ha
door hanniho Mar 16, 2007 om 19:20
Huishouden & energie

Sluierstaart

we hebben een vijver en elk jaar komen er jonkie's waar er maar een paar van overblijven, in de vijver zit ook een sluierstaart, sinds 2 jaar word die steeds dikker,,,we denken dat hij zijn kuit niet kwijt kan,, het is nu wel heel erg, hij ,,of zij,,kan bijna niet meer zwemmen zo rond als een tonnetje, we hebben hem er nu uitgehaald en apart gezet, bang dat die uit elkaar knapt en de vijver bevuild,,wie weer hier meer over,,

hanniho

5720 4 Rapporteer

mammeloe
door mammeloe - Mar 16, 2007 om 19:37
29 Antwoorden / 2 Vragen

sluierstaarten kunen heel dik worden,ze groeien naar de grote van de kom of aquarium waar ze inzitten.
Dus als je ze in een vijver doet kunnen ze nog dikker worden.
ik heb zelf ook sluierstaarten en heb ze gekocht als keine vissen en ze zijn nu tonnetje rond.
Dus volgens mij hoort dat zo.

ha
door hanniho - Mar 16, 2007 om 20:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat kan wel, maar deze hebben we zeker 8 jaar en dat die rond is geworden, is ongeveer 2 jaar geleden begonne,,durf hem dus niet terug te zetten, maar vind het ook wel zielig dat die nu in een emmer zit,,(wel met zuurstof balletje) en wat groen uit de vijver.

zenna06
door zenna06 - Mar 20, 2007 om 15:02
1 Antwoorden / 2 Vragen

als je sluierstaart heel dik is kan dat een lindworm zijn dat is een hele groote worm(licht er aan hoe dik ze is) die in de buik zit maar ze kan ook zwanger zijn, maar sluierstaarten worden bijna niet zwanger, ze zijn vanzichzelf al dik (vooral de vrouwtjes), vrij onwaarschijnlijk dus. maar als je ze gewoon vlokken voer geeft dan heb je een grote kans dat ze te vol met lucht zitten en dan kunnen ze (echt waar) ontploffen!! je moet ze dus wel speciaal sluierstaart voedsel geven.

ha
door hanniho - Mar 20, 2007 om 18:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

iedereen bedankt voor de reactie, het is de enige sluierstaart in de vijver en ik weet bijna zeker dat ze al wel eens jonkie's heeft gehad, ik heb er nu 4 van vorig jaar, ze zijn nog bruin-zwart. Dat wat je beschreef dat hij zou kunnen knappen was ik al bang voor,,heb hem zondag uit de vijver gehaald en in water uit de vijver in een grote emmer gedaan met zo'n zuurstofballetje en wat plantjes,,maar gisteren leefde die niet meer,,,

Hij of zij had ik ongeveer 8 a 10 jaar.

Hanni