do
door douwina60 Oct 31, 2022 om 14:08
Huishouden & energie

Wat kan ik daar mee ben geschat op 3500m3 gas terwijl ik maar 600m3 verbruik

wegens einde contrat moesten we een nieuwe leverancier ze schilderden het heel mooi voor maar nu de contract ingegaan is moet ik voor 3500m3 betalen ze waren voor de schating de standen van drie jaar terug gehanteerd terwijl ik maar goed 500 /600 m3 verbruik en ze wilden dat niet corigeren ja to 2200 m3 pas na een jaar

1199 6 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 31, 2022 om 14:15
2071 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat u een variabel contract heeft waarmee u maandelijks op kunt zeggen. Vertel de leverancier dat u wil dat ze dit corrigeren en baseren op het werkelijke gebruik en anders gaat u naar een andere leverancier.

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2022 om 14:15
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Als er 3 jaar geleden iemand woonde met dàt verbruik, wat kan, dan zou ik ze aan de hand van de laatste jaar afrekening duidelijk maken dat u geen grootverbruiker bent. Toon het desnoods aan met een jaarafrekening van de laatste keer.

getty
door getty - Oct 31, 2022 om 15:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u een slimme meter? Dan is uw lagere verbruik snel zichtbaar voor ze komende maanden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2022 om 16:58
16869 Antwoorden / 202 Vragen

U kent neem ik aan uw meterstanden en indien uw verbruik correct is kan en mag men m.i. u niet laten betalen voor het alsdan abnormale verbruik.

Die uw melding in deze bij de ACM https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en / of https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/  Men is voor ziver ik weet ieder jaar een correcte afrekening te geven. Na 3 jaar is derhalve m.i. zelfs onwettig/onrechtmatig.

Zie ook nog: Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Ozymandias
door Ozymandias - Oct 31, 2022 om 18:11
169 Antwoorden / Vragen

Geen gebruik van interpunctie staat voor mij gelijk aan geen antwoord krijgen. Als je een fatsoenlijk antwoord wil mag je eerste een fatsoenlijk leesbare vraag stellen.

justmeagain
door justmeagain Oct 31, 2022 om 23:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ach, ook mijn Nederlands is niet altijd foutloos. Zolang ik de vraag begrijp vind ik het prima. Maar eerlijk is eerlijk het kost soms echt moeite.

MisterrMix
door MisterrMix Nov 1, 2022 om 08:51
18 Antwoorden / Vragen

En toch neem je de moeite om hier een reply te tikken. Hypocriet.

Ga ergens anders huilen.

panter22
door panter22 - Nov 1, 2022 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Ben je er pas komen wonen? Dan wordt naar het verbruik van de vorige bewoners gekeken.
Wat is er gebeurd met de woning dat je zo weinig verbruikt?
Is de woning recent gerenoveerd en gebruik je nu alleen gas voor het koken?
Zo ja, vraag de woningbouw of ze willen mailen naar Vattenvall dat je woning gerenoveerd is en je geen gasverwarming meer hebt.