Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 11:19
Huishouden & energie

Verkeerde isolatie geleverd

Hallo,

wij hebben een tijd terug iemand van nederland isoleert over de vloer gehad voor een offerte voor spouwmuur en kruipruimte isolatie. Hierbij is ons noppenfolie geadviseerd voor in de kruipruimte. Dinsdag 2/7 is de isolatie uitgevoerd, eerst de spouwmuur en later de kruipruimte. Wij kwamen er alleen achter dat het verkeerde materiaal is gebruikt voor de kruipruimte, namelijk parels ipv folie. Wij hebben toen gehoord dat we de parels kosteloos mochten houden, heel coulant.

Ik heb toen meteen met nederland isoleert gebeld en dit was allemaal prima geen probleem.
nu kreeg ik gister een mail met een offerte voor de isolatie met noppenfolie in de kruipruimte, of we deze alsnog dan wel wilden betalen en afnemen, anders moeten we de parels alsnog betalen. Dus we krijgen de parels alleen kosteloos als de folie alsnog afgenomen wordt. Op onze offerte staat duidelijk noppenfolie, op de bon van de monteurs staat parels. Miscommunicatie dus.

Hoe zit dit nu? Er is telefonisch 2 keer beloofd dat we niet alsnog de noppenfolie hoefden af te nemen, ook omdat de monteurs thuis hebben gezegd dat de parels alleen voldoende isolatie is. Ze nemen daar alle gesprekken op, maar heb net nogmaals met ze gesproken en houden nu voet bij stuk.

Ze hebben dus verkeerd geleverd, wel meteen al de factuur aangepast naar alleen het bedragd van de spouwmuurisolatie, maar gaan mij vervolgens stalken om toch de noppenisolatie in de kruipruimte af te nemen. Iemand advies? Moet ik nu alsnog betalen voor iets wat ik niet heb willen afnemen?

7532 11 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2019 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan annuleert u de noppen en betaalt annuleringskosten.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 11:32
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

ik heb de nieuwe offerte voor de noppenfolie nog niet getekend. Alleen de eerste maar die is al vervallen want heb alleen de factuur gekregen voor de spouwmuurisolatie gehad.

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2019 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, of die vervallen is, is nog maar de vraag. Dat ze een deel gefactureerd hebben, zegt niet veel.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 11:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 14 dagen herroepingsrecht, 18/6 ‘s avonds om 7 uur gemaild, dus zou misschien nog net kunnen. Maargoed hoe ga ik dat brengen, telefonisch of per mail

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2019 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Herroepingsrecht? Ik zou maar proberen een compromis te sluiten.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 14 dagen herroepingsrecht voor de bodemisolatie toch? Lijkt me een prima oplossing dan

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2019 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent daar niet echt zeker van, anders zou u uw vraag niet stellen.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 12:07
Antwoorden / 1 Vragen

was nog niet eens in me opgekomen. Mocht dit niet lukken dan annuleren we het ook prima. Maar ga niet gedwongen iets betalen waar ik niet om gevraagd heb

ro
door ron503 - Jul 4, 2019 om 12:01
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat het in de communicatie mis want het kan niet zo zijn dat u de parel isolatie door een fout gratis gaat krijgen. Als u er voor kiest de parel isolatie te houden en geen andere isolatie wenst zal de totaalprijs die afgesproken is wel bijgesteld moeten worden omdat de parel isolatie wellicht goedkoper is en al in de kruipruimte is gestort.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 12:06
Antwoorden / 1 Vragen

Er is hier vandaan direct met kantoor gebeld over de parelisolatie. Wij hebben duidelijk met de adviseur afgesproken dat wij niet voor parelisolatie willen gaan maar voor noppenisolatie. Dit is idd een stuk duurder. Nu is ons gezegd dat het hun fout is in de communicatie en dus kosteloos was. Alleen de mensen aan de telefoon zeggen nu allemaal wat anders. De een zegt idd kosteloos en de ander zegt dat er alsnog noppenfolie tegenaan moet. Wat betekent dat dan eerst alle parels er weer uit moeten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 4, 2019 om 12:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen
ma
door malty - Jul 4, 2019 om 13:01
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U zegt gewoon dat u de noppenisolatie wilt en ze de parels uit de kruipruimte moeten verwijderen, kijken wat hun reactie dan is.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 13:30
Antwoorden / 1 Vragen

Dat vinden ze prima, dan zuigen ze de parels er weer uit. Is alleen heel veel werk voor ze.

ma
door malty Jul 4, 2019 om 14:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Verdienen ze dan nog wel op dat noppenfolie.
Kan zijn dat ze zeggen dat het teveel werk voor ze is en het er maar bij laten, u gratis parelisolatie.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 20:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat kan ik inderdaad nog proberen. Ik heb nu niks meer gehoord.

sira
door sira Jul 5, 2019 om 13:11
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Aan deze oplossing zat ik ook te denken. Parels eruit, noppenfolie erin. Hiermee snijden ze zich zelf in de vingers.

deexpert
door deexpert Jul 5, 2019 om 17:49
104 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je consuwijzer gelezen zoals Maritas aangeeft. Het moet zonder al te veel overlast.

Podex
door Podex Jul 5, 2019 om 19:16
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de info. Heb op mijn mail niks meer gehoord. Ze hebben wel 2 annuleringen gestuurd naar me dus ga er vanuit dat ze niks meer laten weten.

panter22
door panter22 - Jul 4, 2019 om 13:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt toch geen nieuwe offerte gekregen?
Met die offerte voor noppenfolie ben je akkoord gegaan. De werkzaamheden moeten alleen nog uitgevoerd worden.
Wat ik niet begrijp is dat je niet gemerkt hebt dat er parels in de kruipruimte werden gespoten
Er moet een gat gemaakt worden en dat ging niet van binnen uit, dat spuiten?
En noppenfolie zal toch bevestigd moeten worden. Geen gehamer gehoord?
Als ik het goed begrijp zijn de parels gratis als je alsnog noppenfolie laat aanbrengen. Dan heb je dubbele isolatie,
Maar wat wil je nu. Noppenfolie en al die parels er weer uit. Noppenfolie en die parels er in laten of het laten zoals het is.
Als je weet wat je wilt, dan kun je onderhandelen over de prijs.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 13:28
Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker, heb een nieuwe offerte gekregen voor enkel de noppenfolie nu, heb ik niet getekend nog. Ik was inderdaad niet thuis. De balletjes spuiten ze er in via het kruipluik, de noppenfolie nieten ze tegen de balken aan via het luik. De balletjes zaten er in 20 minuten in. Wij waren weg om te lunchen de mannen van de spouw isolatie waren al langer bezig. Wat ik wil is het zo laten, ik ga bijna bevallen en zie geen nut om nu weer de vloer open te maken (dat moesten we zelf doen) en in de rotzooi te zitten.

panter22
door panter22 Jul 4, 2019 om 13:40
6599 Antwoorden / Vragen

Klaar toch, dan hou je de parels en die betaal je. En dan kun je kijken of er nog je nog wat korting kunt krijgen.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 14:01
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde geen parels in eerste instantie, waarom zou ik daar dan voor betalen?

panter22
door panter22 Jul 4, 2019 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Nou dan laat je de parels er weer uithalen. 2 dagen geleden was je toch ook zwanger en toen kon die vloer er wel uit, Dat maakt toch niet uit? Je wilt die parels gratis, dat begrijp ik wel. Maar er is een vergissing gemaakt. Die vergissing kan rechtgezet worden, door die parels er uit te halen. Hou je die parels, ja dan moet je een schadevergoeding betalen aan de verkoper. Immers die heeft schade door parels onder jouw huis t e spuiten, het.geen niet de bedoeling was. Je bent er rijker door geworden, ongevraagde isolatie. Die schadevergoeding, bedraagt de kosten van de isolatie. En die nieuwe offerte zal toch niet anders zijn dan de oude? Of je die nieuwe offerte tekent of niet, je hebt toch de afspraak gemaakt dat er 2 juli noppenfolie zou worden geplaatst? Nou die afspraakt staat nog steeds alleen wordt het nu wat later.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 20:40
Antwoorden / 1 Vragen

2 dagen geleden was ik ook zwanger goh, wat een heldere opmerking. Bedankt

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2019 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was dat twee dagen geleden dan niet zo? U wilt nu gewoon voor niets isolatie, en dat gaat niet werken.

Podex
door Podex Jul 7, 2019 om 15:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben dit toch zelf aangeboden? Anders was ik er niet eens over begonnen.

ma
door malty - Jul 4, 2019 om 15:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het 20 min. duurt om de parels in de kruipruimte te spuiten, hoelang zal het wel niet duren om ze eruit te zuigen?
Ze willen nu, kostenbesparing voor hun, de parels in de kruipruimte laten en u alleen voor de noppenfolie laten betalen.
Daarmee niet akkoord gaan, als ze erop staan dat u de noppenfolie-isolatie afneemt dan mag u eisen dat de parels uit de kruipruimte worden verwijderd.
Hoe ze dat doen is niet uw zorg, maar ik verwacht dat ze de parels er niet uit gaan halen, kost teveel en verdienen dan niets meer aan dat noppenfolie.
Afgezien daarvan, ik neem aan dat het bedrag van de nieuwe offerte voor de noppenfolie en wat u nu betaald hebt voor de spouwmuurisolatie samen gelijk is aan het bedrag van de oorspronkelijke offerte en u nu niet extra laten betalen.

Podex
door Podex Jul 4, 2019 om 20:42
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ze hebben nu de factuur aangepast en alleen de spouwmuurisolatie in rekening gebracht. Vervolgens een nieuwe offerte gestuurd met enkel de noppenfolie isolatie. Deze heb ik ook niet getekend. Plus ze hebben telefonisch 2 keer aangegeven dat wij niet verplicht zijn om noppenfolie nog te nemen en dat de parels niet in rekening worden gebracht. Ze nemen alles op dus dan gaan ze het maar terug luisteren

gerbera
door gerbera - Jul 4, 2019 om 22:57
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat u niet zozeer een probleem heeft dat er parels gebruikt zijn. Het bedrijf wil alsnog noppenfolie aanbrengen maar dat zal wat duurder zijn dan de parels. U hoeft dan dus niet voor de parels te betalen maar wel voor de folie. In dat geval zullen ze wel de parels moeten verwijderen om de folie aan te kunnen brengen. Maar als ik het zo lees wilt u de boel gewoon zo laten en de parels gratis hebben. Maar zo werkt het niet, materiaal en arbeidsloon zal gewoon betaald moeten worden, of het nu parels of noppenfolie is.

1paul
door 1paul Jul 5, 2019 om 11:48
3188 Antwoorden / 0 Vragen

of het bedrijf de parels er uit haalt of niet is aan hen uiteraard, in dit geval hoeft de klant hier niet voor te betalen en moeten ze alsnog de eerste overeenkomst naleven, dat wil zeggen voor de geofreerde prijs de noppenfolie leveren maar dan wel de geofreerde prijs die op de eerste overeenkomst staat...

Podex
door Podex Jul 5, 2019 om 19:15
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat niet om wel of niet afnemen van de folie, het is beloofd dat wij niet voor de parels hoefden te betalen en aangezien de folie en parels samen nogal onzin is hebben ze dit ook niet aangeraden. Alleen nu zeggen twee mensen aan de telefoon iets anders. Ze luisteren het bandje maar af want de toezegging hebben ze al meermaals gedaan.

1paul
door 1paul Jul 6, 2019 om 07:51
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet voor de parels betaald mogen ze deze weer verwijderen, ze waren geen deel van de overeenkomst die u gesloten heeft met hen...

Podex
door Podex Jul 7, 2019 om 15:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ze moeten het oplossen zonder dat ik daar al te veel overlast van heb. Zie niet hoe de dat kunnen doen.

1paul
door 1paul - Jul 5, 2019 om 11:43
3188 Antwoorden / 0 Vragen

je hoeft de parels niet af te nemen, leverancier zit fout niet jij/jullie EN de leverancier moet alsnog de noppenfolie leveren, doen ze dit niet mag je het bedrag wat dit kost van de rekening aftrekken...

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2019 om 16:29
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@1paul, u heeft mijn bericht niet helemaal begrepen en ook reacties van de TS niet gelezen. Als ik het bericht, en de reacties, van de TS lees wil deze de noppenfolie feitelijk niet meer. Deze is voor de keuze gesteld, noppenfolie aanbrengen dan hoeft deze niets te betalen voor de parels. Geen noppenfolie dan moeten de parels gewoon betaald worden. De TS maakt van "het niet betalen" (voor de parels)  "gratis" m.a.w. denkt dus dat er niet betaald hoeft te worden voor de parels, maar zo werkt het niet. En het bedrijf heeft aangeboden alsnog noppenfolie aan te brengen waarvan de prijs niet anders zal zijn als eerder overeen gekomen en wat ze dan met die parels doen is hun zaak. En het is dan aan de TS of deze al dan niet akkoord gaat met het alsnog aanbrengen van noppenfolie.
Dus wat u hier, en als reactie op mijn eerder bericht, schrijft is allang achterhaald, het bedrijf voldoet aan zijn verplichtingen. En de TS heeft alleen een rekening voor de spouw-isolatie ontvangen, dus er valt niets af te trekken..

ma
door malty Jul 5, 2019 om 20:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik heb begrepen is dat er eerst meerdere keren door de firma gezegd is dat de parels niet betaald hoefde te worden en de TS niet verplicht was om de noppenfolie af te nemen, naderhand zeggen twee medewerkers weer wat anders, dat de folie wel afgenomen moet worden.

Wat er dan met de parels moet gebeuren is niet aan het bedrijf maar aan de TS, eruit dan maar met die parels, kijken of ze dan nog zo happig zijn om de noppenfolie te laten afnemen.

De Ts reageerde vandaag om 19.16 dat de firma twee annuleringen heeft gestuurd.

Podex
door Podex Jul 6, 2019 om 08:42
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt helemaal. En ze nemen alles op tegenwoordig dus laat die twee collega’s het maar uitvechten onderling. Maar heb na donderdag niks meer gehoord behalve de annuleringen van de bodemisolatie.

panter22
door panter22 - Jul 6, 2019 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Om welk bedrag gaat het wel niet? Volgens deze site gaat het om zo rond de €1000.
En dat zou een medewerker zo weggeven? Rommelig bedrijf,
https://www.isolatie-weetjes.nl/kruipruimte-isolatie/kosten-kruipruimte-isolatie/

Podex
door Podex Jul 6, 2019 om 11:08
Antwoorden / 1 Vragen

Rond de €800 voor de bolletjes. En ja ze hebben aangegeven dat het hun fout is en wij dit dus niet hoeven te betalen.

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2019 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan moet u wel de folie afnemen.

Podex
door Podex Jul 7, 2019 om 15:08
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dit hebben ze in eerste instantie niet gezegd. Toen weer wel en later weer niet.

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2019 om 12:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Samengevat: bedrijf maakt een fout, wil die fout netjes oplossen maar de klant wil maximaal van die fout profiteren.

Podex
door Podex Jul 7, 2019 om 15:07
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, heb ze ook gezegd dat ze de balletjes weer mogen verwijderen toen alles nog open lag maar ze moesten verder. Folie had er wat mij betreft ook meteen tegenaan gekund. Ze moeten het oplossen zonder dat ik daar veel overlast van heb. Hoogzwanger en weer de vloer open trekken zie ik niet zitten.