sa
door sanne1 Mar 17, 2020 om 16:26
Huishouden & energie

Wat is beter, een vast contract of variabele leveringstarieven Essent n

Mijn 2 jarig contract loopt binnenkort af bij Essent.
Eelctra nu € 0,23014 / kWh en Gas € 0,84745 / m3
Ik kan mijn contract verlengen of overgaan op een Variabel-Flexibele looptijd.
Wat is wijsheid????

3486 5 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Mar 17, 2020 om 16:36
540 Antwoorden / Vragen

Via gaslicht.com het goedkoopste 1 jarig contract zoeken met de hoogste overstapbonus. Ik doe dat al 7 jaar op rij met elk jaar een bonus van gemiddeld € 200. Vul wel je echte verbruikswaardes in.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2020 om 16:53
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Opdit moment is het lijkt mij het meest zinnig om geen flexibele looptijd af te spreken omdat mijn inschatting is dat de tarieven voor vooral gas zullen stijgen.

De keuze is evenwel aan u. En let op dat als u zou overstappen naar een andere op basis van 'bonus' dat vaak toch anders uitkomt dan voorgesteld.
Vaak is er dan toch sprake van het gegeven dat de eerder verkregen bonus toch door de werkelijke leverancier wordt geleverd. Bijv. gaslicht.com is een vergelijkingssite en dus geen leverancier: https://www.gaslicht.com/energie-informatie/goedkoopste-energieleverancier en dus niet meer dan een tussenpersoon met een daarop gebaseerd verdienmodel.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Mar 18, 2020 om 11:16
29 Antwoorden / Vragen

"En let op dat als u zou overstappen naar een andere op basis van 'bonus' dat vaak toch anders uitkomt dan voorgesteld."
Onzin. Via Gaslicht werkt het echt en krijg je de bonus zoals afsgesproken. Mits je logischerwijs contractvrij bent.

"Vaak is er dan toch sprake van het gegeven dat de eerder verkregen bonus toch door de werkelijke leverancier wordt geleverd."
Wat bedoel je hiermee?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 18, 2020 om 11:44
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ik bedoel daarmee dat per saldo kan blijken dat het uiteindelijk helemaal niet goedkoper uitpakt.  Ik reageerde met deze toevoeging op de reactie met de overstap tip.  In die zin was de toevoeging als direct antwoord op de vraag overbodig omdat Ts niet aangaf te willen veranderen van leverancier.

me
door mein33 - Mar 17, 2020 om 16:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er zijn verschillende vergelijkingssites, vul daar uw vebruikscijfers in en zie welke aanbieding voor u de meest gunstige is.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2020 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hangt ook nog van uw persoonlijke plannen af. Gaat u binnenkort samenwonen of emigreren, dan geen vast contract afsluiten. Zit dat er niet in, dan een vast contract voor niet langer dan een jaar.

Kijk dus zoals gezegd bij Gaslicht.com wat de prijzen zulken zijn en welke bonus u kunt krijgen. Vraag daarna rechtstreeks bij Essent welke bonus u krijgt als u blijft, en uiteraard wat het tarief zal zijn. Laat dat schriftelijk bevestigen.

Dan kunt u zien of het loont om over te stappen. U kunt bij Essent ook rustig aangeven, ik krijg zoveel bij die en die en voor dat tarief.

sa
door sanne1 Mar 17, 2020 om 18:50
47 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Ik ga niet samenwonen en ook niet emigreren .
Het lijkt mij wel zinvol om te onderhandelen met Essent over een een eventule bonus bij een contractverlening.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Mar 18, 2020 om 11:17
29 Antwoorden / Vragen

Betaal je bij Essent nog altijd voor je automatische incasso?

Pi
door PimJoris - Mar 19, 2020 om 02:28
78 Antwoorden / Vragen

Variabel is vrijwel altijd duurder. Verlengingsaanbiedingen zijn lang niet altijd de beste deal. Over het algemeen wordt één jaar vast aangeraden, maar door actuele ontwikkelingen Kán dat anders zijn.
Heeft u al eens gedacht over overstappen naar een andere energieleverancier? Dat is een fluitje  van een cent en kan ook nóg voordeliger uitvallen door welkomstpremies.
Maak altijd (dus ook wanneer u niet wil overstappen ) gebruik van een online energievergelijker.
U kunt daar alle tarieven vergelijken aan de hand vaN uw eigen gebruiksgegevens (pak uw jaarafrekening erbij), gezinssamenstelling, variabel of vast met verschillende looptijden,etc.
Een goede, onafhankelijke en transparante vergelijker vindt u op www.gaslicht.com
En vindt u het ingewikkeld, dan kunnen de mensen achter deze vergelijker u ook telefonisch verder helpen, zonder kosten of verplichtingen.