el
door ellylabee Mar 22, 2004 om 21:36
Huishouden & energie

Waterbedden

ik heb 3 jaar geleden bij waterconcurent een bed gekocht van 2450 gulden. nu is de vulling aan een kant naar het midden geschoven. ik heb de service afdeling gebeld. zij willen komen om te kijken wiens fout het is, maar ik moet 65 euro voorrijdkosten betalen en als het een fout van hun is, moet ik alsnog het arbeidsloon a 65 euro per uur betalen. het garantie termijn is VIJF jaar maar je moet ten alle tijden minstens 130 euro betalen,(als het onder de garantie valt)ze zijn altijd wel een uurtje bezig om het water er uit te laten lopen plus weer bij vullen ,maar je kan moeilijk met je bed onder je arm naar de winkel gaan, maar hun bepalen of het onder de garantie valt of niet.het lijkt mij toch dat een bed wel langer mee moet gaan als drie jaar, ook lijkt het mij dat als het garantie is dat het je niets kost. ben benieuwd naar de reactie's en tips

1146 17 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Als de vulling na 3 jaar gaat verschuiven lijkt mij de kans klein dat het een fabrikagefout betreft. Mogelijk een keer op het bed geploft ?

natuurmens
door natuurmens - Jan 9, 2012 om 10:59
158 Antwoorden / 4 Vragen

Helemaal mee eens, te veel mensen nog met oogletsel en voor de centen kun je andere leuke dingen doen al is het voor een goed doel. Ik zelf heb een hekel aan knal vuurwerk

ma
door marleenvanh - Jan 9, 2012 om 11:01
462 Antwoorden / 1 Vragen

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe de vragen gesteld werden en de twee heren die dit onderzoek hebben laten doen, zijn beide mordicus tegen. Desalniettemin is het natuurlijk wel zo dat vuurwerk (en dan vooral het stupide geknal) zeer milieu-, dier- en mens-onvriendelijk is. Zeker wanneer de afstekers de hen gegeven tijd om het af te steken, van 10 a.m. op 31 december tot 02;00 a.s. op 1 januari zijnde zestien (!) uur VOLLEDIG aan hun laars lappen!!

jo
door joop rigter - Jan 9, 2012 om 11:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het waarom van het huidige zware vuurwerk ontgaat mij volledig, natuurlijk voor kinderen onder toezicht van volwassenen, sterretjes en een enkel stuk siervuurwerk e.d. moet kunnen, en alleen om 0.00 t/m 2.00 uur nieuwjaarsdagsdag Voor de rest zal ik een verbod toejuichen en extra handhaving op prijs stellen. Groot is mijn verwondering over ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan en kennelijk nauwelijks opvoeding genieten, gezien hun reactie als je ze aanspreekt op gedrag b.v. expres een stuk vuurwerk naar dieren gooien.

vr1944
door vr1944 - Jan 9, 2012 om 11:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

130 rijden op de snelweg is uitgesteld en gaat waarschijnlijk niet door omdat er meer doden en gewonden kunnen vallen en slecht is voor het milieu .Bij vuurwerk vallen ook gewonden en vaak doden en is ook slecht voor het millieu.De feiten liegen er niet om.Waarom wordt het vuurwerk niet verboden als er doden en gewonden vallen,of heeft dat te maken met het feit dat vuurwerk veel geld opbrengt en 130 rijden geld kost.

wi
door wimami22 - Jan 9, 2012 om 11:43
11 Antwoorden / 3 Vragen

Onbegrijpelijk dat vele kinderen over zoveel vuurwek beschikken terwijl de ouders dikwijls moeten leven van bijstandsuitkering.

tj
door tj.daems - Jan 9, 2012 om 12:18
13 Antwoorden / 27 Vragen

Onbegrijpelijk, dat het zo lang heeft geduurd voordat een meerderheid van de Kamerleden ook voor een verbod is op consumentenvuurwerk.
De ellende die het met zich meebrengt loopt onderhand de spuigaten uit (verwondingen, agressie, schade, dierenleed, enz.). Ik hoop dat het nog dit jaar tot een algeheel verbod op consumentenvuurwerk komt. Niet meer uitstellen dus!

ma
door malie - Jan 9, 2012 om 14:08
29 Antwoorden / 3 Vragen

@wimami22

"Onbegrijpelijk dat vele kinderen over zoveel vuurwek beschikken terwijl de ouders dikwijls moeten leven van bijstandsuitkering."

Wat is dit voor een ongenuanceerde uitspraak! Alsof alle overlast wordt veroorzaakt door kinderen van mensen met een uitkering. In mijn buurt ken ik niemand met een bijstandsuitkering, maar ik word wel (als hoekhuisbewoner) gek van het geknal op oudjaarsdag en al weken daarvoor en nog dagen erna.
In 2009 was ik dan ook al een van de handtekeningenplaatsers onder het bovengenoemde burgerinitiatief. Hoe eerder er een vuurwerkverbod komt hoe liever, wat mij betreft. Een mooie professionele show is een goed en veilig alternatief.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 9, 2012 om 15:09
229 Antwoorden / 6 Vragen

Het is jammer dat het zover moet komen,maar het is noodzakelijk dat er gewoon een verbod komt op vuurwerk.Men kan de weelde van vrijheid niet aan.Wij weten toch dat vuurwerk voor het nieuwe jaar inluiden is??Of zijn we ook al zo achterlijk geworden dat we zelfs dat niet meer weten,Want niemand kan bezwaar hebben wanneer vuurwerk UITSLUITEND voor nieuwsjaarmorgen wordt gebruikt.

keessie1
door keessie1 - Jan 9, 2012 om 15:19
138 Antwoorden / 9 Vragen

Verbieden dat vuurwerk, er gingen hier ruim een week lang regelmatig BOMMEN af dat horen en zien je verging.

En wat denk je dat het ons belasting betalers kost:
Niet alleen gewonden maar vooral ook veel schade, Bushokjes op geblazen, verkeersborden enz.... En het preventief afsluiten van prullenbakken langs de weg en het dicht maken van Brievenbussen, kost allemaal tijd en geld.

Het levert ook nog eens Tonnen afval op voor de gemeente reiniging.

Ook de huisdieren zoals honden en katten hebben het zwaar als ze buiten zijn.

Het risico van de opslag in de steden bij winkels enz...
Lijkt allemaal goed geregeld , tot het fout gaat natuurlijk.

Kort om ik zie geen enkel voordeel , alleen na delen, dus verbieden dat "consumenten" vuurwerk.
(veel vuurwerk is illegaal uit china of België)

Groetjes Keessie

wi
door wimami22 - Jan 9, 2012 om 16:25
11 Antwoorden / 3 Vragen

Malie noemt mijn benadering ongenuanceerd (?) Voorop gesteld ben ik het roerend eens met de overlast doch mijn opmerking dat gezinnen van extra inkomsten moet leven en dat de kinderen volop vuurwerk hebben is geen fabel. Malie kan daarover ook niet oordelen omdat hij dit niet heeft geconstateerd. Men koopt het vuurwerk illegaal en dat is veel goedkoper maar tevens veel gevaarlijker. Als je hier iets aan wilt doen zal het verhandelen of in bezit hebben van illegaal vuurwerk aan banden moeten worden gelegd. Zeer streng bestraffen en niet afdoen met geldboetes of taakstraffen.

eenigma
door eenigma - Jan 9, 2012 om 16:49
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ach wat leuk, we hebben al 10 pagina's discussie over dit onderwerp en dit onderzoek is voor de voorstanders van een verbod een hart onder de riem ;-)
Discussie over verbod op vuurwerk

eenigma
door eenigma - Jan 9, 2012 om 16:56
252 Antwoorden / 14 Vragen

In de herhaling en nu hopelijk wel de goed werkende link ;-)

Dicussie op de site van Kassa voorstanders verbod op vuurwerk

ma
door malie - Jan 9, 2012 om 20:12
29 Antwoorden / 3 Vragen

@wimami22

"Onbegrijpelijk dat vele kinderen over zoveel vuurwek beschikken terwijl de ouders dikwijls moeten leven van bijstandsuitkering."
"mijn opmerking dat gezinnen van extra inkomsten moet leven en dat de kinderen volop vuurwerk hebben is geen fabel. Malie kan daarover ook niet oordelen omdat hij dit niet heeft geconstateerd."

De discussie gaat hier niet over het feit of de overlastmakers kinderen van bijstandsgezinnen zijn of niet. Het discussiepunt is een verbod op vuurwerk of niet. Ik kan inderdaad niet oordelen over de kinderen in uw buurt maar stelde daar tegenover dat er heel veel overlast in mijn buurt is door kinderen die Niet uit een bijstandsgezin komen. Ik vind uw opmerking dus zeker ongenuanceerd want daarmee zet u een groep nederlanders weg waar u zelf niet over kunt oordelen. Misschien hebben die kinderen wel een baantje als vakkenvuller bij de AH of staan ze elke ochtend voor dag en dauw op om hun krantenwijkje te lopen. Wie bent u om daar vraagtekens bij te mogen stellen? Voor mij klinkt uw opmerking dan ook meer als een aanklacht tegen mensen in de bijstand en hun kinderen dan dat u zich mengt in de discussie over het verbod op vuurwerk.

wi
door wimami22 - Jan 9, 2012 om 20:35
11 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Malie
U blijft volharden in ongenuanceerd gedrag. Kinderen van 8 tot 10 jaar vullen geen vakken en hebben geen krantenwijk. Geweld en overschrijding van vuurwerkwetten kan plaatselijk sterk verschillen, vandaar mijn opmerking dat u hierover niet kunt oordelen. Wat ik heb willen aangeven is dat via het illegale circuit voordelig vuurwerk kan worden bemachtigd welke veelal niet een veiligheidskenmerk heeft. De ouders die ik bedoel stimuleren eerder het gebruik van vuurwerk als dat ze het tegengaan. Ik heb geen enkele groepering aan de kaak willen stellen zodat deze opmerking volledig voor u rekening komt. (weer een aanname) Je moet ergens beginnen en ik heb een voorbeeld aangehaald omtrent het gebruik van illegaal vuurwerk vandaar mijn devies:
"Pak nu eerst eens keihard het illegale circuit aan"

ma
door malie - Jan 9, 2012 om 21:06
29 Antwoorden / 3 Vragen

Wat fijn wimami22 dat u steeds genuanceerder wordt!
Ik begrijp nu tenminste dat u het over de aanpak van illegaal vuurwerk hebt i.p.v. over bijstandsgezinnen.
Maar neem me niet kwalijk dat ik dat uit deze zin: "Onbegrijpelijk dat vele kinderen over zoveel vuurwek beschikken terwijl de ouders dikwijls moeten leven van bijstandsuitkering." niet op kon maken....

ha
door hans vinck - Jan 10, 2012 om 10:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben ook voor een algeheel verbod op vuurwerk. elk jaar weer, gebeuren er teveel ongelukken door vuurwerk, waardoor mensen hun hele leven gehandicapt blijven en daardoor dit de maatschappij alleen maar klauwen met geld kost. vuurwerk is de laatste jaren een steeds grotere ergernis geworden voor mensen; en dan de dieren niet te vergeten, want zij hebben het bijzonder moeilijk gehad de afgelopen jaren, op 31 december.
ik snap alleen het halfslachtige gedrag weer niet, van groenlinks; "of de gemeenten in de toekomst zelf mogen bepalen, of ze vuurwerk willen verbieden".
ik erger me steeds meer aan dit soort uitspraken. ik redeneer maar zo: of je verbiedt iets, of je laat het.
ik heb altijd gedacht, dat groen links een groene partij was, met hart voor mens, dier en natuur; dus ik kan dit moeilijk volgen.
ikzelf woon in Maastricht, waar op dit moment zeer veel mensen zijn, die een einde willen zien, van het afsteken van vuurwerk. hebben deze mensen, indien een gemeentebestuur anders zou beslissen, dan geen recht van spreken meer?
wordt hun stem dan niet meer gehoord?