uit huizing in gediend maar een verhuizing en ze leverden nog steeds op het oude adres.
Ook kon zij mij melden dat die collega er niet meer werkzaam is, omdat die persoon verkeerde en correcte afhandelingen had gedaan. Fijn, daar ben ik dus de dupe van.
Nogmaals kreeg ik haar excuses en verzekerde ze mij, dat het nu in orde zou komen, ik kreeg als vertrouwen haar naam die ik mocht noteren, als er toch nog iets fout zou gaan.
Je zou nu toch echt gaan denken, dat het helemaal in orde komt.
Helaas, dit is niet het geval.
Ander halve week later, krijg ik weer een brief van woonenergie, om de actuele meterstanden door te geven, om misverstanden te voorkomen.
Ik heb meteen de klantenservice weer gebeld, tot mijn grote vreugde kreeg ik dezelfde mevrouw weer aan de lijn en schrok dat ik weer belde, ze heeft mij weer haar oprechte excuses aan geboden, ook deze brief mocht ik als niet verzonden beschouwen.
Ze vroeg of ze mij nog ergens anders mee kon helpen, ik had inderdaad nog wat, ik had een klacht ingediend over deze slechte service en op de website stond, dat je na 3 werkdagen reactie zou krijgen. Helaas, ook dit niet gebeurd.
Ze heeft mijn mail adres genoteerd en ik zou diezelfde dag nog reactie krijgen, jammer ook niks gehoord tot aan vandaag (23 oktober) geen reactie!
23 oktober 2013;
Vind ik twee brieven op de mat van woonenergie.
De eerste brief;
Een betaling herinnering, het voorschot maar deze keer + administratie kosten van 40 euro.
Dit moet voor 27 oktober betaald zijn anders gaat dit dossier naar het incassobureau.
De tweede brief;
Meterstandenkaart. Ik moet de actuele meterstanden doorgeven, om misverstanden te voorkomen.
Ik heb meteen gebeld met de klantenservice, weer mijn verhaal uitgelegd, hij heeft mij in de wacht gezet om met de hogere leiding te kunnen overleggen, dit kreeg ik als antwoord:
Ik moest het bedrag gewoon betalen.
Na deze reactie heb ik tot 3 keer er op aangedrongen om met de tweede lijn te spreken, hij heeft mij weer in de wacht gezet en op eens kreeg ik een andere mevrouw ervoor.
Ze betreurde het enorm en ze zou er voor zorgen de administratie kosten zouden vervallen. Maar voor de fouten van haar collega's kon ze alleen haar excuses aanbieden en daar moest ik het maar mee doen.
Ik heb gezegd dat ze me tegemoet kan komen, om de rekening te schrappen, na alle telefoontjes en fouten.
Dit wou ze echter niet doen, ik heb haar toen op de klacht gewezen die ik heb ingediend, ze heeft de klachten opgezocht en als antwoord kreeg ik hier op, dat ze hier 24-9 op terug zou komen want het was bijna 18:00 uur en dan stoppen zij.
Ik betreur deze situatie heel erg en vind hun service enorm slecht, ik vind dat dit wel eens duidelijk mag worden gemaakt!
Het is dus niet mijn schuld, dat ik deze rekening moet betalen, door hun fout moet ik deze dus als nog wel betalen
Het grootste probleem is dat u niets zwart op wit hebt, want zo'n klantenservice zegt maar wat. Al dat gebel is niets. Als men een energiecontract opzegt, is het niet verstandig zelf met betalingen te stoppen. Alle voorschotten, wat die termijnen dus zijn, worden met de eindafrekening verrekend.
Dat klopt, dat is het probleem ook.
Maar dan moet het meteen verteld worden toch?
Ik heb 8 keer gebeld, en alle 8 keer werd mij verteld dat het verkeerd is gegaan en tientallen excuses toen ze het er af hebben geschreven, mocht ik het terug laten storten bij de bank.
Toen ik gebeld heb, toen ik de rekening had ontvangen, werd mij verteld dat ik deze als niet verzonden moest beschouwen.
Dan is het toch niet mijn fout? als er 7 verschillende mensen hetzelfde zeggen, mag je toch wel van uit gaan dat het zo afgehandeld is?
Inderdaad, dat zou u ook moeten mogen. Dus dien een schriftelijke klacht in met het verloop van de toestand en eis dat geld terug. Niet meer bellen, dat is zinloos. Mailen mag ook.
Als u die boete nog niet betaald hebt, betaal dan het bedrag wat wel moet en doe over die boete uw beklag.
Die klantenservice is meestal uitbesteed aan een call center en die kletsen vaak uit hun nek, maar lossen niks op.
In de week vóór 2 september heb je dus gezegd dat je OP 2 september op wil zeggen? Da's een beetje kort door de bocht. Opzeggen moet je een maand van te voren doen, bij allerlei zaken kan dat. Geen idee hoe je contract met woonenergie is afgesloten maar dat dit niet in 1 week gaat, dat zou echt een sprookje zijn als zoiets zou gebeuren. Dus even met geduld je contract uitzitten, of je het nu tijdelijk had afgesloten of niet. Volgens mij doe jij iets fout, niet andersom.
Tenormin,
ik doe iets fout?
Zei geven verkeerde informatie, vervolgens krijg ik een dreig brief met incasso.
Als ik het terug mag laten storten en alle brieven als niet verzonden moet beschouwen, is het dus nog steeds mijn fout ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer