ha
door hansoos Jun 29, 2018 om 14:46
Huishouden & energie

Waarom nog steeds koken op gas?

Geachte,

Valt me op dat , nu we allemaal bezig zijn met energie omslag  ,  wat betekend oa  koken niet met gas maar met elektra…er NERGENS waar dan ook , kook programma’s zijn waar elektrisch gekookt word ??????

Zou graag van jullie horen ( kijk graag naar kook programma,s )  hoe jullie hier tegen aankijken.

In afwachting ,

Hans
[Edit redactie: persoonsgegevens]

2115 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2018 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het water nou kookt door gas of doir elektra? Wat is het verschil?

simon55
door simon55 Jun 29, 2018 om 21:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

1  =  Theewater

2  =  Koffie  water

tijger1
door tijger1 Jun 29, 2018 om 21:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, dat scheelt. :-))

audb
door audb Jul 6, 2018 om 19:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Electrich is goedkoper als je de rest warmte gaat gebruiken wat bij gas niet kan.

Maar wat nog beter en sneller gaat is de magnetron en het verbruik is ook nog eens minder dan op gas of electra koken.

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2018 om 14:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Stel uw vraag aan de redactie van Kassa, naar beneden scrollen en op contact drukken: u bent nu op het forum. Trouwens niet handig om uw persoonlijke gegevens op een openbaar forum te plaatsen. U kunt dit weghalen door op uw vraag/mededeling bij potloodje te drukken en het te verwijderen. Dit kan binnen 1 uur na plaatsing.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 29, 2018 om 15:10
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Electrisch koken komt langzaam op gang maar het begin is er:
http://www.francescakookt.nl/15-jaar-later-dit-vind-ik-nu-van-elektrisch-koken/

me
door mein33 - Jun 29, 2018 om 15:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uiterlijk 2050 zijn ook alle 'kookprogramma's' overgestapt op een elektrisch kookplaatje.
Tot zover niets om u zorgen over te maken.
 En al die 'kookprogramma's' waar u naar kijkt zijn herhalingen van herhalingen die weer worden herhaald om de kookliefbebber ten dienste te zijn bij zijn/haar liefde voor het koken, maar ze stammen allemaal nog uit de tijd dat de plotseling opgekomen gekte rond de energietransitie nog niet bestond, vandaar het gaspitje (meestal propaangas).

gerbera
door gerbera - Jun 29, 2018 om 15:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wij koken al ruim 45 jaar op electra en zou het verschil niet weten tussen gaskoken en electrakoken. Koken is koken en moet het napruttelen doe je hetzelfde als met gas, ff een standje lager. Het enige verschil is dat electra iets trager op gang komt maar daarentegen, na uitschakelen, nog geruime tijd de boel warm houd. Dus het is gewoon ff wennen maar daar hebben ze de gebruiksaanwijzingen er voor bij geleverd. Maar mogelijk zal u gebeld worden misschien wel om u uit te nodigen voor een cursus elektrisch koken. Uw telefoonnummer is inmiddels bekend dus da's het probleem niet.

sc
door schippernaastmathilde Jun 30, 2018 om 03:11
38 Antwoorden / Vragen

Het enige verschil is dat electra iets trager op gang komt maar daarentegen, na uitschakelen, nog geruime tijd de boel warm houd. Dus het is gewoon ff wennen maar daar hebben ze de gebruiksaanwijzingen er voor bij geleverd.

Ik durf te wedden dat mijn inductie kookplaat sneller is. Na uitschakelen is ie ook gelijk koud.

gerbera
door gerbera Jun 30, 2018 om 16:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom zouden we wedden, het gaat de Ts om kookprogramma's voor elektriesch koken en niet of uw plaat nou sneller is dan de mijne.

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 29, 2018 om 15:58
509 Antwoorden / Vragen

Hoezo allemaal? Ik stap niet over omdat een paar millieucriminelen vano.a GL dat door je strot proberen te douwen.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 29, 2018 om 16:07
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Ik dacht aan Groningen.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 29, 2018 om 16:17
509 Antwoorden / Vragen

Beetje minder ruzie met Rusland maken ,dan kunnen we net als Duitsland het gas uit Rusland halen.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 29, 2018 om 16:23
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Verplaatsen we de aardbevingen dan niet?

Grunnen.
door Grunnen. Jun 29, 2018 om 17:00
509 Antwoorden / Vragen

Je zou zeggen aardbevingen in Groningen ,daar zal iedereen wel overgestapt zijn naar andere enenergiebronnen Nee dus ook in Groningen zitten ze nog steeds aan het gas. Ze moeten de schade aan de Groningers vergoeden Nee het enige wat verplaatst wordt is geld in de zakken van de installateurs

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 11:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En een reden voor extra belasting heffing voor de burger en minder voor de Shell/NAM.

bi
door bigale50 Jul 2, 2018 om 12:11
25 Antwoorden / 1 Vragen

Geheel eens met VT1126, die hysterie om het klimaat loopt nu uit de hand. Van het gas af, wie moet dat betalen? De gewone man.
Bovendien is op gas koken veel prettiger en goedkoper, ik zie een chinees niet wokken op een inductieplaatje.

ro
door ron503 - Jun 29, 2018 om 17:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De enige kookzender die Nederland rijk is gebruikt in sommige programma's wel inductiekookplaten. Elektrische kookplaten zijn niet bijster populair want ze zouden stroom vreten en in de oudheid was dat ook zo omdat de kookplaten niet thermostatisch geregeld werden en de pannen kostbaar waren omdat die een vlakke bodem moeten hebben. Wat mij betreft mag de elektrische kookplaat meer gepromoot worden dan dat nu het geval is en het accent leggen op de energiezuinigheid en de gebruiksvriendelijkheid van de kookplaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2018 om 18:53
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen bijzondere vraag want er zijn zeker en vast ook kookprogramma's waar electriciteit als warmtebron in plaats van gad wordt benut.
Daarbij ook, als al gezegd? Wat is het verschil? Ik heb, ter verduidelijking een gasplaat maar ik gebruik overwegend een losse electrische. Nog geen inductieplaat omdat die het voordeel heeft om na uitschakelen ook meteen koud te zijn en bij een keramische is het aan te bevelen op een eeder moment de knop naar laag te draaien omdat die langer warm blijft. Raar maar waar, mijn energierekeing is voordeliger.

Daarbbij ook: ik heb een jaar of 10 in België gewoond met overwegend electische kookinstrumentaria. Groot voorderel bovendien: nooit kans op een gasexplosie of koolmonoxide vergiftiging.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 11:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou dat vind ik een juiste reden om over te stappen. Niet die hele flauwekul over het milleu.

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2018 om 23:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"We"? Ik niet hoor, ik hou me meer bezig met hoe de Groningers keer op keer belazerd worden en dat "de rest van Nederland" zich niet zo druk daarover lijkt te maken en het wel best vindt.
Heeft u zich er al eens in verdiept waar die electriciteit vandaan komt, moet komen? En wat realiseerbaar is, en waar u beslist tegen bent?
Als u iets vindt kunt u voortaan beter voor zichzelf spreken en niet over "we".

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 11:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

+ heleboel.

Wetenschapsjournalist en chemicus Simon Rozendaal ziet het hoofdschuddend aan. Gas is een stuk klimaatvriendelijker dan velen denken, betoogt hij. ,,Maar we staren ons blind op wind- en zonne-energie.” Hij waarschuwt: ,,De burger krijgt straks de rekening gepresenteerd.”

Grunnen.
door Grunnen. Jul 2, 2018 om 15:21
509 Antwoorden / Vragen

Inderdaad want als je er achterkomt dat je 10 -20000 euro kwijt bent voor een warmtepomp  installatie als vervanger van CV ,wil je ook liever gas uit Rusland

ma
door maarten heest - Jun 30, 2018 om 07:54
463 Antwoorden / 0 Vragen

Op de keukenafdeling van Ikea zijn tegenwoordig veel inductie-kookplaten te vinden. Het is slechts een kwestie van tijd dat heel veel mensen er een zullen hebben en dat ze ook in kookprogramma's te zien zijn. Het is net iets te vroeg voor de kijkbuismensen denk ik.

audb
door audb Jul 6, 2018 om 20:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beter is om een dudere te nemen.

Die van Ikea zijn van Whirlpool en zijn echt budget dingen overigens moet je ze door een erkende electra monteur aan laten sluiten zelfs al kunnen ze gewoon op 230 v en/of hebben ze een stekker toch is het verstandiger om ook dan een extra groep in de groeppen/stoppenkast aan te laten brengen.

sc
door schippernaastmathilde - Jun 30, 2018 om 14:30
38 Antwoorden / Vragen

Als je op inductie kookt heb je een enorme energiebesparing als je de juiste pannen hebt. Wat veel mensen denken is als een magneet blijft hangen op de bodem dat ie dan geschikt is voor inductie. Helemaal fout. Het materiaal wat in de bodem zit bij pannen die je koopt bij de HEMA, Big Bazaar of Blokker is NIET gelijk verdeeld over de oppervlak wat dan inhoud dat de pan maar op een punt bakt. Koop Stainless steel pannen of nog beter Tri-Ply pannen. Ook geen pannen met opgelijmde bodem. Voor kookliefhebbers heb je een leuke videokanaal van Sjef. Ook met sous vide heb ik een goede ervaring (familie traditie).

gerbera
door gerbera Jun 30, 2018 om 22:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Lees nou gewoon de vraag eens goed, het gaat niet over kookplaten pannen e.d. Hoef je ook geen weddenschap met mij voor af te sluiten.

NERGENS waar dan ook , kook programma’s zijn waar elektrisch gekookt word ??????

simon55
door simon55 - Jul 1, 2018 om 13:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u ossenhaas in huis ?
Want die vindt ik lekker.

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2018 om 17:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor soort gas bedoelt u?

tenormin
door tenormin Jul 6, 2018 om 18:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Traangas @aurora1? ;-)

aurora1
door aurora1 Jul 6, 2018 om 20:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha.

gerbera
door gerbera Jul 6, 2018 om 22:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Rioolgas;-))

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2018 om 20:11