Tariefomschakeling
Hallo allemaal, Wie van jullie heeft dubbeltarief en wel eens gezien dat de omschakelaar op dagtarief (duur) stond, terwijl het volgens de publicaties nachttarief moet zijn (van 23:00uur tot 07:00uur en buiten werkdagen). Mij is dit al vaak overkomen en het wordt niet verholpen. Dit staat ook nergens in Algemene Voorwaarden van netbeheerder of energieleverancier. Graag jullie ervaringen. Bedankt!
Naast Uw dubbel tarief meter zit een kastje met een code erop.
Die bepaalde wanneer de meter overschakelde.
Dus niet om precies 23.00 en 7.00 uur maar ergens rond die tijd.
Deze regelaar krijgt een signaal meegestuurd die de schakeling verzorgde.
Zo worden ook straatverlichting in en uit geschakeld en gaat het niet in 1x overal gelijk.
Als je na 23.30 of voor 6.30 dagtarief ziet moet je de netbeheerder bellen als het vaker voorkomt.
In het weekend hoorde het dus gehele weekend laag tarief te zijn maar precies die tijd hoeft niet.
Heb ook dubbeltarief maar nog nooit op gelet moet ik je zeggen hier nu wel laagtarief.Maar hoeveel tijd scheelt het met wat je moet krijgen 2uur een half uur of een kwartier.En ze doen er niets aan wat is hun reactie dan.
Ik heb al jaren een dubbel tariefmeter en nog nooit meegemaakt dat er niet op de juiste tijd omgeschakeld wordt. De meterkast zit in de gang en de klik is goed hoorbaar. Dus dat verhaal dat het verschillende tijden zijn etc. is grote onzin.
Heb je gecontroleerd welke teller er loopt? Kan zijn dat het aanwijspijltje af en toe blijft hangen.
Vladja
Hé, Vladja, wat nou "grote onzin"? Ik ben toch niet achterlijk. Denk jij nou echt, dat ik mijn vraag hier op dit forum zet, als ik niet zeker van mijn zaak ben? Natuurlijk heb ik gecontroleerd welke teller er loopt, (ik heb trouwens een digitale meter met een LCD), ik heb alles gecontroleerd, wel tig keer gecontroleerd! Wees maar gewoon blij dat het bij jou goed werkt, heb je tenminste niet die ongein die ik hier heb. Maar toch bedankt voor je reactie.
Beste Mhofman, wat ik gezien heb is tot 2 uren foute stand, maar ik sta natuurlijk niet altijd in de buurt van de meterkast. Als ik dat storingsnummer bel komt er wel iemand en die vervangt de toonfrequentontvanger, of de kWh-meter, of hij controleert alleen het omschakelen. De afgelopen jaren heb ik al tien man over de vloer gehad, maar het blijft gebeuren, enkele keren in een week en dan weer een paar maanden niet en dan begint het weer. Er ligt intussen een schriftelijke klacht bij de netbeheerder, maar kijken wat daar uitkomt. Dank u voor uw reactie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer