Em
door Emmylou Jan 10, 2020 om 13:43
Huishouden & energie

Wat te doen bij garantie-probleem mediamarkt

Droogtrommel van Indesit is binnen de garantieperiode kapot gegaan. Na drie reparaties is de droogtrommel nog steeds kapot en geeft mediamarkt over te gaan op andere acties. Mediamarkt wil dat ik de reparatieverslagen opvraag bij de fabrikant Indesit. Na een maand heb ik dit nog steeds niet voor elkaar gekregen bij Indesit.
Bij wie moet nu de actie liggen om ter compensatie geld dan wel een nieuw apparaat te krijgen?

1976 7 Rapporteer

getty
door getty - Jan 10, 2020 om 13:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de mediamarkt. Hoe zij het oplossen met de fabrikant is hun probleem.

Em
door Emmylou Jan 10, 2020 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas wordt de bal volledig bij mij gelegd door MediaMarkt. Bij de klantenservice van Indesit kom ik geen stap verder, bij de klantenservice hebben ze volgens mij geen idee waar ik het over heb en me niet verder (kunnen) helpen. De laatste keer wist een medewerker me te vertellen dat het via een extern bedrijf gaat en dat het daar langer duurt.

getty
door getty Jan 10, 2020 om 14:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan moet je wat opstandiger worden. Zeg dat je weet wat je rechten zijn en dat de verkoper de garantie moet oplossen.
Dreig met inzet van je (misschien niet aanwezige ) rechtsbijstand.  En anders maar via social media slechte reviews plaatsen, vinden ze ook niet zo leuk. dit zegt consuwijzer : even de link kopiëren zie ik https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

marita5
door marita5 Jan 10, 2020 om 19:10
11545 Antwoorden / 15 Vragen
simon55
door simon55 - Jan 10, 2020 om 13:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft de droogtrommel bij de Mediamarkt aangeschaft , dus dienen zij er voor te zorgen,  dat zij de reparatie rapporten opvragen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 10, 2020 om 13:50
6599 Antwoorden / Vragen

'Zijn die reparaties dan niet via MM gedaan? Heb je rechtstreeks contact gehad met Indisit toen de droogtrommel stuk ging,
Je hebt een maand geleden de rapporten gevraagd. Niets gehoord? Bellen, mailen er bovenop zitten.

Em
door Emmylou Jan 10, 2020 om 14:05
Antwoorden / 1 Vragen

Ik doe niet anders! Elke dag een stukje meer gefrustreerd.

panter22
door panter22 Jan 11, 2020 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

Vervelend. Kun je geen vervanging krijgen van Indesit zelf?
Indien herstel of vervanging van het defecte apparaat onredelijke hoge kosten met zich meebrengt of het apparaat onherstelbaar is, biedt Whirlpool u een vervanging van een gelijkwaardig apparaat tegen een vergoeding naar rato van de reeds verstreken gebruiksperiode.
https://www.indesit.nl/Indesit-Service/Garantieplan/Legal-Notes/Garantievoorwaarden-Indesit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2020 om 17:43
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u doelt op fabrieksgarantie, dan heeft u daar in feite weinig of niets mee te maken omdat er een consumentenbeschermingswetgeving geldt. Zie daarvoor o.a. dit : https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  en/of deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  en/of deze https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie  en vwb integrale wetteksten www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evtueel ook 20 t/m 25.

Het is volgens de wetgeving dus aan MediaMarkt om het op te lossen middels reparatie, eerst als dat niet kan heeft u recht op vervanging en dan kan er wel sprake zijn van het rekening houden met een zeker bedrag aan afschrijving (afhankelijk van de leeftijd van de machine en 'redelijke levensduur'.

marita5
door marita5 - Jan 10, 2020 om 17:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emmylou ,

U heeft niks te maken met Indesit , MM is verantwoordelijk .

Heeft u de droogtommel online gekocht dan kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , MM is hierbij aangesloten .

https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Em
door Emmylou Jan 15, 2020 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Ik heb een klacht ingediend.

marita5
door marita5 Jan 15, 2020 om 17:06
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

ro
door ron503 - Jan 10, 2020 om 18:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Mediamarkt repareert zelf niet en schuift garantiegevallen door naar de fabrikant, die benaderd een reparatieservicecentrum en die stuurt vervolgens een monteur om de reparatie uit te voeren. Van een gedane reparatie krijgt u een kopie van het uitgevoerde werkzaamheden formulier en die dient u zorgvuldig te bewaren. Het kan zijn dat u die op papier overhandigd krijgt maar zou ook per mail verstuurd kunnen zijn. Kan het niet zo zijn dat u de reparatie formulieren wel in bezit heeft gehad maar die niet kan overleggen en de Mediamarkt u nu verzoekt om de reparatieverslagen op te vragen?

Em
door Emmylou Jan 15, 2020 om 16:54
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heb ik alle drie de keren geen reparatieformulier ontvangen van de reparateur.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 10, 2020 om 21:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Emmylou,

Ik vind de houding van Mediamarkt erg brutaal.

Ik raad je aan om een aangetekende brief naar het hoofdkantoor te sturen met je klachten.

Dit is een goed item voor Kassa Belbus.