Ro
door Ron en Sonja Sep 12, 2022 om 11:40
Huishouden & energie

Variabel leveringscontract

Vattenfall liet ons weten dat wij een VARIABEL leveringscontract hebben. Wij betwijfelen dit en willen graag weten sinds wanneer wij deze contractvorm dan hebben. Vattenfall laat op ons account alleen weten dat ons contract GEEN einddatum heeft, maar vermeld niet de aanvangsdatum van het contract.
Persoonlijk contact maken met Vattenfall is totaal onmogelijk worden...de service bestaat uit een Whatsapp- en ChatNina waarmee je kan communiceren en beiden snappen onze vraagstelling in dezen niet
Dit is de meest slechte vorm van service...computers geven nu eenmaal geen antwoord op een persoonlijke vraag
Vraag : kan iemand ons op weg helpen hoe wij erachter kunnen komen wat de begindatum is van onze contract...hiermee weten we ook gelijk of wij met deze VARIABELE vorm hebben ingestemd...hetgeen wij ernstig betwijfelen

1128 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 12, 2022 om 11:50
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft een geregistreerde start contract datum en een aantal jaren qua duur. U kunt dus wel variabele tarieven hebben maar ook vaste. Dit staat duidelijk in uw contract, alles goed lezen is belangrijk. Denken, menen is wat anders als wat er op papier staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2022 om 11:56
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het enige dat ook ik aan u kan melden is: lees uw contract goed door. Het kan niet anders zijn dan dat u wel degelijk een contract heeft afgeslorten anders zou er niet geleverd worden bij u. Zo er toch afwijkingen zijn en de melding foutief is, op basis van bewijs van u, kunt u een klacht indienen. https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/  Ik vrees dat u inderdaad een variabele overeenkomst heeft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 12, 2022 om 11:59
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ron en Sonja,

Hoe lang zitten  jullie al bij Vattenvall?

Hebben jullie niet op papier gekregen in het begin?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 12, 2022 om 12:52
2065 Antwoorden / Vragen

U lijkt niet te beseffen dat een variabelcontract de default is, dat die geen einddatum heeft omdat u altijd op kunt zeggen en dat als u een ander contract heeft dat altijd voor een periode is met afgesproken prijzen. U hoeft juist géén toestemming te geven voor een variabelcontract en als u in het verleden geen actie heeft ondernomen bij het aflopen van een eerder contract hebt u nu per definitie een variabel contract,
Van een ander contract hebt u gegarandeerd ook een mail gehad en een welkombericht en een start- en einddatum en de overeengekomen tarieven. Zoiets zie je echt niet over het hoofd. Begin u eens met de vraag hoe lang u al bij Vattenfall zit en per welke datum u contract dan ingegaan is en zoek even in de mail.

sira
door sira - Sep 12, 2022 om 12:56
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik sluit mij aan bij Geboren Amsterdam.

Sinds wanneer bent u klant bij Vattenfal? Of wanneer hebt u voor het laatst een contract afgesloten en voor hoelang?
Als u bijv. een paar jaar geleden een tweejarig hebt afgesloten en voor einde contract geen actie hebt ondernomen om een nieuw contract af te sluiten, gaat uw oude (vaste) contract automatisch over in een variabel contract, dit is wettelijk geregeld.
Voordeel is wel dat u nu maandelijjs kunt opzeggen, maar of u bij een ander goedkoper uit zult zijn, is de vraag.

Daarom is het nuttig, van welk contract dan ook, dit 2 à 3 maanden vóór einde in de agenda van uw telefoon te vermelden, dan krijgt u vanzelf een seintje als het zover is.

Lees ook dit door: https://www.consumind.nl/energie/faq/wat-gebeurt-er-als-mijn-contract-afloopt

ro
door ronny530 - Sep 12, 2022 om 13:02
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Kijk eens bij mijn correspondentie op uw persoonlijke pagina daar staan alle brieven die digitaal verzonden zijn. Als uw vaste contract afliep dan wordt het contract automatisch naar variabel omgezet zonder dat u een aanbieding krijgt om het vaste contract te verlengen u wordt er wel van op de hoogte gesteld dat het vaste contract naar variabel omgezet gaat worden. Energiebedrijven waaronder ook Vattenvall worden overspoeld met vragen over contracten e.d. en dat maakt de bereikbaarheid een stuk moeilijker er is dus geen sprake van een slechte service maar van onmacht om alle vragen direct te kunnen beantwoorden.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2022 om 14:49
6599 Antwoorden / Vragen

Weet je niet meer wanneer je een contract hebt afgesloten en voor hoeveel jaar?
Als je al jaren in je huis hebt gewoond en destijds mondeling een contract hebt afgesloten en er nooit meer iets is veranderd, dan heb je een variabel contract. Vaste contracten van 1 of meer jaar is iets van de laatste jaren.
Je contract heeft geen einddatum, dus het is inderdaad een variabel contract. Je kunt op elk moment je contract opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Sep 13, 2022 om 13:57
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

In Mijn Vattenfall vind je bij het kopje Correspondentie alle contractbevestigingen. Had je hiervoor een vast contract, dan staat op de bevestiging daarvan tot welke datum dat liep. Op het moment dat een vast contract afloopt doen we je een nieuw aanbod op. Als je dat, om wat voor reden dan ook, niet accepteert krijg je een variabel contract. Dit gaat dan in per de einddatum van je vaste contract. We mogen een contract niet stilzwijgend verlengen met vaste tarieven.

Natuurlijk kan ik één en ander ook voor je nakijken. Stuur je dan een mailtje naar webcare@vattenfall.nl met daarin een referentie naar dit bericht, je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

rj
door rjw - Sep 13, 2022 om 17:47
3266 Antwoorden / 5 Vragen

In je eigen administratie zal toch op z'n minst een kopie van je contract zitten. Kijk eens wat daar in staat.