cloud
door cloud May 22, 2008 om 21:33
Huishouden & energie

Tegelen op behang mogelijk?

Overal staat dat je eerst het behang zou moeten verwijderen.

Ik wil het behang eerst met voorstrijk ("grondering") doen en daarna tegelen met lijm voor zuigende ondergrond.
Weet iemand waarom tegelen op behang niet zou gaan?

Het gaat om een achterwand van plm 70 x 300 als achterwand in een toekomstige keuken. Die is nu een logeerkamer.

Ik ga tegels van 25 x 40 cm gebruiken, op een oppervlak van 80 x 300 (de rest doen we niet, daar komen kasten te hangen/staan)

19206 7 Rapporteer

ba
door bachanaal - May 22, 2008 om 21:42
248 Antwoorden / 7 Vragen

een goed hechtende ondergrond lijkt mij dit niet.steen op steen hecht altijd beter.als het volgens voorstel gedaan wordt laat het vroeg of laat los

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 22, 2008 om 23:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag cloud,

Mag ik uw vraag met een tegenvraag beantwoorden? Met uw antwoord op mijn tegenvraag kunt u dan verder.

Mijn tegenvraag: Zou u de tegels op een blauwgepleisterde muur (=kalklaagje achter het behang) met behangplaksel lijmen of met tegellijm?

Wat is uw antwoord?

Hardware ERror MAN.

my
door mylo1 - May 22, 2008 om 23:43
75 Antwoorden / 2 Vragen

Nou ben ik een vrouw...die veel klust in huis...maar denk je zelf niet dat door het vocht van de tegellijm en de tegel ..het behang niet los zal laten?

Ben bang van wel...al het werk voor niets gedaan en een hoop frustratie verder...haal het er eerst echt maar af!

cloud
door cloud - May 23, 2008 om 10:10
7 Antwoorden / 4 Vragen

Samen met het eerste antwoord is het laatste antwoord goed duidelijk. Ik heb nogal een hekel aan behang wegsteken, maar er zit dus niets anders op dan me aan de regels te houden, behalve als ik wil dat de tegels na verloop van tijd naar beneden vallen.

Kortom, vocht en plamuurmes ter hand nemen.

hutch
door hutch - May 23, 2008 om 10:11
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Cloud,

m.i. kan het wel...... maar of het langer dan gewenst houdt, vraag ik mij in alle ernst af.

Behang zit normaliter met behangplaksel vast, dat is meestal wel voldoende. Nu je daar over heen ook nog eens tegels gaat plakken, lijkt het mij, dat die tegels er eerdaags vanzelf weer afvallen, zoniet er holle plekken gaan ontstaan, met alle gevolgen van dien. Je plakt dus de tegels op papier...... Daarnaast zou je in de loop van de tijd, vocht achter de tegels kunnen krijgen, bijv. door koken. Vocht lost het behangplaksel op en zouden de tegels er weer af kunnen vallen.

Maar is het zoveel moeite om dat behang goed te verwijderen?

Wat je ook doet, succes.

Gr. Hutch

op
door oplossing - May 23, 2008 om 19:07
119 Antwoorden / 1 Vragen

als u bij een doe het zelf zaak (b.v. Praxis/Karwei) een behangafstomer voor één week-end huurt dan is alle zo klaar. Even doorzetten want ik neem aan dat het niet de bedoeling is om over 2 maanden de boel weer over te doen en dan moet u alles dubbel doen, zonde van de tijd en het geld. U kunt het beter nu in één keer goed doen.

succes

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 23, 2008 om 20:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Hee cloud, krijg ik nog antwoord?
H.