B2
door B22558 Oct 7, 2023 om 10:15
Huishouden & energie

Tesa Plakspijkers

Heeft iemand hier ervaring mee,je leest in de reviews dat het wel aardig werkt.
Maar mijn vraag is eigenlijk blijft het ook daadwerkelijk lang hangen?
Of toch maar een gaatje boren in mijn mooie afgewerkte muur.

7554 13 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 7, 2023 om 10:33
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Alle kleefkracht heeft grenzen , in uw geval in gewicht wat je er aan hangt. U kunt niet met een tapeje een zware kast ophangen.

me
door mein33 - Oct 7, 2023 om 10:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De ondergrond waarop de plaksticker geplakt gaat worden is ook van belang, op gladde tegels werkt het prima, maar behang of een stuclaagje is niet al te sterk en dan kies ik liever, gaatje, plugje, schroeje.

ro
door ronny530 - Oct 7, 2023 om 11:04
2784 Antwoorden / 41 Vragen

De naam zegt het al plakspijkers als vervanging van gebruikelijke spijkers leuk voor fotolijstjes e.d. maar niet voor zware dingen.
Om iets permanent aan de muur te bevestigen blijft het boren van een gat waarbij een muurplug en een schroef gebruikt worden de beste methode en zo'n gaatje is als de muur van kleur of behang veranderd zo dicht te maken.
Uw muur ziet er nu nog mooi uit en om dat zo te houden niets aan de muur bevestigen want door de inwerking van zonlicht treed er op plaatsen waar iets opgehangen is kleurverschil op.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 7, 2023 om 11:05
7194 Antwoorden / 3 Vragen
B2
door B22558 - Oct 7, 2023 om 11:25
17 Antwoorden / 2 Vragen

Dat word dus een gaatje boren.Thx

sira
door sira - Oct 7, 2023 om 12:53
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u geen mogelijkheid om een schilderijrail tegen muur/plafond te bevestigen? Dan kunt u e.e.a. ook nog verhangen.
Wanneer er in de toekomst behangen of geschilderd moet worden, is de rail er gemakkelijk af te halen en weet terug te plaatsen.
HAGHED Ophangrail voor schilderijen - wit 115 cm

marita5
door marita5 - Oct 8, 2023 om 08:34
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo B22558 ,

Heeft iemand hier ervaring mee, je leest in de reviews dat het wel aardig werkt..

https://nl.trustpilot.com/review/www.tesa.com

1paul
door 1paul - Oct 9, 2023 om 12:39
3153 Antwoorden / 0 Vragen

heb er hier ook een aantal gebruikt op een niet gladde ondergrond en deze zzitten nog altijd vast na een aantal jaar.

wel goed de ondergrond ontvetten met een daartoe bestemd middel zoals ammoniak!

dyan07
door dyan07 - Oct 9, 2023 om 14:13
13 Antwoorden / 4 Vragen

Voor schilderijen e.d. werkt het prima, geen zware dingen

ZM
door ZMG - Oct 9, 2023 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Vaak laat deze tape in de zomer bij hoge temp. los. En ook als de ondergrond niet glad is.

Meanderaar
door Meanderaar - Oct 9, 2023 om 16:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

De kleefkracht valt mij nogal tegen. Ik had ze, 2 stuks, op een gladgestucte muur geplakt om een op hout gespannen beschilderde stof op te hangen. Dat leek goed te gaan maar paar uur later knalde de boel van de muur.

Schilderij en frame nog heel maar de verf is van de stuc. Betonkrammen werken bij mij beter.

Hetgeen ik aan de 2 plakspijkers hing was nog geen kilo...

ni
door nipe1 - Oct 20, 2023 om 16:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is  dat je er merteen maar een goede stoffer en blik bij moet kopen  in de zomer laten ze vaak los!
Niets beter dan een schroef en plug.

h.
door h.terpstra - Oct 31, 2023 om 22:25
202 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet moeilijk. Klein gaatje van 3 0f 4mm. kun je weg werken.  Een plakkertje, wat los laat beschadigd de wand. Ik weet niet hoe zwaar het schilderij van Rembrand DE Nachtwacht  is, maar een 3/4 zesje. messing schroefje kan al een ton ,t.w. duizend kilo dragen.

Succes. Vr. groet, Henk.