C.
door C.P.M. Linders Nov 10, 2021 om 20:37
Huishouden & energie

Velderhof 1-2-3 komen beloftes niet na

Twee maanden geleden meegedaan met een puzzelwedstrijd van Velderhof 1-2-3-zitten

Vorige week werden wij gebeld door een van uw medewerkers met de mededeling dat wij een prijs hadden gewonnen met de puzzelactie zijnde € 250,00. Tevens zouden wij een extra korting krijgen van

€ 350,00. Totaal dus € 600,00

Dit bedrag konden we besteden voor welke stoel dan ook. Mijn vrouw heeft duidelijk gevraagd “ook naar de goedkopere stoelen”

Dit werd door de verkoper positief bevestigd. Mijn vrouw had nog verzocht om 5 “goedkope” stoelen mee te nemen. Dat zou voor elkaar komen.

Dus wij gaan kijken wat er allemaal te koop is en vonden o.a. relaxstoel Garda voor € 645,00

Precies de stoel de we wilden en voor een leuke prijs.

er stonden geen restricties/uitsluitingen in de advertentie,

We hoefden dus maar € 45,00 bij te betalen was ons uitgangspunt.

Maandagmiddag kwam uw vertegenwoordiger de heer [edit-redactie] en het werd al snel duidelijk dat wij door Velderhof voor de gek zijn gehouden.

De prijs gold niet voor deze stoel en alle andere actiestoelen, alleen voor de duurdere stoelen.

De heer [edit-redactie] gaf ons groot gelijk dat Velderhof niet correct gecommuniceerd heeft.

Wij vinden dit een zeer laffe houding van Velderhof om klanten zo voor de gek te houden.

Wij begrijpen dat er klanten zijn die in deze verkoop truck trappen en geen NEE durven te zeggen tegen een duurdere stoel.

Dat vinden wij geen correcte manier van verkopen. Dit schuurt aan de rand van oplichting.

Wij snappen dat een prijs conform moet zijn, dus als een nieuwe auto staat geprijsd voor € 200,00 dan kan je ervan uitgaan dat de prijs niet correct is. Maar als een stoel wordt aangeboden voor € 645,00 kan men

ervan uitgaan dat de prijs wel juist is. En als door uw verkoper wordt bevestigd dat wij de het bedrag mogen gebruiken

voor welke stoel dan ook en dan komt de heer [edit-redactie] met zo’n verhaal aan en hij geeft ons nog helemaal gelijk ook,

dan kunt u ervan uitgaan dat u dergelijke reactie kunt verwachten.

2652 9 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Nov 10, 2021 om 20:43
809 Antwoorden / Vragen

Smaad en laster is strafbaar dus kijk uit met wat u schrijft.

sira
door sira - Nov 10, 2021 om 20:53
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Maar wat moeten wij hiermee? Wij kunnen daar toch niets aan doen?
Wat is uw vraag? U zit nu op Vraag en Beantwoord van Kassa.

C.
door C.P.M. Linders - Nov 10, 2021 om 20:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar kan ik op internet dergelijke praktijken het beste plaatsen zodat andere mensen hier niet in trappen voor dergelijke verkoopmethodes

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 10, 2021 om 21:24
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Topantwoord

ne
door neodutchio - Nov 10, 2021 om 21:39
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Jaren terug had ik een zaak met de Keukenconcurrent. Er werd een bedrag op de koopovereenkomst gezet nadat ik mijn handtekening geplaatst had. Een juridisch heen en weer gedoe en uiteindelijk is het bedrag doorgestreept. Ik mocht elke keuken kopen met behoud van de 50% korting en nog eens €600,- korting. Uiteraard had ik geen zin meer in dit bedrijf en heb brutaal in de winkel een keuken uitgekozen van €1200,-. Gewoon een simpel goedkoop dingetje zonder iets op of aan. Eerst een nieuwe bon laten maken waarna ik met mijn korting kwam. 50% en €600,- gaf een verkoopprijs van €0,00. Natuurlijk kan dit niet, maar ik had ze wet tuk en was van de overeenkomst af.

In uw geval kan het natuurlijk ook niet. U krijgt met een flutreden een hoge korting aageboden, dat zal nooit ingezet gaan worden op goedkope stoelen. Een stoel van €645,- zal inkoop rond de €300,- kosten. Als ze er maar €45,- voor vangen moet er dik geld bij.

Een gevalletje misleiding die niet te bewijzen valt.

panter22
door panter22 - Nov 11, 2021 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Nu hebben ze de advertentie met Willeke Alberti. €5 korting per levensjaar. Alleen op aktiemodellen.
De Garda stoel hoort er niet bij. Die is al afgeprijsd. €1195 voor €645.
Dan kun je wel nagaan dat je die stoel niet voor €45 krijgt.
Waarom nodig je de verkoper van dit soort stoelen uit?
En ga je niet gewoon naar een goede meubelwinkel?
Voor je het weet,koop een stoel die je helemaal niet wilt.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2021 om 09:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

De handelwijze die u noemt lijkt mij in ieder geval laakbaar omdat aan u is gemeld dat u winnaar was. Uw klacht lijkt mij daarmee ook terecht en kunt u naast al gegeven verwijzingen ook melding doen bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont en bij de gratis ervice van de consumentenbond: www.klachtenkompas.nl en zoiu u zelf deze info kunnen benutten: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

Als al gezegd: wees voorzichtig met vooral het gebruiuk van het woord oplichters. Indien u dat niet kunt bewijzen kan dat worden gezien als smaad en laster op grond van http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/268.html of iets minder zwaar art 266

C.
door C.P.M. Linders - Nov 11, 2021 om 14:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie voor Panter22:
Ik wilde alleen mensen waarschuwen voor dergelijke praktijken. Uren aan het puzzelen geweest voor je de oplossing hebt.
Daarna word je gebeld dat je een prijs heb gewonnen en dat de keuze is op alle stoelen. Ik gaf ook aan de stoelen die op internet staan afgebeeld. Hierop werd positief gereageerd. Dus ik dacht laat maar komen. Helaas de prijs gold alleen voor duurdere stoelen.

Reactie voor Sjoppie en Heremietkreeft:
Bedankt voor jullie reactie ik ga ermee aan de slag. Ik hoop dat ik veel mensen kan bereiken die willen gaan puzzelen om een prijs te winnen bij Velderhof.

panter22
door panter22 Nov 11, 2021 om 14:59
6599 Antwoorden / Vragen

Maar dan nog. Puzzelen voor korting op een stoel die je niet nodig hebt.
Het lijkt een beetje op die gratis bustochten. Je hoefde niets te kopen, maar je kwam met veel te dure spullen terug. Als je meedoet aan een aktie zijn er altijd aktievoorwaarden. Die waren er met die wedstrijd niet?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 17, 2021 om 08:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Iets uitzoeken behalve aanbiedingen?

Dan een stoel van €1195 voor €595,-  maar dan over paar jaren klagen dat ook de levensduur maar de 1/2 is?

Ik hoef geen dubieuze rommel in huis.

Leuke Puzzel en  als je nog 10x instuurde  onder andere naam heb je  straks  11x dus €6600,- tegoed?

Iedereen is daar winnaar, vaak zelf foute antwoorden winnen nog!

Probeer het maar eens!