Stel een vraag en vergeet vooral geen feedback te geven ... !
Het gebeurt m.i. zonder er verder over na te denken ... het vergeten om een feedback te posten.
Het forum BNNVara V&B heeft vaak interessante vragen, waarop de vrijwilligers antwoorden geven, die soms duidelijk zichtbaar, intensief werden gerechercheerd. Ook het vermelden van eigen-ervaringen zijn voor iedere lezer/deelnemer erg interessant.
Helaas melden (te)veel vraagstellers zich niet meer terug, om de reageerders erover te informeren of het probleem kon worden opgelost, resp. hoe en voor welke oplossing hiervoor voornamelijk werd gekozen. Of kon het probleem NIET worden verholpen?
VRAAG: Zijn er voorstellen onder de regelmatige forum-deelnemers hoe deze terugmeldingsquote beduidend verhoogd zou kunnen worden? Misschien door de al aanwezige tool 'beste antwoord' (een plusje door de vraagsteller) vooraf iets duidelijker zichtbaar te maken, of de beheerder te vragen na één dag een standaard notificatie te sturen met een uitnodiging om een feedback te posten?
Denk dat beide aangedragen 'oplossingen' niet haalbaar zijn, echter, wel een vraag waar de meeste beantwoorders wel prijs op zouden stellen.
Het signaliseren van deze 'product-aanpassing/verbetering' en uw bevestiging van deze behoefte kan al een idee voor de beheerder zijn om de de onvermoeibare deelnemers te 'pleasen' ... Bedankt!
Het zou zo maar kunnen dat deze vraag er toe bij draagt dat toekomstige vraagstellers een feedback gaan geven.
Als er nog wat aan de site gewerkt wordt zou de systeembeheerder bij de uitleg hoe men een vraag kan stellen dit ook bij
“hoe werkt dit”? toe kunnen voegen.
... of ... als laatste, voordat de (nieuwe) vraagsteller de vraag verstuurd nog even in de tekst een constructieve opmerking over een feedback niet te vergeten?
Bij hoe werkt dit? dus
Ik heb helaas nergens een k(n)opje "hoe werkt dit" ...
Ook de knop "profiel" is sinds de laatste ombouw bij mij verdwenen, terwijl de beheerder blijft volhouden dat die aanwezig is.
Ik gebruik W10 en Firefox en daar matcht ergens iets niet zoals het zou moeten.
Daar waar uitleg gegeven wordt over hoe men een vraag kan stellen komt u (hoe werkt dit? tegen)
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/
Het geen feedback meer geven van vraagstellers op vaak meerdere gegeven antwoorden is niet alleen wat hier bij V&B van BNN-VARA voorkomt maar ik evenzeer bij het forum van de collega’s van TROS-RADAR steeds meer tegenkom. Uw geschetste probleem heeft, denk ik, een aantal oorzaken waar weinig aan te doen valt.
1) Te vaak wort dit soort fora niet zo zeer gebruikt om daadwerkelijk een vraag te stellen en hulp te vragen maar om eens flink het hart te luchten. Vaak goed bedoelde antwoorden daarop, meelevend of aanvallend, worden door de vraagsteller waarschijnlijk niet eens gelezen. In dit kader is het misschien voor de respondenten goed zich vooraf af te vragen of een dergelijk aangemaakt topic daadwerkelijk is bedoeld om antwoorden op vragen te krijgen of dat het bedoeld is om eens flink het hart te luchten. In het laatste geval is het misschien beter dat er niet eens meer geantwoord wordt.
2) Een stukje volksaard in de zin van: “waarom zou ik nog rekening houden met de ander, ook al ben ik er zelf mee begonnen”. Zo redenerend geef je natuurlijk nooit meer antwoord aan al diegenen die misschien nog wel de helpende hand hebben willen bieden. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als auto rijden. Ik stap in de auto en alleen ik ben belangrijk. Waarom zou ik dan nog richting aangeven als dat alleen maar bedoelt is om mijn medeweggebruikers te informeren wat ik van plan ben. Eveneens een fenomeen dat in ons ‘ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke’ landje, steeds meer gebeurd.
Een extra gelegenheid voor V&B om zich juist van TROS-Radar te kunnen onderscheiden ...
Wanneer ik de beide nieuwsbrieven eens naast elkaar leg, wordt dit toekomstig sowieso een noodzakelijkheid. De thema-overeenkomsten zijn toenemend frappant!
Overigens ...
zouden wij (de reageerders) zèlf ook best vaker om een feedback kunnen gaan vrágen ... toch?
Een andere mogelijkheid is, om vaker een tussenvraag te stellen (voor een beter antwoord) en wanneer de TS hierop al niet meer reageert verder de boel voor gezien houden.
Leuk, maar helaas geen consumentenkwestie deze vraag. Daar is dit forum wel voor bedoeld, daarom gaat er een slotje op.
De redactie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer