Iedere zaterdag om 19.05 uur op
diny seijkens-klinkenberg
door diny seijkens-klinkenberg Dec 22, 2017 om 19:17
Huishouden & energie

Waar meot ik zijn om de BTW terug de vragen van de zonnepanelen gekocht 02-07-2012

Ik heb hier boven gelezen dat de BTW terug gevraagd kon worden van zonnepanelen gekocht voor Juni 2013 Dat moest wel voor 1 Jan. 2018 anders kon het niet meer , dus dat wordt kort dag.
Onxe zijn gekocht in 2012 en nu weet ik niet hoe we dat BTW bedrag kunnen  terug krijgen.

4500 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 22, 2017 om 19:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt mij zeer onwaarschijnlijk in de oren. Maar als het u lukt hier een vraag re stellen dan lukt het u ook om, Google te raadplegen.
Als u hierover gelezen heeft, pak dat tijdschrift of die krant er dan bij.

Cookies
door Cookies Dec 22, 2017 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat op de homepage van Kassa.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 19:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola die lees ik dus nevernooit :-)
Maar dan had ts ook even kunnen zoeken toch?

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2017 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u dat per omgaande moeten regelen bij de belastingdienst. Daar moet u zich eerst voor aanmelden als ondernemer. Vraag me af of dat nog op tijd gaat lukken.

Dus dinsdag meteen bellen 0800-0543.

ik las ook nog dit.

https://www.btwterugvragenzonnepanelen.nl

Is wel een commercieel bedrijf, maar als u die de 27 ste belt zou het nog moeten lukken.

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2017 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 19:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heb zowel frontpage als artikel gelezen maar het woordje mogelijk zet me toch aan het denken.
Huiseigenaren die vóór 20 juni 2013 zonnepanelen hebben gekocht, kunnen mogelijk alsnog de btw over de aanschaf en installatie van de panelen terugkrijgen.

getty
door getty Dec 22, 2017 om 19:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Diewilik: deze regeling bestaat al jaren en kan gewoon. Waaraan twijfelt u?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 23:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Getty het woordje mogelijk klinkt alsof er nogal wat voorwaarden aan vast zitten.

marita5
door marita5 Dec 23, 2017 om 08:09
11557 Antwoorden / 15 Vragen

@Diewilik , lees eens in de link van @Carola.83 benedenaan de reacties , daar reageert de webcare van vereniging eigen huis .

Zo
door Zonneschijn131 - Dec 23, 2017 om 04:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ja zeker kun je de BTW terug vragen.
Dat hebben wij ook gedaan,maar een bedrijf heeft het voor ons keurig geregeld.
En dit is zeer betrouwbaar en heet: De centrale BTW teruggave en het zit in Lisse.
Je kunt ze bellen voor informatie: 085-4866900
Als je de BTW terug krijgt,dan trekken zij er een klein bedragje vanaf voor hun werk.
Maar je houd er veel meer van over.
Ze vertellen en mailen je alles van te voren, zodat je precies weet,waar je aan toe bent.
Omdat het kort dag is,kun je ze zo snel mogelijk bellen.

getty
door getty Dec 23, 2017 om 09:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Totaal onnodig, duur en spam

dit kan men prima zelf regelen!

Zo
door Zonnepanelen13 Dec 23, 2017 om 18:26
Antwoorden / Vragen

Is dat een advertentie? En Centrale BTW teruggave is nog duur ook, bij elkaar Euro 180. Er zijn zoals hierboven aangegeven wordt, veel goedkopere te vinden of doe hetzelf via een stappenplan. Bestaat wel uit 3 pagina's bij Vereniging Eigen Huis

marita5
door marita5 - Dec 23, 2017 om 09:38
11557 Antwoorden / 15 Vragen

@zonneschijn131 ,

Veelgestelde vragen De Centrale BTW :

Ik heb voor 20 juni 2013 zonnepanelen gekocht en laten installeren. Krijg ik de BTW terug?

NEE, de Belastingdienst verleent in beginsel geen teruggaaf omdat de aanschaf eerder was dan de uitspraak van het Europese Hof van Justitie. De Belastingdienst meent dat de uitspraak geen terugwerkende kracht heeft. Ofwel; op het moment van aanschaf was je geen BTW ondernemer en dus heb je geen recht op teruggaaf van BTW. Je kunt proberen om je alsnog te registreren. Wij nemen de aanvraag echter niet in behandeling .

Tegenstrijdig : Ook voor BTW terugvragen op zonnepanelen gekocht in 2012 en 2013.

Bron : btw-zonnepanelen.nl

door 14peter - Dec 23, 2017 om 14:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

Pas op voor partijen die dat wel voor u willen regelen en zo ook een graantje mee willen pikken. U kunt het eenvoudig zelf regelen, kwestie van een formuliertje invullen en opsturen. Meer info hier