tj
door tjj Apr 7, 2004 om 19:10
Huishouden & energie

Wat is mijn recht (2)

We hebben een brief gestuurd naar de afdeling klantenbeheer van de Wehkamp. Vervolgens kregen wij dit antwoord terug.

Naar aanleiding van uw klacht op een door ons geleverd matras,delen wij u het volgende mede.

Uw matras kan worden opgehaald ter beoordeling, hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken. Indien na beoordeling geconstateerd word dat de klacht door verkeerd gebruik,door oorzaak van buiten is onstaan of een normaal gebruiksverschijnsel is, dan zijn wij genoodzaakt uw klacht af te wijzen.
Er zal dan een bedrag van 50euro in rekening worden gebracht en ontvangt u het matras retour. Blijkt dat het een fabrieks fout betreft, dan kan de klacht voor garantie in aanmerking komen.

Wat nu?? Wij hebben geen andere matras waarop we kunnen slapen.
Wij denken dat ze de schuld bij ons neer leggen zodat ze geen garantie gaan geven, en is het normaal dat ze het matras komen ophalen? En als het blijkt dat het geen fabrieksfout is, mogen ze dan E50,00 in rekening brengen?

Vriendelijke groet, Fam Kuipers

407 3 Rapporteer

la
door lappetop - Apr 16, 2004 om 13:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Familie Kuipers,

De aanname van de Wehkamp is waarschijnlijk dat u uw matras heeft vervangen door één van hun producten. Het feit dat Wehkamp de matras komt ophalen isgeen vreemd fenomeen zij doen dit met al hun spullen al komt het inderdaa wat vreemd over om ditmet zo'n groot goed te doen.

Voor het berekenen van de 50 euro zijn de meningen verdeeld. De één vind het een redelijke waarschuwing vor bedriegers de ander vindt het een dreigement. Het is uiteindelijk aan u of u zeker weet dat uw matras door een fabrieksfout kapot is.

Wat betreft het niet hebben van een matras tijdens de afwezigheid hiervan is het een telefoonje waard om te achterhalen of de mogelijkheid bestaat of Wehkamp kan langskomen.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Met die 50 euro werpt Wehkamp een drempel op. Ik denk dat zij hier een zeer goede reden voor hebben. Er zal hoogstwaarschijnlijk te veel onterecht geklaagd worden. U zal er dus zeker van moeten zijn dat uw klacht terecht is. Een licht kuilvorming na 5 jaar is bijvoorbeeld normaal bij een goedkope matras.

pi
door piet44m - Mar 7, 2012 om 14:55
27 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat het aantal dieren(ook het vee) gewoon met een factor 10 terugmoet, want de een naar de andere ziektegolf volgt elkaar op ,en dit ook in het belang van de volksgezondheid dan zijn we meteen van het mestprobleem af, en die vreselijke stank.