Eibertje1951
door Eibertje1951 Dec 7, 2023 om 09:42
Huishouden & energie

Vaste gasprijs

Als je een vaste gasprijs gaat betalen en wij komen over de 1000 kun heen dan moet je alsnog bijbetalen.is dat zo?

6758 8 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Dec 7, 2023 om 09:53
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U betaalt gewoon wat u verbruikt bij een vast tarief.
Onderstaande link geeft meer duidelijkheid.

https://www.gaslicht.com/energie-informatie/vast-of-variabel#Welke%20kosten%20zijn%20vast%20en%20welke%20variabel?

Re
door Reinier182 - Dec 7, 2023 om 09:54
163 Antwoorden / Vragen

Nee je betaald een vast bedrag van wat je verbruikt.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 7, 2023 om 09:55
857 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een voorschot dat je betaalt. Een keer per jaar krijg je een eindafrekening van je gasleverancier en dan wordt bepaald hoeveel je gebruikt hebt, hoeveel je aan voorschotten betaald hebt en aan de hand van die gegevens krijg je of geld terug of moet je bijbetalen.

Een vaste gasprijs heeft niets te maken met 1000m3... maar nogmaals je betaalt een voorschot... zie verder het eerder genoemde

Mabelle
door Mabelle - Dec 7, 2023 om 10:07
427 Antwoorden / 1 Vragen

Waar komt die 1000m3 vandaan? Is daar je maandelijks voorschot op berekend? Tja, dan is je voorschot te laag als bij de jaarafrekening blijkt dat je meer hebt verbruikt. Dat wordt dan inderdaad bijbetalen.

Als je nu al ziet aankomen dat je over die verwachtte 1000m3 heen gaat, kun je beter je voorschot verhogen. Dat kan je gewoon via de app of online doen.

hereistom
door hereistom - Dec 7, 2023 om 11:05
736 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een vast contract hebt voor 1, 2 of 3 jaar dan staat de prijs van gas en stroom vast voor die tijd ongeacht het verbruik.
Dus of je nu 50m3 of 2000m3 gas verbruikt, de prijs per m3 blijft hetzelfde, alleen de totaal prijs is natuurlijk wel veel hoger met 2000m3.

Janzegt
door Janzegt - Dec 7, 2023 om 11:26
127 Antwoorden / Vragen

Je bent toch niet gebeld door zo'n call-center-cowboy die zegt dat hij je termijn bedrag kan verlagen dat die gelijk blijft gedurende de looptijd van je contract? Ze verlagen je maandbedrag, maar na een jaar moet je veel bijbetalen.
Zoals door anderen ook al gezegd, een vast tarief zegt dat de prijs per m3 gelijk blijft gedurende de looptijd van je contract. En als je meer m3 verbruikt, dan betaal je ook meer. Daarom is het van belang dat je je jaarverbruik goed inschat. Kijk naar je vorige jaarafrekeningen om te kijken hoeveel m3 gas je hebt verbruikt en gebruik dat voor je nieuwe maandbedrag.
Let wet, een vaste gasprijs is een vaste prijs voor je gas. Als de energiebelastingen of netwerkkosten worden verhoogd, dan verandert je termijn bedrag wel.

Engelse drop
door Engelse drop - Dec 8, 2023 om 12:12
63 Antwoorden / 5 Vragen

U betaald een bedrag per kub of kilowatt. Verbruikt u van alles 1 dan betaald ook maar 1x de prijs per. Verbruikt u 1000x dan betaald u ook daarna. Het is niet zo ik betaald bv 100 euro ik kan maar blijven gebruiken. Dan leg ik een kabel naar de buren.

ap
door apie50 - Dec 8, 2023 om 13:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

wij hadden 300 kw/u minder stroom verbruikt en gas 20 kuub meer en moeten nu 1000 euro bij betalen en het tarief gaat van €174,- naar €225,-

rj
door rjw Dec 8, 2023 om 17:52
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En wat is het gebruik? Voor die 20 kuub gas betaal je geen 1000 euro. Waarschijnlijk was het voorschotbedrag gewoon veel te laag. Zo'n 83,33 euro per maand te laag om precies te zijn.