ar
door artoe Mar 14, 2005 om 18:38
Huishouden & energie

Stofzuiger

Ik ben op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Mijn huis heeft alleen gladde oppervlaktes, dus geen kleden en tapijt. Ik heb niet zo veel geld te besteden, maar wil ook niet een stofzuiger kopen die heel snel kapot is. Wat zou een goede koop zijn? een goed merk? wel of geen stofzakken?
Alvast bedankt voor de info.

657 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag artoe,

Ik weet niet wat jij verstaat onder veel geld (hoef ik ook niet te weten) maar als je een degelijke stofzuiger wilt kopen dan zou ik toch eens aan een Miele denken. Ze hebben juist in deze weken een speciale aanbieding van rond de € 200,-. Veel geld maar wel oerdegelijk. De mijne zijn inmiddels 15, 12 en 7 jaar oud (elke verdieping één/lekker makkelijk) en zuigen nog uitstekend. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton, heb jij maar drie stofzuigers ? Stofzuig je het dak nooit ?

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@encarta,

"De mijne" moet zijn Mijn vrouw...... maar dat riekt weer naar het aanrecht.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst raad ik uit hygiënisch oogpunt een stofzuiger met stofzak aan, je hoeft hierbij geen bak met stof om te keren boven een prullenbak of vuilcontainer waardoor veel licht stof weer in je huis terug kan dwarrelen.

Staar je ook niet blind op het wattage, een stofzuiger van 1400 Watt kan soms beter zuigen dan een van 1800 Watt, ligt aan de fabricage en Watt = niets meer als verbruik.

Waar je wel op kan letten is: prijs van de stofzuiger, prijs van de stofzakken, bedieningsgemak en gewicht en grootte.

Als je aan testresultaten kan komen (bv. consumentenbond) zal je zien dat nooit het duurste merk (dwz. Miele) bovenaan komt.

Veel wijsheid en succes gewenst.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hou niet alleen rekening met de nieuwprijs!

Neem er in ieder geval een waarvan de stofzakken groot genoeg, niet duur en goed verkrijgbaar zijn.

Zorg dat de stofzuiger metalen zuigbuizen heeft en let op de bediening
van het mondstuk (omschakeling voor gladde vloer of vloerbedekking).
Let ook nog op de maximale lengte van het netsnoer.

Verder zou ik er eentje nemen die niet teveel geluid maakt. De volle
zuigkracht heb je lang niet altijd nodig, dus een regelaar voor het
vermogen van de stofzuiger is mooi meegenomen om hem stiller te maken
en minder snel te laten slijten. Ook spaart dat nog iets energie
("stroom" dus).

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton. Ik denk dat je er nu een rommeltje van maakt want je zegt, dat 'De mijne' moet zijn 'Mijn vrouw' dus dan staat er: Mijn vrouw zijn inmiddels 15, 12 en 7 jaar oud etc.etc. Dat zijn dus 3 jeugdige vrouwen maar is dat niet wat veel voor iemand van jouw leeftijd ?? :-)

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta,

Nee hoor, ik red me wel!

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrouwelijke stofzuigers?

GSM

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal. Ik heb allerlei informatie gezocht en vergeleken en besloten om een Bosch te kopen.