lexus1979
door lexus1979 Jan 25, 2007 om 10:17
Huishouden & energie

Te late levering keuken

Ik heb op 23-12-2006 een keuken besteld bij Praxis. De levertijd zou 8 tot 12 dagen zijn. In verband met feestdagen heb ik voor mezelf rekening gehouden met een levertijd tussen de 2 en 3 weken (leek mij redelijk) Nu heb ik tweede week januari gebeld met de vraag waar mijn keuken bleef. De verkoper zei toen dat de fabriek op 22-12-2006 gesloten was en pas op 4 januari weer open zou gaan en dat dan mijn bestelling pas geplaatst zou worden. Oke, kan gebeuren. maar 4 plus maximaal 12 werkdagen (geen feestdagen in januari) kom ik op 16 januari. Het is nu de 25e en de verkoper zegt dat de door mij bestelde keuken uit het asortiment gehaald was dus dat de fabriek de hele productielijn om moest gooien om één keuken te maken (niet mijn probleem toch?) Nu is mijn vraag: Ik zit al bijna twee maanden zonder keuken, mijn verbouwing ligt stil en ik moet erg veel geld uitgeven aan uit eten etc. tuurlijk eten we ook wel bij vrienden etc. maar ook niet elke dag) Kan ik iets van een vergoeding hiervoor vragen aan Praxis. p.s de keuken is l compleet betaald. Alvast bedankt voor jullie reactie

492 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lexus1979,

Erg vervelend dat je nu al meer dan een maand zonder keuken zit. Maar dat is niet het probleem van Praxis. De levering had gezien de oorspronkelijke afspraken in week 3 van 2007 moeten plaatsvinden. Nu dat niet gebeurd is kun je aan Praxis schriftelijk een finale datum voorstellen. Bijvoorbeeld 15 februari 2007. Als het dan nog niet gelukt is, kun je m.i. de koop ontbinden en je geld terug vragen. Wel jammer dat je alles al betaald hebt. Nu heb je geen stok achter de deur en zal Praxis waarschijnlijk minder moeite doen. Het "sprookje" van een nieuwe produktielijn opzetten voor één keuken geloof ik niet. Ik heb in mijn leven heel wat produktielijnen opgezet, maar nooit voor een uniek produkt. Dat is te tijdrovend en veel te duur!

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read, bedankt voor je reactie.

Naar mijn weten is levertijd van 8 tot 12 dagen nog altijd uiterlijk 4 januari! keuken is 23 december besteld. Praxis heeft namelijk nooit verteld dat de fabriek op 22-12-2007 al gesloten was.

Daarom ook mijn vraag omdat de levering nu al drie weken later is dan daadwerkelijk zou gebeuren.

Wat betreft die maand zonder keuken had je gelijk i.p.v twee maanden, mijn excuses