So
door Soulaude Mar 22, 2020 om 22:30
Huishouden & energie

Wat te doen als jouw huis verzamelpunt is voor al het afval?

Goedendag allemaal,

Graag een oplossing voor deze case.
mijn huis grenst aan een steeg maar nu is het zo dat mijn huis de verzamelplek voor de groene bak, grijze bak, plastic zakken (wij hebben geen bakken maar bieden plastic aan in grote plastic zakken) en oud papier. De vorige bewoners hebben dit altijd toegestaan en waren het grootste deel van het jaar op hun eigen camping.
ik vind het storend dat iedereen voor de makkelijkste weg kiest en te beroerd is 20 stappen extra te zetten.
mijn huis is geen officiële aanbiedplek en ik zou graag zien dat een ieder zijn afval aanbied voor zijn of haar eigen woning. Elke week sleep ik alle bakken weg om te kunnen parkeren of om weg te kunnen met mijn auto. De plastic zakken liggen op een hoop tegen mijn huis aan dit geld ook voor het oud papier. Hoe pak ik dit het beste aan? En zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n soort zelfde situatie? Alvast bedankt !

5828 16 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Mar 22, 2020 om 22:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Soulaude,

Neem contact op met de gemeente over deze klacht.
Vraag of ze een bord kunnen plaatsen met de regels voor het aanbieden van het huisvuil.

diumenge
door diumenge - Mar 22, 2020 om 22:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om te beginnen maar 's even je buren aanspreken.

justmeagain
door justmeagain - Mar 22, 2020 om 23:20
623 Antwoorden / 8 Vragen

De meeste gemeenten hebben een website waar u meldingen kunt doen. Voorzie uw melding van een paar duidelijke foto's en een boa zal de zaak op zich nemen.

ma
door malty - Mar 23, 2020 om 00:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons hetzelfde probleem, buurtbewoner moest elke ophaaldag zo'n 10 kliko's verplaatsen om weg te kunnen uit zijn garage.
Een andere buurtbewoner heeft het voor hem opgenomen, een vriendelijk briefje geschreven aan de betreffende bewoners, probleem uitgelegd met verzoek om de kliko's zo'n 15m verder te plaatsen.
Dankzij de medewerking van de eigenaren is het probleem opgelost.

tenormin
door tenormin Mar 23, 2020 om 00:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Is bijzonder @malty, maar wel de meest normale oplossing. Alleen, er zijn altijd "zeikerds" die het niet doen: vandaar de Rijdende Rechter of Mr. Frank Visser doet uitspraak.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 23, 2020 om 00:59
683 Antwoorden / 5 Vragen

Met een vriendelijk briefje eropgeplakt bij de bewoners voor de deur zetten als je weet wie welke bak/zak neergezet heeft.

getty
door getty - Mar 23, 2020 om 08:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Al contact met de buurtbewoners of gemeente gehad?

panter22
door panter22 - Mar 23, 2020 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Aanpak lijkt mij, bij de buren persoonlijk aanbellen. De situatie uitleggen en vragen of de de bak wat verderop kunnen zetten.
Wat is het beleid van de gemeente. Bakken op een punt verzamelen of ieder voor zijn eigen huis.
Staan de bakken op straat of op een parkeerplaats?
Kun je als het ophaaldag is, je auto verderop parkeren of is er een gebrek aan parkeerplaatsen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 23, 2020 om 09:46
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is naar mijn mijn mening prmair een kwestie die u het beste met de Milieudienst  van uw Gemeente kunt bespreken om tot een oplossing te komen. De uyitweindelijke aanpak zak overleg met de betrokken bewoners zijn en een duidelijke plek aangeven waar het afval han /mag worden geplaatst op de datum van ophalen. Er zal sprake zijn van een ingesleten gewoonte die mogelijk lastig te doorbreken is. Zodra er sprake is van een aanduiding dat men op de 'huidige verzamelplek' niet meer mag plaatsen kan er als men het toch blijft doen ook sprake zijn van handhaving. Een en ander zal dan wel geregeld moeten zijn in een Gemeentelijke verordening die uw Gemeente waarschijnlijk al wel heeft m.b.t. plaatsen van afvalbakken etc. op ongewenste plekken. Succes.

tdmduc
door tdmduc Mar 23, 2020 om 11:31
704 Antwoorden / 2 Vragen

Kansloos als je in Deventer woont.

Al jaren last van hun éénzijdig besluit. Bewoners zijn namelijk het probleem, die laten tot diep in de nacht hun containers(stinkend) staan en kletteren vrolijk midden in de nacht onder ons slaapkamerraam langs.

Afgelopenzomer bij 35 graden zetten sommige vakantiegangers hem "alvast" zondag's neer(wat overigens verboden is). Gevolg dat wij dus niet buiten in de tuin kunnen zitten zonder door 300 groene bromvliegen en stank belaagd te worden. Daar gaat je croisantje.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 23, 2020 om 13:53
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@TDMDUC, misschien dan toch een optie als u in een woning woont van een woningbouwcoörperatie. Hoewel men dat graag ontkent hebben zij als verhuurder op basis van wetgeving te zorgen voor een situatie in de directe omgeving van door hen verhuurde woningen m.b.t. overlast, hygiëne e nhet is ook een taak van https://www.deventer.nl/toezichtenhandhaving en is het zaak om bij uw gemeente aan te driungen op controle bijv. of er geen adressen in de containers zijn op basis waarvan men 'beboet' kan worden. In mijn woonplaats kan dat een bedrag ad. € 290,00 zijn.

simon55
door simon55 - Mar 23, 2020 om 10:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

In mijn gemeente is het zo , dat er bepaalde plekken zijn aangewezen d m v gele strepen.  Staat de bak een eind verderop wordt hij simpelweg NIET geleegd. Want zegt gemeente reiniging , wij hebben speciale auto's aangeschaft , en die kunnen bij de verzamelpunten komen , en zijn te breed voor een gewone straat. Ik vraag me alleen af , hoe komt die dan bij de driesprong waar ik woon , want hij moet TOCH de straat in .

So
door Soulaude - Mar 23, 2020 om 11:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb contact gehad met de gemeente en er is in mijn straat geen vaste plek aangegeven voor het afval.
Ze zeiden dat ik het eerst zelf maar op moet lossen.
Nu denk ik ook dat het het beste is om bij iedereen aan te bellen. Er staat zelfs een container van de straat achter mij voor de deur omdat mensen daar een "illegale" poort hebben gemaakt naar onze steeg.
Zij hebben aan de voorzijde ook een poort dus kunnen ze het makkelijk aanbieden bij hun eigen straat.
gemak dient de mens zeg maar.
het is inderdaad een gewoonte geworden van mensen.
er is weinig plek om ergens anders te parkeren omdat iedereen een auto heeft en deze wel voor zijn eigen deur neer zet. Ik denk dus dat ik eerdaags aan ga bellen bij iedereen en het uitleg. Ik vind het gewoon bijzonder dat mensen het normaal vinden alles bij 1 huis te plaatsen en neer te leggen. Ik zou dit zelf nooit doen.
ik ben benieuwd naar de reactie van mensen. Vorig jaar heb ik het al eens met een bewoner hierover gehad wat tevens een ex collega van mij was en die zei ja jammer vaste plek van de buurt. Dus eigenlijk van ja pech joh zo is het nu eenmaal. Ik wil ook geen ruzie krijgen met mensen dus moet ze in laten zien dat het prima voor hun eigen deur kan worden neergezet net als de straat achter ons.
iedereen bedankt voor de reacties !

Magnum007
door Magnum007 Mar 23, 2020 om 11:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Soulaude,

Om welke gemeente gaat het?

Je kunt een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2020 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, echt een orobleem voor de Nationale Ombudsman, die heeft daar nu echt tijd voor.

Magnum007
door Magnum007 Mar 23, 2020 om 21:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Ben je de waarschuwingen van de redactie vergeten?

Houdt je mening voor jezelf.

justmeagain
door justmeagain Mar 24, 2020 om 00:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum.
Bent u ondanks de schone lucht toch extra prikkelbaar?
Uw reactie op@tinger is wel wat ongepast. Tijger geeft duidelijk aan dat de nationale ombudsman wel iets anders aan zijn hoofd heeft nu.
Redactie zal met me eens zijn dat Tijger hier niets geks roept.
In een ander topic verwijst juist u een kansloze, vooraf uitgemaakte zaak naar de rechtsbijstand door.
Rechtsbijstand is tegenwoordig een groep stagiairs die een juridische opleiding doen. En erger nog veel RBS labels vallen onder 1 verzekeraar. Dubbele pet op met 1 belang. Geld verdienen via welke weg dan ook.

tdmduc
door tdmduc - Mar 23, 2020 om 11:26
704 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfde ervaring.

Kansloos, althans hier in Deventer.

Ik heb een hoekwoning met lange haag/schutting en er is na een incident met een beschadigde auto door omvallende container éénzijdig besloten door Circulus dat de hele buurt ALLES bij onze schutting neerzet.

Brieven en emails en telefoontjes helpen allemaal niet meer.

Ik wens je een fijne zomer zonder stank toe.(want niet iedereen maakt zijn spullen schoon)

Magnum007
door Magnum007 Mar 23, 2020 om 11:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo TDMDUC,

Probeer eens een klacht over deze gemeente te melden bij de Nationale ombudsman.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2020 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin

Magnum007
door Magnum007 Mar 23, 2020 om 21:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Heb je last van je geheugen?

Beantwoordt de vraag van Ts en houdt je persoonlijke mening over andere antwoorden voor jezelf.

So
door Soulaude - Mar 23, 2020 om 11:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gemeente Enkhuizen

Oke ik spreek eerst de bewoners wel aan want zo hoort dat voordat je verdere stappen onderneemt!

jan vis
door jan vis - Mar 23, 2020 om 13:08
7 Antwoorden / Vragen

Wijk agent inschakelen, die zal dat varkentje dan wel wassen zodat het niet meer vuil zal wezen, hij doet dat op een goede manier. En in het begin zal hij er op toezien dat het blijft zoals afgesproken.
Jan.

koekeloer
door koekeloer - Mar 23, 2020 om 16:02
562 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe zetten deze buren hun afval dan in uw huis? hebben ze de sleutel?

mo
door mof - Mar 23, 2020 om 17:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik herken het probleem, geneurt bij mij ook. Afval hoort voor de deur te worden geplaatst op de afhaaldag.
maar mensen zijn gewoontedieren en veranderen hun gedrag niet snel.
bij ons heb ik al een paar maal de dienst toezicht van de gemeente ingelicht die vervolgens zeggen dat ze de boel in de gaten gaan houden. Maar verandering zie ik niet.
ook de mnsen zelf aanspreken, je wordt bijna uitgelachen.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 23, 2020 om 17:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

TOPANTWOORD

Informeer of uw gemeente reinigings politie heeft.
Deze opent de zakken, en kijken naar enveloppen of andere zaken met adres gegevens.
Die kunnen de overlastgevers aanspreken.
Dat kunt u ook zelf doen.