feya13
door feya13 Jul 6, 2012 om 13:55
Huishouden & energie

Tips tegen Diefstal

Hallo iedereen,
In de nacht van 1 op 2 juli is onze Lantana Camara met Pot voor onze voordeur uit gestolen! Politie doet er niks aan(ja, je kunt een aangifteformulier online invullen, waar toch niets mee wordt gedaan), de verzekering vergoed het niet omdat het niet "Binnen de deur is".
Ik heb zelf al flyers opgehangen bij de frituur, de bakker, de Plus, op de brievenbus en bij de uitlaadplaats van honden. Hopende op oplettende buren welke opeens de plant ergens zouden zien staan.
Natuurlijk tot nu toe nog niets opgeleverd.
Nu wil ik eigenlijk het liefst weer wat nieuws, moois voor de deur zetten om die kale plaats wat op te fleuren, maar ben bang dat het binnen no-time weer gestolen wordt:-(...

Het is toch te gek voor woorden dat je nog niets meer voor de deur kan zetten, zonder dat je bang moet zijn dat het gestolen wordt...
Mijn vraag: Hebben jullie misschien tips (uit ervaring?) hoe ik spullen voor mijn deur kan beveiligen tegen diefstal.
(Stroom erop zetten is niet toegestaan ;-))

3585 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 6, 2012 om 14:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Tegen dit soort diefstal is m.i. weinig te doen. "Gij zult niet stelen" krijgt niet iedereen mee van thuis of past dit in eigen leven toe als men volwassen is, ook al hebben ouders hun best gedaan hun kinderen op te voeden.

Zelfs al zou u de pot dusdanig verankeren of verzwaren dat de pot niet mee te nemen is, dan kan men nog de plant er uit graven.

Ik zou er geen mooie kuipplant meer neerzetten.

he
door henk51 - Jul 6, 2012 om 17:54
90 Antwoorden / 0 Vragen

GPS voertuig beveiliging & Tracking systeem. Vind met 1 telefoontje / SMS uw gestolen auto, camper, motor, boot of welk voertuig dan op in enkele seconden.

Misschien is dat wat,voor meer informatie even googelen.
Werkt goed,ken en geval bij een grote merk dealer waar dit soort systemen standaard ingebouwd zijn.
Iemand die een proefritje had aangevraagd met een dure auto van dat merk dacht hem voor niks te kunnen houden.Stond heel verbaasd te kijken dat de politie al binnen een paar uur voor zijn deur stond,had foldertje met aanwezige accesoires niet goed doorgelezen.

gr Henk

tdehond
door tdehond - Jul 6, 2012 om 18:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is een kuipplant wat gestolen is.
klik

=henk51 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 17:54: GPS voertuig beveiliging & Tracking systeem. Vind met 1 telefoontje / SMS uw gestolen auto, camper, motor, boot of welk voertuig dan op in enkele seconden.

Misschien is dat wat,voor meer informatie even googelen.
Werkt goed,ken en geval bij een grote merk dealer waar dit soort systemen standaard ingebouwd zijn.
Iemand die een proefritje had aangevraagd met een dure auto van dat merk dacht hem voor niks te kunnen houden.Stond heel verbaasd te kijken dat de politie al binnen een paar uur voor zijn deur stond,had foldertje met aanwezige accesoires niet goed doorgelezen.

gr Henk

Cookies
door Cookies - Jul 6, 2012 om 18:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=henk51 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 17:54]GPS voertuig beveiliging & Tracking systeem. Vind met 1 telefoontje / SMS uw gestolen auto, camper, motor, boot of welk voertuig dan op in enkele seconden.

Misschien is dat wat,voor meer informatie even googelen.
Werkt goed,ken en geval bij een grote merk dealer waar dit soort systemen standaard ingebouwd zijn.
Iemand die een proefritje had aangevraagd met een dure auto van dat merk dacht hem voor niks te kunnen houden.Stond heel verbaasd te kijken dat de politie al binnen een paar uur voor zijn deur stond,had foldertje met aanwezige accesoires niet goed doorgelezen.

gr Henk

Misschien voortaan eerst even googelen om er achter te komen waar een topicstarter het precies over heeft? Lijkt me voor een plant, beetje dure investering.