wo
door wonderland_1 Mar 12, 2009 om 20:31
Huishouden & energie

Verontruste burgers eisen re-nationalisatie energiebedrijven

Geachte Jan Peter Balkenende,

Wij zijn verontruste burgers die sinds de energiemarkt is vrijgegeven met niets anders dan administratieve ellende en hogere energierekeningen zijn geconfronteerd.

Uw visie op hoe een geliberaliseerde markt de consument meer vrijheid en macht geeft, is een illusie gebleken. En heeft ons gedesillusioneerd, verward, machteloos, armer, en gefrusteerd achter gelaten.
Er blijkt een enorme discrepantie te zitten in de manier waarop "de markt" werkt en hoe consumenten behandeld en benaderd wensen te worden.

Zoals maar weer eens te meer blijkt uit de enorme waslijst aan klachten die sinds de liberalisering van de energiemaatschappijen hier op de site van Vara-KASSA zijn ontstaan.
Om nog maar niet te spreken over de algemeen gevoelde verontwaardiging van de consumenten en burgers die lijdzaam toezien hoe de managers zichzelf enorme bonussen toekennen over de rug van de consumenten.
Was het bedrijf nog in handen van de staat geweest dan was zulks vast nooit voorgekomen!

Wij zijn van mening dat met een re-nationalisatie van de energie bedrijven de rust zal weerkeren in menig huishouden.
*  Dat de staat dan weer controle kan uitvoeren op de hoogte van bonussen die managers mogen ontvangen.
* Dat de onoverzichtelijke wildgroei van energiebedrijven daarmee een halt wordt toegeroepen.
* Dat de staat met die ingreep laat blijken dat met diezelfde wildgroei en samenhangende ( blijkbaar moordende) concurrentie de consument helemaal niet geholpen is
* Dat zodra de bedrijven weer zijn gerenationaliseerd er weer meer ruimte ontstaat in nederland om de zo noodzakelijke vernieuwingen en investeringen in groene en duurzame energie de juiste impuls te geven. Waar nu de bedrijven elkaar blijven aankijken en niets doen, aangezien enkel het maken van winst op de korte termijn hun enige doel lijkt te zijn, zou de regering de economie en het milieu een enorme positieve impuls geven met een re-nationalisatie. Want wat energie betreft is een lange termijn visie onontbeerlijk, zeker als Nederland alsnog de doelstellingen uit het verdrag van Kyoto wil halen.

Wij hopen dat u gehoor zult geven aan onze oproep, de energiebedrijven weer nationaliseerd en daarmee ook de uitverkoop van de energiemaatschappijen aan het buitenland een halt toeroept.

Hoogachtend,

E. Wonderland
Venlo

(naam en email bekend bij de redactie)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

BENT U OOK VOOR RE-NATIONALISATIE VAN DE ENERGIE MARKT?
WILT U OOK EEN EINDE MAKEN AAN DE CONTINUE STROOM VAN REDENEN WAAROM OOK DIT KEER WEER UW ENERGIE REKENING MOET WORDEN VERHOOGD?

TERWIJL DE ENERGIE BEDRIJVEN WAT DE VERHOGINGEN BETREFT STEEDS MET DE VINGER NAAR DENHAAG WIJZEN, EN DE POLITIEK IN ANTWOORD DAAROP TEGEN DE CONSUMENTEN ZEGT DAT ZE VOORAL SLIM MOETEN INKOPEN! SORRY DEN HAAG, MAAR DAAR ZIJN WE NIET MEE GEHOLPEN!

WE ZIJN GEEN DOMME CONSUMENTEN DIE NIETS BEGRIJPEN
WE STAAN NIET MET ONZE RUG TEGEN DE MUUR!
OOK U KUNT IETS DOEN!
HET IS TIJD DAT WIJ ALS CONSUMENTEN DUIDELIJK MAKEN DAT WE STRUCTURELE VERANDERING WILLEN. IN PLAATS VAN ALS ENKELING TE MOETEN VECHTEN TEGEN ENERGIE LEVERANCIERS SLAAN WE DE HANDEN INEEN!

ALS U HET EENS BENT MET DEZE OPROEP, LAAT DAN EEN REACTIE ACHTER

IK WIL VARA KASSA VRAGEN DE REACTIES OP DEZE SITE TE VERZAMELEN EN DOOR TE STUREN AAN DENHAAG.

U KUNT OOK ZELF AAN DEZE OPROEP NOG UW EIGEN WOORDEN TOEVOEGEN MOCHT U DAT WILLEN.

ALVAST HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR HET ACHTERLATEN VAN UW REACTIE!

294 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2009 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ja de wereld moest gered worden en protesteren heeft geen nut > Lelijke racisme werd er tegen je gezegt .De wereld moeten wij redden en dat hebben wij 60 jaar lang gedaan .Alles is onder het mom Jij laat die mensen toch niet barsten . Nu is er zoveel uitgedeeld tot vele van de mensen het geld van hun ouders WAO-ers en toekomstige WAO-ers hebben weergeven .Als jij dan zo verschikkelijk jou ouders haat .Moet daar de andere ouderen dan onder lijden . NU ZIJN WIJ EEN ONTWIKKELINGLAND EN KUNNEN WIJ GAAN BEDELLLEN GEFELISITEERD ZOU IK ZEGGEN. SCHRIJFT ALLE XXXXXXXXXX GOEDE DOELEN MAAR AAN .

GEEF ZE EEN VINGER EN ZIJ ZULLEN JE HAND AFHAKKEN EN "NU"

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin oproep!!

Administratief gaat er nog wel eens wat verkeerd maar dat gebeurde ook voor de liberalisatie. De prijs voor energie bestaat voor 40% uit belastingen!! Hoezo bonussen over de rug van consumenten? Ik vraag me af welk E-bedrijf nog aan de consument verdient.