al
door alfmyself Mar 15, 2012 om 09:09
Huishouden & energie

Tariefomschakeling

Hallo allemaal, Wie van jullie heeft dubbeltarief en wel eens gezien dat de omschakelaar op dagtarief (duur) stond, terwijl het volgens de publicaties nachttarief moet zijn (van 23:00uur tot 07:00uur en buiten werkdagen). Mij is dit al vaak overkomen en het wordt niet verholpen. Dit staat ook nergens in Algemene Voorwaarden van netbeheerder of energieleverancier. Graag jullie ervaringen. Bedankt!

1141 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

eva369
door eva369 - Mar 15, 2012 om 10:13
308 Antwoorden / 2 Vragen
0

mij is het nog niet overkomen.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 15, 2012 om 10:29
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Naast Uw dubbel tarief meter zit een kastje met een code erop.
Die bepaalde wanneer de meter overschakelde.

Dus niet om precies 23.00 en 7.00 uur maar ergens rond die tijd.

Deze regelaar krijgt een signaal meegestuurd die de schakeling verzorgde.
Zo worden ook straatverlichting in en uit geschakeld en gaat het niet in 1x overal gelijk.

Als je na 23.30 of voor 6.30 dagtarief ziet moet je de netbeheerder bellen als het vaker voorkomt.
In het weekend hoorde het dus gehele weekend laag tarief te zijn maar precies die tijd hoeft niet.

mhofman
door mhofman - Mar 18, 2012 om 16:36
530 Antwoorden / 93 Vragen
0

Heb ook dubbeltarief maar nog nooit op gelet moet ik je zeggen hier nu wel laagtarief.Maar hoeveel tijd scheelt het met wat je moet krijgen 2uur een half uur of een kwartier.En ze doen er niets aan wat is hun reactie dan.

vladja
door vladja - Mar 18, 2012 om 17:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Ik heb al jaren een dubbel tariefmeter en nog nooit meegemaakt dat er niet op de juiste tijd omgeschakeld wordt. De meterkast zit in de gang en de klik is goed hoorbaar. Dus dat verhaal dat het verschillende tijden zijn etc. is grote onzin.

Heb je gecontroleerd welke teller er loopt? Kan zijn dat het aanwijspijltje af en toe blijft hangen.

Vladja


al
door alfmyself - Mar 18, 2012 om 19:35
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hé, Vladja, wat nou "grote onzin"? Ik ben toch niet achterlijk. Denk jij nou echt, dat ik mijn vraag hier op dit forum zet, als ik niet zeker van mijn zaak ben? Natuurlijk heb ik gecontroleerd welke teller er loopt, (ik heb trouwens een digitale meter met een LCD), ik heb alles gecontroleerd, wel tig keer gecontroleerd! Wees maar gewoon blij dat het bij jou goed werkt, heb je tenminste niet die ongein die ik hier heb. Maar toch bedankt voor je reactie.

al
door alfmyself - Mar 18, 2012 om 19:42
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Beste Mhofman, wat ik gezien heb is tot 2 uren foute stand, maar ik sta natuurlijk niet altijd in de buurt van de meterkast. Als ik dat storingsnummer bel komt er wel iemand en die vervangt de toonfrequentontvanger, of de kWh-meter, of hij controleert alleen het omschakelen. De afgelopen jaren heb ik al tien man over de vloer gehad, maar het blijft gebeuren, enkele keren in een week en dan weer een paar maanden niet en dan begint het weer. Er ligt intussen een schriftelijke klacht bij de netbeheerder, maar kijken wat daar uitkomt. Dank u voor uw reactie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer