ab
door abbekerk14 Apr 19, 2009 om 14:06
Huishouden & energie

Vervuiling op buitenmuur

De daktrim laat zware sporen na op de gele buitenmuur. Hoe kan ik deze strepen verwijderen?

473 2 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 20, 2009 om 02:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Abbekerk,

Wanneer het aluminium daktrim betreft, zie ik het somber voor u in. Misschien dat er met een staalborstel nog wat weg te halen is, doch aluminiumoxide trekt, als het lang zit, in de steen.

Kunt u nog wat wegkrijgen, vervang dan de aluminium daktrim door een Roest Vast Stalen. Die oxideert nagenoeg niet en laat dus minder strepen na. Anders zult u er mee moeten leren leven.....

Dit probleem (steenvervuiling) doet zich nog in versterkte mate voor bij huizen in witte breuksteen.

Zo'n 20 jaar geleden moest hier alles op Spanje/Frankrijk/Italië lijken. Huizen zo licht mogelijk was mode. Alleen vergat men toen dat het hier veel meer (zuur) regent en er veel meer verkeer (roet) op de kM² aanwezig is dan in Spanje.

Hardware ERror MAN. (heeft rode handvormsteen met 60 cm dakoverstek)

blekkie
door blekkie - Apr 20, 2009 om 08:43
18 Antwoorden / 7 Vragen

hoi denk niet dat het de daktrim is meer de ansluiting van de daktrimmen er is altijd een opening aansluiting daar gaat vuil tussen zitten ..je moet op het dak de daktrim opnieuw afkitten grt blekkie