Stekker van droger verbrand door vocht achter stopkontaktdoos
Ik woon nu ruim 2 jaar in nieuwbouwwoning en de stekker van de droger is verbrand doordat er vocht achter de wandcontactdoos zat, hoe is dit mogelijk?, Valt mij iets te verwijten? De aannemer zegt dat het niet onder de garantie valt omdat hun niets te verwijten valt. Zij hebben de contactdoos vervangen en een week later kreeg ik een faktuur van 60 euro voor een bezoek van 10 minuten.
Dus graag wil ik weten of dit mij te verwijten valt en ik dus de nota dien te betalen of valt dit onder de garantie en dient de aannemer dit kosteloos te repareren
Hallo h.visschedijk,
Tja, dat hangt er toch een beetje vanaf wáár dat vocht vandaan komt. Ik mag toch hopen dat het niet ergens van bovenaf via de leidingen naar beneden is komen stromen? En wat is 'vocht'? Druppelt het uit het stopcontact? Of is het condens omdat door te weing ventilatie de ruimte erg vochtig is? En om wat voor ruimte gaat het?
En tenslotte, is het probleem nu opgelost met die nieuwe wandcontactdoos?
En ja, als er iemand komt om iets te vervangen, dan kost je dat al gauw een uurtarief, ongeacht of de beste man 10 minuten of 40 minuten bezig is.....
m.vr.gr. Freya
ik vraag mij ook af waar het vocht vandaan komt, het is een kleine kamer met veluxraam die regelmatig openstaat speciaal voor de condensdroger en de wasmachine en een waslijn om de was te laten drogen. Mag toch wel verwachten dat deze ruimte hiervoor geschikt is. Het was condens in het stopkontakt. Het probleem is wel opgelost maar mijn vraag is of ik de rekening moet betalen of dat ik kan verwachten dat het onder de garantie valt. De monteur heeft een nieuwe wandcontactdoos geplaatst, dit klusje was binnen 10 minuten geklaard.
Zit aan het einde van de kabel (dus het kabeltje dat uit de muur komt en het stopcontact aansluit) wel een adereindhulsje, of is de kabel gewoon gestript en vervolgens met zweetvingertjes in elkaar gedraaid? In dat laatste geval zou ik zeker even contact opnemen met Uneto-VNI. Is de aannemer daarbij aangesloten? Een stopcontact mag na twee jaar niet uitgebrand zijn, dit is gebeurt omdat het stopcontact niet correct is aangesloten.
Om welke aannemer gaat het?
ik heb geen idee of er een adereindhulsje aan zit, te weinig verstand van dus ga de doos niet los schroeven. De montage is gedaan door Van Asten Elektrotechniek en ze zijn aangesloten bij Uneto-VNI. Is het wijsheid om daar contact mee op tenemen,
Op de faktuur staat vermeld dat de oorzaak: slecht contact in steker van oude droger is. Bij mijn 1e telefoontje vertelde ik dat ik de oude droger vervangen had omdat de stekker steeds vacuum zoog en ik deze moeilijk uit het stopkontakt kreeg.
Vervolgens is deze stekker verbrand en heb ik de droger vervangen voor een nieuwe droger. Vervolgens gebeurt het dan ook weer bij mijn nieuwe droger. Nu is de doos vervangen voor een nieuwe contactdoos. Kan ik er dan vanuit gaan dat het niet weer gebeurt. Ben het wel met u eens dat als je nog maar ruim 2 jaar in een nieuwbouwhuis woont, dat zoiets eigenlijk niet mag gebeuren dan klopt er toch iets niet met de installatie.
Het valt mij wel op dat het altijd superheet wordt als de droger aanstaat in de kamer dus moet wel een raam openzetten, normaal gesproken staat die altijd op de kierstand. En soms ruik je een verbrande lucht. Nu heb ik de droger tijdelijk aangesloten op een verlengsnoer op een andere stopkontakt sindsdien geen last er meer van
Als ik dit zo lees is het probleem niet uw droger, maar simpelweg hoe het stopcontact is aangesloten. Ik zou dit probleem zeker voorleggen bij Uneto-VNI. Hou er wel rekening mee dat er enorm TUIG in hun klantenbestand zit!
deinert schreef op donderdag 25 aug 2011, 21:56: Als ik dit zo lees is het probleem niet uw droger, maar simpelweg hoe het stopcontact is aangesloten. Ik zou dit probleem zeker voorleggen bij Uneto-VNI. Hou er wel rekening mee dat er enorm TUIG in hun klantenbestand zit!
bedankt voor je reaktie. ik zal ze morgen eens bellen en vragen naar hun standpunt, hou je op de hoogte
Ik heb contact gehad met Uneto-VNI. Zij verwezen mij door naar Consuwijzer. Zij adviseerde mij een brief te schrijven naar Stichting Geschillen Commissie.
Zij vonden dat je bij een consumentenaankoop een goed produkt mag verwachten en dat zij deugdelijk werk dienen af te leveren. Heb nog de aannemer gebeld en gevraagd naar hun mening over de onderaannemer en zij schreven:
"Wij gaan in dit geval geheel mee in de reaktie van van Asten.
Omdat dit door een oude droger is veroorzaakt valt dit buiten de garantie.
Aan de andere kant denk ik dat u blij mag zijn dat er verder geen (brand)schade is ontstaan en dat er alleen maar een stopcontact hoeft worden te vervangen."
Zij leggen dus de schuld bij de vorige droger en die heb ik juist vervangen omdat ik de stekker niet uit de contactdoos kreeg ( een soort vacuum zuigen) vervolgens bleek deze verbrand. De gaten in de contactdoos waren zwart geworden).
Wat is nu verstandig maar betalen of toch maar een brief schrijven naar de Geschillen Commissie.
Nou, IK zou dit wel goed uitzoeken want ontstaan door een oude droger is natuurlijk volkomen onzin.
Als er vocht in een wandcontactdoos komt en de contactpunten van stekker en de door zwart zijn geworden dan mag men gevoegelijk aannemen dat het grote probleem zit in een slecht uitgevoerde/ gemonteerde wandcontactdoos zit en dit al is gebeurt tijdens de bouw.
Bovendien denk ik ,zo te lezen dat die wandcontactdoos ook veel te laag is gemonteerd.
Voor een natte ruimte is 1.500 mm toch een minimaal vereiste en vrij van kasten en dergelijke.
Omdat ik zo lees dat het een nieuwbouwwoning is acht ik de (hoofd)aannemer daarvoor aansprakelijk.
De Vrije Vogel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer