ar
door arevenberg Mar 8, 2005 om 18:52
Huishouden & energie

Warm water.

Beste experts,

Hoe lang mag het duren voordat ik warm water in de douche heb? We hebben een huurwoning met een combiketel boven op zolder. Het warme water gaat eerst naar beneden en dan weer naar boven naar de douche. Dit duurt 1 min. 20 voor je echt warm water hebt. Een emmer water is zo weggegooid. Niet echt zuinig. Zijn hier normen voor?

Met vriendelijke groet,

439 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2005 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst even bij de buren informeren of zij het zelfde probleem hebben, dan is er misschien een basis om met de huisbaas te gaan praten.fred

ve
door verwijderd - Mar 10, 2005 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

vaste normen voor de tijdsduur zijn er niet, het is wel een beetje afhankelijk wat voor een warmwatertoestel je hebt.Je zou eens kunnen proberen om in het begin van het warmwater tappen de kraan niet zo ver open te draaien tot dat er warm water is.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2005 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om water te besparen is het simpel om een boiler van 10 liter in het aanrechtkastje te plaatsen.
Deze boiler kan normaal op een 220V stoptcontact worden aangesloten en op de waterleiding die in dit kastje aanwezig is.
Dit soord boiler kun je kopen in de bouwmarkt waar ook een handleiding te vinden is hoe deze moet worden aangesloten.