Johan 133
door Johan 133 May 22, 2011 om 23:17
Huishouden & energie

Vraag broodbakmachine

Hallo,

Ik ben in het bezit van een broodbakmachine van het type Holand Electro Combinatie .
Tijdens het starten van het programma doet de kneedhaak zijn werk niet , gevolg na 3 uur brood bakken onststaat er echter alleen maar meel en wat geworden korst.

Mijn vraag is hoe los ik dit op het apparaat geeft geen foutcode aan.

Bedankt voor het meedenken.

24856 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doet de kneedhaak helemaal niets of doet hij het niet goed(genoeg) ?
Heb je het al eens met een ander programma geprobeerd ?

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanja133 schreef op zondag 22 mei 2011, 23:17: Hallo,

ITijdens het starten van het programma doet de kneedhaak zijn werk niet , gevolg na 3 uur brood bakken onststaat er echter alleen maar meel en wat geworden korst.

Hm.. mijn broodbakmachine (van de LIDL) deed na 2 jaar en 2 maanden (van de 3 yr garantie) ook niets meer.. nou ja - de kneedhaken dan.. de rest wel.. weet niet wat er mis was (op de reparatie bon stond "aandrijfwerk hersteld") - en tsja.. dat daar wat mis mee was had ik zelf ook al bedacht. Maar waar ik eigenlijk heen wil - blijkbaar is dit (in elk geval in mijn geval, al zegt dat misschien niet veel) toch nog redelijk cost-effective te repareren.. werkbaar genoeg om dat nog onder garantie te doen zonder e.e.a. total-loss te verklaren... Dus als je nog garantie hebt? probeer het eens..

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kneedhaak stil blijft staan en je hoor de motor wel, is het de overbrenging, meestal een snaar. Aparaat open maken en controleren, mogelijk is de snaar losgeschoten.
Hoor je de motor niet, zit het probleem in de electronica. Als er geen garantie meer op zit, istie total-loss.
Zit er nog wel garantie op, niet open maken, ook niet voor de snaar en retour winkel.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - May 23, 2011 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij rijst de vraag of hij het wel altijd gedaan heeft of dat u hem voor de eerste keer gebruikt,ik heb het nml ook gehad en bleek ik de kneedhaak niet diep genoeg te hebben doorgedrukt waardoor hij niet goed geinstalleerd zat en dus zijn werk niet deed

ve
door verwijderd - May 23, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een bakbroodmachine. Bij ons hebben we het probleem opgelost door de bak 90 graden te draaien en daarna weer op de machine te plaatsen. Meestal staat er een pijltje bij.
Daardoor pakt het raderwerk wél op de kneedhaken en kneedde hij perfect! Misschien lukt het zo bij u ook. Succes, en smakelijk eten. Groet, Adcap

ve
door verwijderd - May 23, 2011 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor al jullie reactie.

Ik heb een tip opgevolgd, de ondekant losschroeven van de Holand Electro Combinatie dat lukt bij vier schroeven wel maar bij twee lukt het niet deze zijn
niet schroefbaar, eat kan ik doen.

Bedankt,

Johan

ve
door verwijderd - May 23, 2011 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanja133

Hoogstwaarschijnlijk zijn dat veiligheidsschroeven waarbij in het midden een bobbel zit met 2 gleufjes daarnaast.
Daar zijn schroevendraaiers en bits voor te koop. Je kunt ook proberen om bij een platte schroevendraaier het middelste gedeelte er uit te vijlen of slijpen en hem zo op maat te maken.
Bij mijn AFK machine zitten er ook 2 van die schroeven onder.
Succes, Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Johan,
doe het volgende om te zien of de snaar eraf is gelopen of gebroken is .
Of dat de tandwielaandrijving een paar tanden mist.
Je hoeft daarvoor de bodem er niet af te schroeven.
Als je de kneedhaak volledig kunt ronddraaien dan is de verbinding met de aandrijving kapot.
De kneedhaak zit op een asje dat een platte kant heeft..
In de kneedhaak zit een gat met dezelfde vorm als het asje.
De kneedhaak is meestal van aluminium, een enigszins "zacht" materiaal.
Kijk of in het gat in de haak de platte kant nog steeds dezelfde vorm heeft als het asje.
Als die platte kant is uitgelubbert blijft de haak stilstaan
Tenslotte : start de machine zonder kneedhaak en met de klep open.
En voel of het asje heen en weer gaat.
En de hamvraag : hoor je de motor draaien ?

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mensen,

Bedankt voor het meedenken, de oorzaak de snaar was er afgelopen en erg slap
geworden, vervangen is mogelijk maar daar zie ik vanaf, omdat ik hem tweedehands heb overgenomen, ik besluit nu maar om een nieuwe te kopen.

Nogmaals dank,

met vriendelijke groet,

Johan

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 02:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tranen springen me haast in de ogen.Hoe fantastisch we mekaar allemaal hebben geholpen de Broodmachine van Johan tot een einde te helpen. Zou zeggen lever die oude in bij de milieustraat en Krups heeft een hele leuke aanbieding.