pd
door pduppie Mar 30, 2006 om 14:40
Huishouden & energie

Wa verzekering

Ik zoek een aansprakelijkheidsverzekering voor mezelf en 5 poezen.Nu zie ik zoals gewoonlijk door de bomen het bos niet meer,is er iemand die een goede weet? Een verzekering die niet zo duur is en toch uitbetaald.(hoor van die rare verhalen)Bij voor baat heel hartelijk dank

659 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

informeer eens bij de rvs. bevalt mij goed.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een avp verzekering bij de goudse en een paar maanden geleden helaas moeten gebruiken omdat mijn vrouw bij onze dochter helaas een forse schade veroorzaakte dat is zonder problemen door ze opgelost ( alles betaald ) wel op dagwaarde mar genoeg om alles tevervangen

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die poezen maken niet uit, huisdieren zijn automatisch meeverzekerd. Jaren zelf bij Dlta LLoyd verzekerd.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Duppie,ongetwijfeld heb je een zorgverzekering.De maatschappij waar  ik verzekerd ben heeft naast de zorgverzekering ook andere in portefeuille.Informeer eens men geeft hier en daar extra korting soms wel 5% voor een totaal pakket en dit percentage heeft niets te maken met de poezen.succes fred

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zowel met de ABN-AMRO als ook met Interpolis (Rabobank) goede ervaringen. Ze hebben nog nooit moeilijk gedaan in geval van schade. Ik persoonlijk denk dat onafhankelijke verzekeringsmaatschappijen (die niet aan een bank, dus andere diensten gekoppeld zijn) wat minder coulant zijn als het om schades gaat.

Succes.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen met een beetje fatsoen in zijn lijf móet een WA verzekering hebben; je weet ten slotte nooit waar, bij wie en wanneer je schade zou kunnen berokkenen - écht slechte verzekeraars zijn er in principe niet, tot het op betalen aan komt. Elke verzekeraar beoordeeld dat per geval en je kan dus niet zeggen die is goed of die is slecht.... inderdaad is het verstandig om bij je huidige verzekeraar te informeren naar zo'n polis in combinatie met andere verzekeringen kan dat een aardige premiekorting opleveren (ook op de al lopende verzekeringen) sluit meteen een rechtsbijstandverzekering af(!) voor een paar euro- veel plezier > OOK als de WA verzekering moeilijk doet bij uitkeren!!!

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een WA verzekering wordt een A.V.P. Aansprakelijkheids Verzekering Particulieren genoemd en kan tegen een geringe jaarpremie bij alle verzekeraars worden afgesloten bij voorkeur in combinatie met uw inboedel- of opstalpolis. De keuze is een AVP voor alleenstaanden en een gezinspolis; in uw geval dus alleenstaande. Huisdieren zijn dan meeverzekerd (paarden tot maximaal 4 sts).

De polis dekt uw aansprakelijkheid in de hoedanigheid van particulier en/of eigenaar van uw woning en de huisdieren. Ingeval van schade aan derden zal in eerste instantie de aansprakelijkheid moeten worden vastgesteld en op die grond zullen een aantal van de ingediende claims kunnen stranden. Als aansprakelijkheid vast is komen te staan dan wordt er uitgekeerd op basis van dagwaarde. Dagwaarde is gelijk aan nieuwwaarde verminderd met afschrijving wegens ouderdom en slijtage. Dit bedrag is in principe dus ook gelijk aan het bedrag waarvoor u wettelijk gezien aangesproken kunt worden.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren goede ervaringen met Univé
groet,
UwJurist

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verzekeren van de poezen is mogelijk, moet wel apart wordt vermeld. Mijn 2 honden zijn ook verzekerd bij Fortis. Moet u wel denken dat  alle schaden niet worden vergoed! Aansprakelijk ben u nog steeds mits u kunt aantonen dat schade niet door uw schuld zijn tot stand gekomen. (als een kat in de gordijn klimt bij uw buurvrouw, ben u verantwoordelijk, immers heeft u niet opgelet dat de kat in de mogelijkheid was om dit te doen.) Er bestaat andere dieren verzekeringen voor huisdieren, zoals ziekteverzekering etc....

Kunt u a.u.b. vermelden wat u precies denk over verzekeren van de poezen?

m.v.g.Robert

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lelyonnais. Bij een WA verzekering ook wel A.V.P. genoemd zijn de huisdieren automatisch meeverzekerd. Dus de poesjes hoeven niet apart verzekekerd te worden.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in Zeeland of Noord-Brabant woont biedt ZLM een uitstekende WA-verzekering voor maar €25 per jaar. Ik heb met ZLM al dertig jaar alleen maar goede ervaringen gehad. ZLM wordt ook altijd als goed en goedkoop beoordeeld bij consumentenonderzoeken.

ve
door verwijderd - May 3, 2006 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een vorige reactie wordt gezegd dat de dieren niet apart hoeven te melden omdat ze dan zowiezo in het paket zit! Uit ervaringen, is het wel beter om dit echt te melden. Zou u een conflict hebben met iemand en de verzekering doet moeilijk, zou het nu staan dat de dieren wél apart zijn vermeld.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - May 3, 2006 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben een WA verzekering bij Interpolis (Rabo). Hier vallen ook huisdieren onder. Wij zijn er bijzonder tevreden over.

Helaas hebben we er al een paar maal een beroep op moeten doen. Bij de
melding van schade werd nooit moeilijk gedaan, maar dan stond het
bedrag eerder op onze rekening dan het probleem opgelost was.

Als je er al je verzekeringen ( inboedel, auto, doorlopende reisverz.)
onderbrengt, kan je bij die "alles in een polis" ook nog een leuke
korting krijgen.

Succes met zoeken.

Gnarfje