mw
door mwillems Nov 30, 2007 om 10:36
Huishouden & energie

Spiegelkastje badkamer is los

Wij hebben boven de dubbele wastafel een 4-delige spiegelkast van het merk Schock. Nu is de linkerspiegel met 1 scharnier losgeraakt. Het andere scharnier zit nog in de spiegelkast.

Welk materiaal kan er gebruikt worden om de spiegel weer op het scharnier, dat nog in de kast zit, te plaatsen. M.a.w. welke lijm is sterk genoeg en kan tegen vochtige ruimtes?

9663 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mwillems,

In principe zou enkele druppels secondenlijm de klus moeten klaren.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Er is speciale lijm in de handel voor metaal op glas, bijv. voor het lijmen van achteruitkijkspiegels op voorruiten van auto's. Vraag er eens naar bij de vakhandel. Deze kan ook tegen vochtigheid (auto's kunnen van binnen erg vochtig worden). Heb er in een ver verleden ook al eens afsluitingen van tochtraampjes mee gelijmd (die driehoekjes voorin, die je destijds nog kon open zetten).

Succes Henson

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag M. Willems,

ik zou gaan voor de 2-componentenlijm. Deze lijm is, mits goed aangebracht, soms sterker dan het materiaal zelf.

voorbeeld

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die link is niet geheel juist. Deze bijv. van Bison:

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

de bisoncombi is er perfect geschikt voor is ook mijn ervaring. De elders genoemde speciale glaslijm is meer geschikt voor lijmen van glas op glas. (Hoewel daar ook wel binnenachteruitkijkspiegels in auto's op autoruiten worden vastgezet.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2007 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerritaltena: deze uv-lijm is speciaal geschikt voor glas op metaal en wordt hiervoor ook in de indrustrie gebruikt!  Dus de opmerking:"is meer geschikt voor glas op glas"  is niet van toepassing. Heb destijds meerdere pogingen met componenten- en secondenlijm ondernomen om  metalen tochtraamsluitingen aan de autotochtraampjes te lijmen, ze vielen er snel toch telkens af, behalve met de genoemde speciale lijm.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie. Via de leverancier hebben we inderdaad nieuwe spiegeldeurtjes van Schock ontvangen. Inmiddels zijn van de 4 deuren er al 3 vervangen vanwege dit probleem.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi misschien een late reactie.

Ik heb zelf ook een klant met dezelfde klacht. Ik heb hierover gebeld met Shock. Het schint een bekend probleem te zijn bij sommige series. Het beste kun je dit probleem melden bij de leverancier, die kan dan voor u hiervan melding maken bij Shock. Mijn ervaring met Shock is dat ze hiervoor zonder probleem een nieuw exemplaar leveren met scharnieren die wel goed zijn.