Al
door AlbertL Aug 9, 2021 om 17:32
Huishouden & energie

Telefonische benadering voor overstappen energie

Vandaag gebeld door een persoon die mij aan een andere energieleverancier wilde koppelen. Kwam met allerlei argumenten aanzetten waarom ik moest overstappen. Was een irritant gesprek en aangegeven dat ik eerst informatie per post wil ontvangen, zodat ik de aanbieding kan lezen. Die zou hij per e-mail opsturen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik het gesprek zou beëindigen daar het op niets uitdraaide. Daarop zij de persoon: "Hartelijk dank voor het overstappen". Daarop reageerde ik meteen dat ik niet ging overstappen. De verbinding werd daarna meteen verbroken.  Ik ben nu met vakantie in Spanje. Als dit bedrijf mij alsnog een zgn door mij geaccepteerde aanbieding toestuurt per post, waarop ik niet binnen een door hen gestelde termijn heb gereageerd, kan ik daardoor in de problemen komen? Ik ben gebeld door tel.nr. 071-2041841.
Graag verneem ik van u een advies. Met vriendelijke groet, Albert

5587 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Aug 9, 2021 om 17:44
1330 Antwoorden / 2 Vragen
11

waarom luistert u nog naar dit soort hufters als u ze aan de telefoon krijgt.
Als u fatsoenlijk wilt blijven zegt u zo gauw u het woord energie hoort: dank u geen belangstelling.
Ik ben dat stadium al voorbij en hang direct op.
In uw geval: heeft u uw persoonlijke gegevens zoals adres en e-mailadres doorgegeven?

Al
door AlbertL Aug 9, 2021 om 18:06
Antwoorden / 1 Vragen

U heeft helemaal gelijk. Ikzelf heb niets doorgegeven. Ook geen e-mail adres. De persoon wist zelf mijn adres en huidige energie leverancier. Bedankt voor uw antwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2021 om 17:45
16883 Antwoorden / 202 Vragen
1

Dit is een vraag die al vaker aan ons wordt gesteld en er is altijd één beste oplossing en dat is melden: ik wens niet gebeld te worden en dan meteen opleggen.
U kunt m.i. niet in de problemen komen maar ik adviseer u om dit in ieder geval met telefoonnumer te melden bij www.consuwijzer.nl en zie deze info: Hoe voorkom ik ongewenste telefoontjes van bedrijven en goede doelen? | Rijksoverheid.nl  Wettelijk is het sedert 1 juli verboden u te bellen tenzij u vooraf nadfrukkelijk toestemming heeft verleend. Zo er onverhoopt toch problemen komen, laat het dan ook aan ons weten.

Aanvullend: ik begrijp uit uw vraag dat u wel uw e-mail adres heeft gegeven. Als er een e-mail komt deze niet openen en ook dat dan melden bij  https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ en het verzendadres blokkeren als spam.  Ergo: niet op de e-mail reageren met een antwoord. Wegzetten als spam.


Al
door AlbertL Aug 9, 2021 om 18:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal uw raad opvolgen. Ik heb geen informatie mijnerzijds doorgegeven. Dus ook geen e-mail adres. De persoon zelf wist mijn adres en energie leverancier gegevens te melden. Dank voor uw snelle reactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 9, 2021 om 18:33
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan.

me
door mein33 - Aug 9, 2021 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Jammer dat u het gesprek bent aangegaan.
Mocht u het e.e.a. thuis gestuurd krijgen, dan wel gelijk actie nemen om dit ongedaan te maken.
TIP:   Nooit meer op zo'n telefonische benadering ingaan en in het vervolg het gesprek afbreken zodra u heeft begrepen dat het over een energieaanbieding gaat, u wordt daar nl. nooit wijzer van.

Al
door AlbertL Aug 9, 2021 om 18:18
Antwoorden / 1 Vragen

Uw antwoord is duidelijk. Dank voor uw snelle reactie.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 9, 2021 om 18:05
7210 Antwoorden / 3 Vragen
3
Al
door AlbertL Aug 9, 2021 om 18:29
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de links. Zeer nuttig.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 9, 2021 om 19:15
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.

rj
door rjw - Aug 9, 2021 om 19:17
3280 Antwoorden / 5 Vragen
2

Serieuze vraag: wat was de reden dat je dit bedrijf zoveel "zendtijd" hebt gegeven? Ik kan me er zelf weinig bij voorstellen dat ik die lui langer dan 2 seconden te woord zou willen staan.

ju
door juliomariner Aug 9, 2021 om 22:26
1330 Antwoorden / 2 Vragen

eerlijk gezegd denk ik dat dit aan de opvoeding ligt. Veelal oudere mensen vinden het onfatsoenlijk iemand te onderbreken of de haak erop te leggen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 9, 2021 om 22:48
2093 Antwoorden / Vragen

En vlak de kracht van een goed verkooppraatje niet uit, je gaat heel veel geld besparen, sommige mensen kunnen dan gewoon niet meer ophangen.

ju
door juliomariner Aug 10, 2021 om 20:30
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kun je voorkomen door bij bepaalde woorden standaard op te hangen. Denk hierbij aan energie, korting, collectief, goedkoper etc.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2021 om 03:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Waarom gaat u op zoiets in? En dan ook nog tijdens uw vakantie? Gewoon zeggen dat u geen belangstelling heeft, ze bedanken en met een groet het gesprek verbreken.
En natuurlijk nooit uw bankrekeningnummer en adres geven.

sw
door swat1500 - Aug 10, 2021 om 11:23
3795 Antwoorden / 0 Vragen
1

Belangrijkste tip. Bel uw huidige energieleverancier en meldt daar dat zij niet moeten meewerken aan enige overstap komende dagen omdat u helemaal niet van plan bent over te stappen.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2021 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Advies voortaan als enige antwoord geven: Geen belangstelling, gesprek verbreken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 11, 2021 om 09:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als ze jouw e-mail hebben, kun je die ook op vakantie zien en beantwoorden met 'Geen interesse'. Kijk voor zekerheid ook in de Spam box.

En per post, als een vakantiehulpje deze bij jou buren bezorgde en die  6 weken naar Marokko waren? Dan kreeg ik niets en zolang niets aangetekend geen bewijs van ooit ontvangst. Ook kan een poststuk zoek raken. En die paar weken, als ze sturen is alsnog weigeren mogelijk.


U vroeg alleen informatie en geen bij geen reactie akkoord gaan. Maak je geen zorgen, ze hebben geen bewijs dat je deze overstap wilde, mits ze de volle band hebben opgenomen. Alleen post en geen mail...

 

En als ze wel per post stuurde... geen bewijs van wanneer het bezorgd is en of het bezorgd is... Zij moeten dat wel aantonen en dat kunnen ze niet.


Zelf doe ik geen zaken met een Energie Leverancier die deze inhuurde... ook niet als ze de goedkoopste zijn. En doe nooit zaken per telefoon of aan de deur... 

 

 

koekeloer
door koekeloer - Aug 11, 2021 om 12:08
562 Antwoorden / 18 Vragen
1

vanaf 1 juli mogen ze u niet meer bellen. Vraag aan het begin duidelijk om de firmanaam en de naam van de beller en zeg dat u dit nodig heeft om te klagen bij de ACM. U zult zien hoe snel ze dan ophangen

1paul
door 1paul - Aug 11, 2021 om 16:12
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

zodra u thuis bent informeer uw huidige leverancier van dit voorval en dat u in geen geval overstapt, krijgt u post van uw "nieuwe" dan meteen bellen en mailen dat u niet overstapt of gestapt bent en schrijven ze geld af meteen storneren.

als men u in gebreke stelt eis dan direct het getekende kontrakt op van hen, intussen, krijgt u een mail met daarin u bent overgestapt wel bewaren maar NERGENS op klikken!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer