tj
door tjj Apr 7, 2004 om 19:10
Huishouden & energie

Wat is mijn recht (2)

We hebben een brief gestuurd naar de afdeling klantenbeheer van de Wehkamp. Vervolgens kregen wij dit antwoord terug.

Naar aanleiding van uw klacht op een door ons geleverd matras,delen wij u het volgende mede.

Uw matras kan worden opgehaald ter beoordeling, hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken. Indien na beoordeling geconstateerd word dat de klacht door verkeerd gebruik,door oorzaak van buiten is onstaan of een normaal gebruiksverschijnsel is, dan zijn wij genoodzaakt uw klacht af te wijzen.
Er zal dan een bedrag van 50euro in rekening worden gebracht en ontvangt u het matras retour. Blijkt dat het een fabrieks fout betreft, dan kan de klacht voor garantie in aanmerking komen.


Wat nu?? Wij hebben geen andere matras waarop we kunnen slapen.
Wij denken dat ze de schuld bij ons neer leggen zodat ze geen garantie gaan geven, en is het normaal dat ze het matras komen ophalen? En als het blijkt dat het geen fabrieksfout is, mogen ze dan E50,00 in rekening brengen?

Vriendelijke groet, Fam Kuipers

407 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

la
door lappetop - Apr 16, 2004 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte Familie Kuipers,

De aanname van de Wehkamp is waarschijnlijk dat u uw matras heeft vervangen door één van hun producten. Het feit dat Wehkamp de matras komt ophalen isgeen vreemd fenomeen zij doen dit met al hun spullen al komt het inderdaa wat vreemd over om ditmet zo'n groot goed te doen.

Voor het berekenen van de 50 euro zijn de meningen verdeeld. De één vind het een redelijke waarschuwing vor bedriegers de ander vindt het een dreigement. Het is uiteindelijk aan u of u zeker weet dat uw matras door een fabrieksfout kapot is.

Wat betreft het niet hebben van een matras tijdens de afwezigheid hiervan is het een telefoonje waard om te achterhalen of de mogelijkheid bestaat of Wehkamp kan langskomen.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Met die 50 euro werpt Wehkamp een drempel op. Ik denk dat zij hier een zeer goede reden voor hebben. Er zal hoogstwaarschijnlijk te veel onterecht geklaagd worden. U zal er dus zeker van moeten zijn dat uw klacht terecht is. Een licht kuilvorming na 5 jaar is bijvoorbeeld normaal bij een goedkope matras.

pi
door piet44m - Mar 7, 2012 om 14:55
27 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik denk dat het aantal dieren(ook het vee) gewoon met een factor 10 terugmoet, want de een naar de andere ziektegolf volgt elkaar op ,en dit ook in het belang van de volksgezondheid dan zijn we meteen van het mestprobleem af, en die vreselijke stank.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer