de
door demoosjes Sep 28, 2005 om 09:44
Huishouden & energie

Wat kan ik doen/eisen?

Wij hebben op 3 september 2005 een bank gekocht bij Populiers. Wij hebben gevraagd of deze bank in de reclamefolder kwam. Toen werd nadrukkelijk gezegd dat deze bank nooit in de reclamefolder zou komen. In de folder van maandag staat dus wel die bank, nog goedkoper van dat wij betalen met korting en dan zit er bij die bank ook nog een fiets bij. Dus wij reageren naar Oss, Wij worden gebeld, maar zijn niet tevreden met het voorstel, we kunnen die fiets krijgen. Dus moeten wij een brief naar Rijen sturen want daar kunnen we zeker meer regelen. Dus wij schrijven, we worden weer gebeld, 3 kwartier aan de telefoon gehangen en niets wijzer geworden en ook geen voorstel om ons tevreden te stellen. Hij gaat het nog verder uitzoeken zegt hij en belt ons maandag of dinsdag terug. NIETS meer gehoord, zelf gebeld maar persoon in kwestie heeft een dag vrij. Ons vertrouwen in Populiers is heel ver te zoeken, de verhalen die ze vertellen zijn heel vaag.

In de folder staat dat de bank afgeprijsd is van € 2.995,00 voor € 1.599,00 en wij kochten de bank van € 2.300,00 voor € 1.800,00. Dan wordt er gezegd dat de bank in de folder van een mindere kwaliteit is dan onze bank. Hoe kan dat? De bank in de folder kost € 2.995,00 en die van ons € 2.300,00.

Wij vertrouwen het hele zaakje nu niet meer vanwege de volgende punten:

  1. De bank van slechter leer is duurder (€ 2.995,00 / € 2.300,00)

  2. De bank zou nooit in een reclamefolder komen terwijl de bank er de volgende dag instaat

  3. Wij hebben geen keuze gehad tussen 2 soorten leer

  4. Wij zouden maandag of dinsdag nog terug gebeld worden, is niet gebeurd

  5. In Rijen konden we zeker iets regelen maar daar is helemaal niet mee te praten, de man begint zelfs ongeduldig te worden terwijl hij gewoon niet luisterd naar het probleem

  6. We zien alleen maar negatieve reacties op jullie site en hebben de vorige aflevering van jullie gezien waarin Populiers ook aan bod kwam

Wat kunnen wij nog doen, het liefst zien we natuurlijk helemaal van de koop af maar we hebben wel € 300,00 aan moeten betalen.  Wij worden nu als het goed is morgen terug gebeld dus ik hoop snel een reactie te krijgen zodat ik dat misschien mee kan nemen in het telefoongesprek.

328 2 Rapporteer

user123
door user123 - Sep 28, 2005 om 20:39
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Tsa, veel mensen komen er op deze manier achter: P. rommelt maar wat aan met de prijzen. Een bankstel wat in een normale winkel € 2000,- kost zetten ze met gemak neer voor € 4000,- maar dan mag u wel onderhandelen over de prijs....

De modellen die bij P. zult u nergens anders tegenkomen omdat zij op de meest obscure plaatsen hun inkopen doen.

Dat er verschil is in leerkwaliteit klopt op zich, maar omdat ze "op papier" zoveel korting willen geven lopen ze zichzelf voorbij.

U heeft een bank gekocht voor € 1800,- De kans is aanwezig dat een vergelijkbare bank in de normale winkels € 1500,- kost. De vraag is of u niet beter uw verlies kunt nemen.

Op basis van de afspraak die u heeft gemaakt kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Zij komen immers hun beloften niet na. (zou NIET in de folder / aanbieding komen) Wanneer zij ook niets aan de prijs willen doen kunt u uw aanbetaling terugeisen. Helaas heeft u die belofte waarschijnlijk niet op papier staan, u heeft dus een bewijsprobleem....

de
door demoosjes - Nov 8, 2005 om 09:38
5 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ik heb gesproken met populiers. De gesprekken liepen niet allemaal even prettig maar we krijgen de bank voor het bedrag waarvoor hij in de folder stond, dus â?¬ 1.599,00. We krijgen de bank aanstaande vrijdag en zijn zeer benieuwd of we hopen er verder geen problemen meer mee krijgen.