be
door beastmasterin Mar 10, 2017 om 13:31
Huishouden & energie

Slimme meter???

Een tijd geleden een brief gehad van de netwerkbeheerder voor het plaatsen van de zogenaamde slimme meter.
Omdat hier nogal heken en ogen aanzitten heb ik deze geweigerd.
Ik heb nu een dag en nacht meter en deze werkt nog correct.
Omdat ik de slimme meter heb geweigerd kreeg ik een brief dat het omdat ik geen slimme meter wil geen gebruik meer kan maken van de dag en nachtstroom en dat het een tarief wordt.
Kan een netwerkbeheerder dit bepalen of is dit aan het energiebedrijf omdat te bepalen.

1003 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2017 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dat is nu helemaal niet van toepassing. Maar tegen de tijd dat bijna iedereen ern slimme meter heeft, bepaalt de netbeheerder of die meters ja dan nee omgeschakeld worden.

fa
door familyman - Mar 10, 2017 om 13:38
888 Antwoorden / 1 Vragen
0

Deze vraag is al tig keer gesteld. (google?) De dag/nacht schakeling werkt met een signaal via "het net", De zogenaamde "slimme" meter herkent die niet, dus wordt het dag/nacht signaal op termijn niet meer verzonden. Dus kunt u geen gebruik meer maken van de dag/nacht tarieven. Maar effe anders bekeken, u moet wel heééééél erg veel nachtstroom gebruiken om meer dan € 10 op jaar basis te besparen. Met een nacht "voordeel" van gemiddeld € 0,01 moet je dus zelf maar effe rekenen. Dus om de vraag te beantwoorden, het ligt niet aan de netwerkbeheerder of het energiebedrijf, maar de meters herkennen het signaal niet (meer) en dus vervalt dit twee tarieven systeem.

gerbera
door gerbera - Mar 10, 2017 om 16:57
7366 Antwoorden / 14 Vragen
0

Nog maar eens dan, u heeft een contract met de energieleverancier voor het leveren van gas en stroom. Als de netwerkbeheerder de mogelijkheid bied dag/nachtstroom te leveren doet de energieleverancier dat ook. Als dit straks stopt, vanwege de slimme meter, kan uw leverancier dit niet meer leveren. In uw contract is ook niet opgenomen dat er dag/nachtstroom geleverd wordt. Dus ja de netwerkbeheerder bepaald dit en bij een slimme meter wordt  dag/nachtstroom gewoon geleverd. Overigens welke haken en ogen zitten er aan, eenieder l..t maar wat in de ruimte en zijn allemaal veronderstellingen.

ha
door halex - Mar 10, 2017 om 21:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

De netbeheerder gaat straks andere software / techniek gebruiken. Alleen bij een slimme meter kan dan nog onderscheid gemaakt worden tussen dag- en nachttarief. Wat de netbeheerder niet meer door kan geven, kan het energiebedrijf niet meer toepassen. Overigens hebt u het natuurlijk wel zelf bepaald. U bent de enige die een keuze heeft kunnen en mogen maken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer