ko
door koensterker Oct 26, 2017 om 20:48
Huishouden & energie

Verlengsnoer voor koel/vriescombinatie Bosch uitsluitend via klantenservice

Ik vraag me af waarom in de handleiding van mijn Bossch koel/vriescombinatie staat dat een verlengsnoer uitsluitend via hun klantenservice besteld mag worden. Het lijkt mij duidelijk dat het een dikke verlengsnoer moet zijn. Ik kan me toch laten adviseren in een goede ijzerwarenwinkel?
Wie weet het?

11419 12 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 26, 2017 om 20:53
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar n fysieke winkel, koop snoer 3 x 1,5 met de lengte wat u denkt nodig te hebben,doe de stekker en contra er aan en klaar is t.

Bij BOSCH zijn ze van de ratten besnuffeld

Fl
door Fletwed - Oct 26, 2017 om 20:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hetzelfde als je een Lasagnepakket van Knorr koopt, vragen ze ook om Lasagnebladen van Knorr te kopen... gaat meer om bijverkoop, dan dat het noodzakelijk is voor jou als consument. Neem gewoon een verlengsnoer dat je al hebt of dat je kan kopen bij de bouwmarkt / electronicazaak.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2017 om 20:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, natuurlijk kunt u zoiets zelf kopen. Maar... waarschijnlijk hebben ze de onder garantie genoemde voorwaarden genoemd dat dit (hun) verlengsnoer alleen onder de garantie valt? Moet u even zelf kijken in hun voorwaarden.

tdmduc
door tdmduc - Oct 26, 2017 om 20:57
704 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft alles met veiligheidsvoorschriften i.c.m. aansprakelijkheid te maken.

Apple wil ook graag dat je een oplader van hunzelf koopt, want al die anderen zouden wel eens brandgevaarlijk zijn.

Gewoon bij de Action/LIDL/Bouwmarkt een goede dik geaard snoer of stekkerblok halen.

Giel h
door Giel h - Oct 26, 2017 om 20:59
1 Antwoorden / Vragen

Dat is uiteraard om wat te verdienen.
Als u koel/Vries kast niet op kracht stroom werkt  waar ik wel van uit ga.
Kunt u een gewoon verlengsnoer gebruiken.  Ik persoonlijk raad wel een wat duurdere aan inpv action kwaliteit

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2017 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien mag u van Bosch ook alleen maar een of achterlijk duur schoonmaakmiddel gebruiken om die vriezer schoon te maken.

Ze zijn een beetje kierewiet. Zolang u meer geen dun schemerlampensnoertje gebruikt, want het moet wel geaard zijn.

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2017 om 21:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er mag trouwens ook alleen Campina melk bewaard worden in die koelkast.

kv
door kvjapio - Oct 26, 2017 om 21:18
281 Antwoorden / Vragen

Ja hoor, dat kan. U kunt ook een dik snoer met aardleiding tegen een vriendelijke prijs bij de Action aanschaffen. Ik gebruik ze tot tevredenheid voor allerlei apparaten, dus ze moeten ook goed zijn voor uw combi.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 26, 2017 om 21:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou liever een paar euro meer betalen voor een echt goed snoer.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2017 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Gaat er bij u dan ander stroom doorheen? Dat u een speciaal snoer prefereert?

tdmduc
door tdmduc Oct 27, 2017 om 08:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

groene stroom heeft een ander snoer nodig

:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 27, 2017 om 11:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger uiteraard dezelfde stroom. Maar een wat beter snoer blijft mooi flexibel terwijl sommige van die goedkope snoeren na een jaar keihard zijn en uitgedroogd lijken.

ko
door koensterker - Oct 26, 2017 om 21:37
41 Antwoorden / 45 Vragen

bedankt allemaal!

jo
door jorisw - Oct 26, 2017 om 22:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Jouw werkgever zal de klanten waarschijnlijk ook adviseren om zoveel mogelijk bij jullie in te kopen lijkt me (hoop ik tenminste voor je, zal wat zijn als de werkgever klanten naar een concurrent stuurt).

gerbera
door gerbera - Oct 26, 2017 om 22:09
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan me toch laten adviseren in een goede ijzerwarenwinkel?
Zou dan maar naar een electrawinkel gaan maar dat terzijde.
Het is een truc van Boss om bij eventuele callamiteiten onder enige verantwoordelijkheid uit te komen. Stel er onstaat een defect en/of kortsluiting aan of door de kast dan is de oorzaak het verlengsnoer want dat is niet het originele. Ik denk ook niet dat het om een (standaard) verlengsnoer gaat maar om een langer snoer (3x2,5 quadraad) wat direct op de kast aangesloten moet worden.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2017 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is al heel lang: kwadraat.;-)) Prefereer u de ouderwetse schrijfwijze, dan is het quadraat.

gerbera
door gerbera Oct 26, 2017 om 23:04
7366 Antwoorden / 14 Vragen

ff niks anders te doen? Kniesoor die daar op let, quadraat. zet daar de spellingscontrole maar ff op.

costnix
door costnix Oct 27, 2017 om 01:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de spelling van 1858 :-(

tdmduc
door tdmduc Oct 27, 2017 om 08:44
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik bovenin al zei dus.....aanspraaklijkheid en veiligheidsvoorschriften fabrikant.

tijger1
door tijger1 Oct 27, 2017 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix. Quadraad spelling van 1858?;-))

Maar dat hele gedoe zal slaan op het vervangen van het korte snoer door een langere, niet op een gewoon verlengsnoer.

gerbera
door gerbera Oct 27, 2017 om 11:16
7366 Antwoorden / 14 Vragen

@ tijger1, Moet je ff invullen, office 2016 word, Quadraat of Quadraad.

Maar dat hele gedoe zal slaan op het vervangen van het korte snoer door een langere, niet op een gewoon verlengsnoer. Gelukkig dat u dat wel snapt.

Cookies
door Cookies Oct 27, 2017 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerbera, als ik dat doe wordt voorgesteld 'kwadraat'.

gerbera
door gerbera Oct 27, 2017 om 11:25
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt als u dat doet met een T dan wordt de nieuwe spelling getoond, met een D wordt geen foutmelding gegeven.

ro
door ron503 - Oct 27, 2017 om 11:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Elk verlengsnoer die voorzien is van randaarde is geschikt maar hou de lengte van het snoer zo kort als mogelijk. Bosch bedoeld waarschijnlijk een netsnoer van een bepaalde lengte die i.p.v. het oude netsnoer wordt gemonteerd.