langlief
door langlief Jan 18, 2011 om 14:51
Huishouden & energie

Telef. aanbieding Eneco 3 jaar tarief

Ben telefonisch benaderd door Eneco. Prachtige aanbieding! Sluit nu voor 3 jaar een overeenkomst en krijg over de 1e jaarnota 25% korting.
Ik heb hier uitgebreid over gesproken en vragen gesteld.
Gelet op mijn verbruik p/jr (stroom Hoog 2500 / Laag 3000 kwu + Gas 2000 m2) zou mijn maandvoorschot -inclusief belastingen en Stedin- uitkomen op € 162 (rekening p/j: € 1944). Dat is niet duur.
Het eerste jaar 25% korting op de jaarnota = € 486,-- extra voordeel!!!!
Na ontvangst van de overeenkomst blijkt de 25% korting (over de stroomkosten!) gemaximeerd op € 91. Bovendien moet je zelf aan het rekenen om de jaarnota te herleiden. Gelukkig heb ik een excel-bestand voorbereid voor dit soort zaken. Uitkomst blijkt per jaar € 2.256,--!!!!! Dit is € 188,-- per maand.
Ik vandaag mijn ergernis hierover bij Eneco geuit en natuurlijk de overeenkomst geannuleerd.
Ik sluit via www.Gaslicht.nl wel een jaarovereenkomst af bij Greenchoise.

1207 3 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jan 18, 2011 om 15:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hopelijk heeft u aantoonbaar geannuleerd ( d.m.v. aangetekend schrijven, liefst met ontvangstbevestiging) + kopie brief en m.n. handtekening retourkaart goed bewaren.

langlief
door langlief - Jan 18, 2011 om 19:29
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb de belgegevens van mijn annuleren bij de "telefoniste" + haar naam genoteerd (dinsdag 11u.59m.32s.) en krijg binnen een paar dagen, dus nog voor de einddatum om op te zeggen, een bevestiging.
Bedankt voor de tip.

Redacteur
door Redacteur - Jan 19, 2011 om 16:35
1068 Antwoorden / 62 Vragen

Onze rubriek Vraag & Beantwoord is bedoeld voor consumentenvragen. Wilt u uw vraag in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt.

De redactie