Tariefomschakeling
Hallo allemaal, Wie van jullie heeft dubbeltarief en wel eens gezien dat de omschakelaar op dagtarief (duur) stond, terwijl het volgens de publicaties nachttarief moet zijn (van 23:00uur tot 07:00uur en buiten werkdagen). Mij is dit al vaak overkomen en het wordt niet verholpen. Dit staat ook nergens in Algemene Voorwaarden van netbeheerder of energieleverancier. Graag jullie ervaringen. Bedankt!
![tot15karakters](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/a21eb64ba219ef859f32e4f4dd09077fb0087f8d1805e607b283bfb70c405697.png)
Naast Uw dubbel tarief meter zit een kastje met een code erop.
Die bepaalde wanneer de meter overschakelde.
Dus niet om precies 23.00 en 7.00 uur maar ergens rond die tijd.
Deze regelaar krijgt een signaal meegestuurd die de schakeling verzorgde.
Zo worden ook straatverlichting in en uit geschakeld en gaat het niet in 1x overal gelijk.
Als je na 23.30 of voor 6.30 dagtarief ziet moet je de netbeheerder bellen als het vaker voorkomt.
In het weekend hoorde het dus gehele weekend laag tarief te zijn maar precies die tijd hoeft niet.
![mhofman](https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4398295.image.jpg)
Heb ook dubbeltarief maar nog nooit op gelet moet ik je zeggen hier nu wel laagtarief.Maar hoeveel tijd scheelt het met wat je moet krijgen 2uur een half uur of een kwartier.En ze doen er niets aan wat is hun reactie dan.
![vladja](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/606634.1236921.jpg)
Ik heb al jaren een dubbel tariefmeter en nog nooit meegemaakt dat er niet op de juiste tijd omgeschakeld wordt. De meterkast zit in de gang en de klik is goed hoorbaar. Dus dat verhaal dat het verschillende tijden zijn etc. is grote onzin.
Heb je gecontroleerd welke teller er loopt? Kan zijn dat het aanwijspijltje af en toe blijft hangen.
Vladja
Hé, Vladja, wat nou "grote onzin"? Ik ben toch niet achterlijk. Denk jij nou echt, dat ik mijn vraag hier op dit forum zet, als ik niet zeker van mijn zaak ben? Natuurlijk heb ik gecontroleerd welke teller er loopt, (ik heb trouwens een digitale meter met een LCD), ik heb alles gecontroleerd, wel tig keer gecontroleerd! Wees maar gewoon blij dat het bij jou goed werkt, heb je tenminste niet die ongein die ik hier heb. Maar toch bedankt voor je reactie.
Beste Mhofman, wat ik gezien heb is tot 2 uren foute stand, maar ik sta natuurlijk niet altijd in de buurt van de meterkast. Als ik dat storingsnummer bel komt er wel iemand en die vervangt de toonfrequentontvanger, of de kWh-meter, of hij controleert alleen het omschakelen. De afgelopen jaren heb ik al tien man over de vloer gehad, maar het blijft gebeuren, enkele keren in een week en dan weer een paar maanden niet en dan begint het weer. Er ligt intussen een schriftelijke klacht bij de netbeheerder, maar kijken wat daar uitkomt. Dank u voor uw reactie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
![opaplop](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/76b7d46e85c86d6619cb61e74a1bfaf98728a909c78378e1fd030e83508bb064.png)
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
![adjepatatje](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/d9d63efac98310c6900ec7bf4dc6c4fbca050f785579fb00c723165ed7964f05.png)
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer